Pagina 1 van 2

mijn blaster loopt k*t

Geplaatst: do 03 jul, 2008 19:55
door tieske
ik heb 6 weken terug andere banden op mijn quad gezet

dus ik fijn testen ik mijn quad goed warm laten lopen en warm gereden en toen even flink gas erop gegeven

op eens begon hij raar te doen
als ik gas los liet dan leek het of hij uit viel
en dan weer gas gaf stotteren en knallen in de uitlaat
als ik hem dan door trok nog steeds stotteren en knallen in de uitlaat
en vol gas nog in houden

volgende week gaat de crossbaan hier om de hoek weer open en wil ik weer gaan rijden

maar als hij zo blijft lopen kan dan niet

pleas help mij ik weet niet wat het is

ik heb mijn carb zuiver en mijn membraam kleppen gedraait
en een nieuwe bougie erin zitten

het gaat om een blaster

Geplaatst: do 03 jul, 2008 20:21
door sjmallie94
lijk wel of die te arm staat , heb ik ook sinds de winter om is gaat die van mij dit ook doen , heb begesteld en doet het weer supper :D

Geplaatst: do 03 jul, 2008 20:35
door Vyrena
Het is hoe warmer hoe armer, dus als je bijvoorbeeld in de winter 290 erin hebt, en in de zomer 280 nodig hebt, kan hij dus nooit vanuit de winter te arm hebben gestaan, of hij stond in de winter super arm.
Dus mij lijkt het eerder te rijk, zodat hij bij het wegrijden eerst volloopt en de benzine niet eens weg kan werken in 1 'slok'. Maar dat is lastig te zeggen, we zouden de kleur van de bougie moeten weten.
Of ik moet helemaal in de war zijn, vakantieverwarring :S

Geplaatst: do 03 jul, 2008 21:21
door sjmallie94
Vyrena schreef:Het is hoe warmer hoe armer, dus als je bijvoorbeeld in de winter 290 erin hebt, en in de zomer 280 nodig hebt, kan hij dus nooit vanuit de winter te arm hebben gestaan, of hij stond in de winter super arm.
Dus mij lijkt het eerder te rijk, zodat hij bij het wegrijden eerst volloopt en de benzine niet eens weg kan werken in 1 'slok'. Maar dat is lastig te zeggen, we zouden de kleur van de bougie moeten weten.
Of ik moet helemaal in de war zijn, vakantieverwarring :S
hahahaha :P :lol:

maar die van mij staat te arm sinds de winter , heb toen wel niet veel kunnen rijden . want als ik het gas heel snel vol open (als hij gewoon loopt ) doe dan valt die gewoon uit , en is soms niet meteen daar .

Geplaatst: do 03 jul, 2008 21:43
door Haagje
barossa chetaa schreef:
Vyrena schreef:Het is hoe warmer hoe armer, dus als je bijvoorbeeld in de winter 290 erin hebt, en in de zomer 280 nodig hebt, kan hij dus nooit vanuit de winter te arm hebben gestaan, of hij stond in de winter super arm.
Dus mij lijkt het eerder te rijk, zodat hij bij het wegrijden eerst volloopt en de benzine niet eens weg kan werken in 1 'slok'. Maar dat is lastig te zeggen, we zouden de kleur van de bougie moeten weten.
Of ik moet helemaal in de war zijn, vakantieverwarring :S
hahahaha :P :lol:

maar die van mij staat te arm sinds de winter , heb toen wel niet veel kunnen rijden . want als ik het gas heel snel vol open (als hij gewoon loopt ) doe dan valt die gewoon uit , en is soms niet meteen daar .
dit probleem heb ik ook met de warrior. wil ik bij vertrekken snel gasgeven moet ik dit langzaam doen,

wanneer ik dit snel doe dan krijg je een soort klap effect uit de uitlaat. ( mocht ik gas inhouden valt hij uit )

Geplaatst: do 03 jul, 2008 21:44
door sjmallie94
idd hier het zelfde gehad

Geplaatst: vr 04 jul, 2008 08:48
door L crosser
joa als dat alleen in het begin is is dat logisch want hij moet eerst nog ff warmdraaien :wink:

Geplaatst: vr 04 jul, 2008 08:56
door Scratch
Mijn vorige blaster maatke rare geluiden uit de uitlaat doordat hij valse lucht kreeg.
De pakking tussen de cilinder en cilinder kop was kapot.

