Remmen
-
- Quadrider
- Contacteer:
Remmen
hey mensjes,
door een foutje van mij was het topic remmen weg, maar ja, foutje kan gebeuren.
ik heb nog een vraagje, het is mijn rechtervoorrem met twee kabels, het zijn trommelremmen. mijn remkabel blijft een heel klein stukje hangen met teruggaan waardoor mijn remlicht achter blijft branden. ik heb hem schoongemaakt, maar dat was eigenlijk ook niet echt nodig en ik dacht ook niet dat het daaraan lag. dat was ook niet zo, misschien dat iemand me kan vertellen hoe ik dit kan afstellen ofzo.. ik hoor het wel
Bakkertje
door een foutje van mij was het topic remmen weg, maar ja, foutje kan gebeuren.
ik heb nog een vraagje, het is mijn rechtervoorrem met twee kabels, het zijn trommelremmen. mijn remkabel blijft een heel klein stukje hangen met teruggaan waardoor mijn remlicht achter blijft branden. ik heb hem schoongemaakt, maar dat was eigenlijk ook niet echt nodig en ik dacht ook niet dat het daaraan lag. dat was ook niet zo, misschien dat iemand me kan vertellen hoe ik dit kan afstellen ofzo.. ik hoor het wel
Bakkertje
Op m'n Blaster zat voorop, bij de kabel bij de trommelrem, een vleugelmoer. Met deze vleugelmoer kan je je remkabel stellen. Als dat niet werkt kun je altijd nog proberen om een smeermiddel in je remkabel te spuiten. De kans is groot dat hiermee de remkabel niet meer blijft hangen. Er zijn speciale smeermiddelen voor de remkabels van trommelremmen. Die kun je in de betere fietsenzaken wel krijgen. Anders kan je ook nog siloconenspray, teflonspray of WD40 gebruiken. Ik hoop dat het lukt. Veel succes.
-
- Quadrider
remmen
peter,
In de trommel zitten 2 halfronde remblokjes,het zou kunnen dat die zover afgesleten zijn dat de hendel ,die aan getrokken wordt als je remt,net over zijn dode punt komt en dan zo blijft staan.
of; de twee halve schijven zitten met veren aan elkaar ,als daar èèn van afgebroken is schieten de plaatjes niet terug en zou tie ook kunnen blijven hangen.
Je zal `m toch even inwendig moeten controleren denk ik.
Zorg dat je daar niet met vet en of olie gaat zitten klooien!
Succes ermee, Jan
In de trommel zitten 2 halfronde remblokjes,het zou kunnen dat die zover afgesleten zijn dat de hendel ,die aan getrokken wordt als je remt,net over zijn dode punt komt en dan zo blijft staan.
of; de twee halve schijven zitten met veren aan elkaar ,als daar èèn van afgebroken is schieten de plaatjes niet terug en zou tie ook kunnen blijven hangen.
Je zal `m toch even inwendig moeten controleren denk ik.
Zorg dat je daar niet met vet en of olie gaat zitten klooien!
Succes ermee, Jan
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Peter,
ik heb een microfiche van de voorremmen + wielen voor je op m'n site gezet (http://home.planet.nl/~otto0172/breeze.gif). Daarop zijn ook duidelijk de remschoentjes en de veren te zien (elk onderdeel staat erop). Het zal waarschijnlijk wel iets helpen . Ik denk dat er weinig fout kan gaan als je hem uit elkaar haalt. Zoals je ziet zitten er weinig onderdelen in en als je gewoon rustig en geconcentreerd te werk gaat, kan er al helemaal praktisch niks fout gaan.
Succes.
Groeten, Daan
ik heb een microfiche van de voorremmen + wielen voor je op m'n site gezet (http://home.planet.nl/~otto0172/breeze.gif). Daarop zijn ook duidelijk de remschoentjes en de veren te zien (elk onderdeel staat erop). Het zal waarschijnlijk wel iets helpen . Ik denk dat er weinig fout kan gaan als je hem uit elkaar haalt. Zoals je ziet zitten er weinig onderdelen in en als je gewoon rustig en geconcentreerd te werk gaat, kan er al helemaal praktisch niks fout gaan.
Succes.
Groeten, Daan
-
- Quadrider
remmen
Peter,
Nog even dit,als er onderdelen vervangen moeten worden,doe dit dan altijd bij BEIDEN WIELEN
Goede remmen (hoofd )noodzaak
Nogmaals,succes Jan
Nog even dit,als er onderdelen vervangen moeten worden,doe dit dan altijd bij BEIDEN WIELEN
Goede remmen (hoofd )noodzaak
Nogmaals,succes Jan
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.