twijfelgeval
-
- Toeschouwer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2007 10:48
- Locatie: Merksem(Antwerpen)
twijfelgeval
Ik ben hier al een tijdje lid maar heb vrijwel nooit iets gepost .
Nu ik toch vrij zeker ben dat ik een quad ga kopen zit ik te twijfelen tussen volgende modellen :
kfx700 , kfx 450r , raptor700 of de raptor 450 .
Ik ben dus zoals je merkt ook niet helemaal zeker uit de hoeveelheid cc ik nu werkelijk wil (voor- nadelen ?)
Ik heb wel gemerkt dat de kfx450r dezelfde prijs heeft als de 700 weet iemand hoe dit komt ?
Ik zou de quad dus voornamelijk gebruiken om naar het werk te rijden(geen autostrade max 70km/uur ) . Maar zou toch graag ook tochtjes doen en af en toe eens de velden in willen .
Ik heb echter niet de beschikking over een garage dus de quad zou buiten moeten blijven staan(haalbaar ?) . Wat is het beste antidiefstal systeem ?
Ik meende wel ergens gelezen te hebben dat de 450 meer gebouwd is om op parcours mee te rijden en dus qua comfort op lange afstand onderdoet ?
De kfx700 zou ook onderhoudsvriendelijker zijn ?
Zijn er dealers die jullie mij kunnen aanraden ? En weet er iemand een goede dealer regio Antwerpen ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .
Nu ik toch vrij zeker ben dat ik een quad ga kopen zit ik te twijfelen tussen volgende modellen :
kfx700 , kfx 450r , raptor700 of de raptor 450 .
Ik ben dus zoals je merkt ook niet helemaal zeker uit de hoeveelheid cc ik nu werkelijk wil (voor- nadelen ?)
Ik heb wel gemerkt dat de kfx450r dezelfde prijs heeft als de 700 weet iemand hoe dit komt ?
Ik zou de quad dus voornamelijk gebruiken om naar het werk te rijden(geen autostrade max 70km/uur ) . Maar zou toch graag ook tochtjes doen en af en toe eens de velden in willen .
Ik heb echter niet de beschikking over een garage dus de quad zou buiten moeten blijven staan(haalbaar ?) . Wat is het beste antidiefstal systeem ?
Ik meende wel ergens gelezen te hebben dat de 450 meer gebouwd is om op parcours mee te rijden en dus qua comfort op lange afstand onderdoet ?
De kfx700 zou ook onderhoudsvriendelijker zijn ?
Zijn er dealers die jullie mij kunnen aanraden ? En weet er iemand een goede dealer regio Antwerpen ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .
als je hoofdzakelijk voor de weg gaat gebruiken zou ik voor een 700cc gaan. die hebben wat minder onderhoud nodig dan een 450, vooral omdat de 450's meer competitie gericht zijn.
buiten laten staan zou ik persoonlijk nooit doen. je kan het beste alarm en ne hoop sloten hebben, maar helaas schrikt dat de meeste dieven niet af, het vertraagt hen alleen maar een beetje
veel onderhoudsvriendelijker zal de kfx700 niet zijn.
je hebt achteraan wel een cardan en geen tandwielen of ketting.
echter heeft de kfx700 dan wel weer een vario waar ook regelmatig naar gekeken moet worden.
de kfx700 is een automaat, mede hierdoor, en omdat het een 2-cylinder is, heeft de kfx ook wat meer "dorst" dan die andere 3.
dit is dus ook iets waar je rekening mee moet houden
buiten laten staan zou ik persoonlijk nooit doen. je kan het beste alarm en ne hoop sloten hebben, maar helaas schrikt dat de meeste dieven niet af, het vertraagt hen alleen maar een beetje
veel onderhoudsvriendelijker zal de kfx700 niet zijn.
je hebt achteraan wel een cardan en geen tandwielen of ketting.
echter heeft de kfx700 dan wel weer een vario waar ook regelmatig naar gekeken moet worden.
de kfx700 is een automaat, mede hierdoor, en omdat het een 2-cylinder is, heeft de kfx ook wat meer "dorst" dan die andere 3.