Daardoor liep de quad dus ook niet goed.

greetz

Geplaatst: vr 04 jul, 2008 12:20
door Vyrena
Als de koppakking lek is hoor je dat idd ook, maar ook doordat je gewoon minder vermogen hebt.
Als je niet vol gas kan vertrekken dan zou ik toch nog even naar de afstelling kijken. Kijk, staat hij te rijk in de winter dat kan nooit kwaad, dan voel je wel dat hij eerst volloopt en dan kom je van de plek af. Meestal staat die van mij altijd wat te rijk, het is net een zijspan dus. Maar moet hij graven zoals op bijvoorbeeld een strandcross, mag die wel wat rijker staan omdat het motortje dan moet werken.

Barossa Chetaa: wat heb je veranderd dan?

Geplaatst: vr 04 jul, 2008 15:37
door sjmallie94
ik heb gewoon goed afgesteld voor de zomer voor de rest niets

Geplaatst: vr 04 jul, 2008 17:03
door OpticalNicolas
barrossa, vyrena bedoelt wat heb je precies gedaan om hem af te stellen?
enkel aan de luchtschroef gedraaift of er een andere sproeier ingedraait.

Geplaatst: vr 04 jul, 2008 17:14
door tieske
[quote="Vyrena"]Als de koppakking lek is hoor je dat idd ook, maar ook doordat je gewoon minder vermogen hebt.
Als je niet vol gas kan vertrekken dan zou ik toch nog even naar de afstelling kijken. Kijk, staat hij te rijk in de winter dat kan nooit kwaad, dan voel je wel dat hij eerst volloopt en dan kom je van de plek af. Meestal staat die van mij altijd wat te rijk, het is net een zijspan dus. Maar moet hij graven zoals op bijvoorbeeld een strandcross, mag die wel wat rijker staan omdat het motortje dan moet werken.

Barossa Chetaa: wat heb je veranderd dan?[/quote]


ik kan wel vol gas weg maar als ik het gas los laat dan lijkt het of hij uitvalt
met optrekken stotert hij wel wat
een vriend van mij denk dat het het membraam is of voet pakking
maar als ik mijn bougie op de cil kop hou en kick dan heeft hij maar een klein vonkje

Geplaatst: vr 04 jul, 2008 17:48
door sjmallie94
Vyrena schreef:Als de koppakking lek is hoor je dat idd ook, maar ook doordat je gewoon minder vermogen hebt.
Als je niet vol gas kan vertrekken dan zou ik toch nog even naar de afstelling kijken. Kijk, staat hij te rijk in de winter dat kan nooit kwaad, dan voel je wel dat hij eerst volloopt en dan kom je van de plek af. Meestal staat die van mij altijd wat te rijk, het is net een zijspan dus. Maar moet hij graven zoals op bijvoorbeeld een strandcross, mag die wel wat rijker staan omdat het motortje dan moet werken.

Barossa Chetaa: wat heb je veranderd dan?

ik heb de stel schroef gedraait meer was niet nodig gelukkig :D

Geplaatst: ma 07 jul, 2008 14:23
door raptor350
Kan ook zijn dat je zuiger/zuigerveren versleten zijn. Best allemaal op tijd vervangen want anders kan je cilinder ook kapot gaan.
En zo'n cilinder laten uitboren is niet echt goedkoop :wink:
Ik had juist hetzelfde voor met mijn yamaha yz85 ( fullcross moto )

Geplaatst: ma 07 jul, 2008 17:00
door OpticalNicolas
even off topic @ raptor350
een cilinder uitboren kost welgeteld zo'n 50euro bij de meeste dealers.

en voor als de zuiger/zuigerveren versleten zijn voel je dat wel aan de compressie.

mij lijkt het een electrisch probleem