dit is dus ook iets waar je rekening mee moet houden
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
als het voor gewoon chill te rijden is en af en toe het veld in te vliegen zou ik een 700 nemen , die zijn heel slijtvast en wss ook comfortabeler om afstanden mee te doen , voor de rest maakt het niet uit welke van deze 4 je neemt het zijn alle 4 top machines !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
Als ik zou moeten kiezen uit deze 4 modellen kfx700 , kfx 450r , raptor700 of de raptor 450 zou ik voor de KFX 700 gaan
Mooi dikke 2 cilinder,
geen tadwielen en ketting die je moet smeren en vervangen,
het enige waar je naar moet kijken is de aandrijfriem,maar deze gaat sowieso langer mee dan een setje tandwielen met ketting.
Enig nadeel het verbruik varieerd van 10 tot 12 liter op 100km.
Het is wel een automaat, maar wel ene met genoeg power
grt.
Als ik zou moeten kiezen uit deze 4 modellen kfx700 , kfx 450r , raptor700 of de raptor 450 zou ik voor de KFX 700 gaan
Mooi dikke 2 cilinder,
geen tadwielen en ketting die je moet smeren en vervangen,
het enige waar je naar moet kijken is de aandrijfriem,maar deze gaat sowieso langer mee dan een setje tandwielen met ketting.
Enig nadeel het verbruik varieerd van 10 tot 12 liter op 100km.
Het is wel een automaat, maar wel ene met genoeg power
grt.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2007 10:48
- Locatie: Merksem(Antwerpen)
heel hard bedankt voor jullie reacties .
Vandaag ga ik eens rondrijden naar verschillende verkopers .
quadshop , quadcentrale, piranha racing en att racing .
Op het feit dat hij buiten zou moeten staan is diefstal hier geen probleem . Ik zat echter met het feit of dat geen schade aan de quad zelf geeft ?
Vandaag ga ik eens rondrijden naar verschillende verkopers .
quadshop , quadcentrale, piranha racing en att racing .
Op het feit dat hij buiten zou moeten staan is diefstal hier geen probleem . Ik zat echter met het feit of dat geen schade aan de quad zelf geeft ?
hey ,
als je hem buiten laat staan zou ik toch een afdekhoes erbij kopen waar je hem onder zet, en ik hoop voor jou dat diefstal idd geen probleem is, maar zelfs al staat hij binnen heb je daar geen zekerheid over, dus hier kan veel over gediscussieerd worden.
en ivm die merken die je wilt, zijn allemaal wel goede quads, onderhoud heeft ook te maken met je rijstijl, de 450 heeft idd meer ondehoud nodig, als ik persoonlijk nu moest kiezen voor een quad zou ik een KFX450r nemen, (zwart en wit of volledig zwart ).
maar das ieder zijn keuze, ga er eens op rijden en kijk wat je het beste ligt, een 450 is over het algemeen net wat kleiner als een 700 (zeker dan de kfx 700) maar je wint aan wendbaarheid,
grtz en succes met je keuze
als je hem buiten laat staan zou ik toch een afdekhoes erbij kopen waar je hem onder zet, en ik hoop voor jou dat diefstal idd geen probleem is, maar zelfs al staat hij binnen heb je daar geen zekerheid over, dus hier kan veel over gediscussieerd worden.
en ivm die merken die je wilt, zijn allemaal wel goede quads, onderhoud heeft ook te maken met je rijstijl, de 450 heeft idd meer ondehoud nodig, als ik persoonlijk nu moest kiezen voor een quad zou ik een KFX450r nemen, (zwart en wit of volledig zwart ).
maar das ieder zijn keuze, ga er eens op rijden en kijk wat je het beste ligt, een 450 is over het algemeen net wat kleiner als een 700 (zeker dan de kfx 700) maar je wint aan wendbaarheid,
grtz en succes met je keuze
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
eigenlijk zou het niet mogen hé, als je gaat rijden door de modder en regen gebeurt dat ook niet, wel moet je goed opletten dat je hem dan ook regelmatig kuist en misschien wat extra behandelt, ik spuit er bijvoorbeeld WD40 op (antiroest, smeert en reinigt) er zijn anderen die nog wat anders gebruiken, kijk maar eens bij de zoekfunctie, er is ergens een sticky van hoe een quad onderhouden en kuisen, ...
grtz
edit =>
ik gebruik mijn Z400 ook voor woon-werk verkeer en ga regelmatig al eens ploeteren en afstand rijden, mijn Z is hier ook geschikt voor, heb helemaal geen klagen ervan
grtz
edit =>
ik gebruik mijn Z400 ook voor woon-werk verkeer en ga regelmatig al eens ploeteren en afstand rijden, mijn Z is hier ook geschikt voor, heb helemaal geen klagen ervan
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Toeschouwer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2007 10:48
- Locatie: Merksem(Antwerpen)
Vandaag wegens file enkel naar piranha racing en att racing gereden .
Nu moet ik zeggen dat er nog meer twijfel ontstaan is . Bij att racing vertelde ze me immers dat alle kawasaki en yamaha modellen uit duitsland worden ingevoerd en dus eigenlijk maar half in orde zijn met de papieren ? Bij piranha racing hadden ze daar echter niets over te zeggen en daar hebben ze alles wel mooi op voorraad ?
Uiteraard hebben ze bij att racing polaris naar voor geschoven omdat ze daar dealer van zijn . maar dat lijken me echter ook competitie gerichte machines .
Maar mijn voorkeur gaat dus uit naar de kfx700 die raden ze me bij piranha racing ook aan .
Ze vertelden me ook dat als alle papieren en nummerplaten in orde zijn ik ineens met de quad naar huis kon rijden ?
Nog een vraagje dat ik met de zoekfunctie niet echt gevonden heb .
Wat kost de inschrijving en de platen ?
Nu moet ik zeggen dat er nog meer twijfel ontstaan is . Bij att racing vertelde ze me immers dat alle kawasaki en yamaha modellen uit duitsland worden ingevoerd en dus eigenlijk maar half in orde zijn met de papieren ? Bij piranha racing hadden ze daar echter niets over te zeggen en daar hebben ze alles wel mooi op voorraad ?
Uiteraard hebben ze bij att racing polaris naar voor geschoven omdat ze daar dealer van zijn . maar dat lijken me echter ook competitie gerichte machines .
Maar mijn voorkeur gaat dus uit naar de kfx700 die raden ze me bij piranha racing ook aan .
Ze vertelden me ook dat als alle papieren en nummerplaten in orde zijn ik ineens met de quad naar huis kon rijden ?
Nog een vraagje dat ik met de zoekfunctie niet echt gevonden heb .
Wat kost de inschrijving en de platen ?
pirahna racing is officiele kawa dealer.
de quads wat zij verkopen zijn met COC papieren, niks ingevoerd uit Duitsland .
bij die zijn de papieren onmiddelijk volledig in orde, en duurt dat geen 2-3 weken zoals met ene uit Duitsland.
ook hebben die met COC een zeer goede ombouw,
mooie, degelijke km-teller
alle lampen met E-teken
gecombineerde voetrem (remt voor en achter)
...
helaas zit er wel een begrenzing in beide carburateurs ,
een staafje waardoor de onderdrukschijven maar half open gaan.
is er op een 20-25 min zelf uit te halen
de quads wat zij verkopen zijn met COC papieren, niks ingevoerd uit Duitsland .
bij die zijn de papieren onmiddelijk volledig in orde, en duurt dat geen 2-3 weken zoals met ene uit Duitsland.
ook hebben die met COC een zeer goede ombouw,
mooie, degelijke km-teller
alle lampen met E-teken
gecombineerde voetrem (remt voor en achter)
...
helaas zit er wel een begrenzing in beide carburateurs ,
een staafje waardoor de onderdrukschijven maar half open gaan.
is er op een 20-25 min zelf uit te halen
welke quad je ook neemt, ik zou er eentje nemen waar de dealer zelf officiële dealer is, zo vermijd je die import via Duitsland, en heb je toch net betere garantie
pirahna racing is officiele kawa dealer, dus als je kawa wilt moet je daar zijn, ik heb mijn suzuki ook bij officiële dealer gekocht, 2 weken gewacht op papieren en nummerplaten, en alles was in orde, als hij er op stock had mocht ik ook diezelfde dag dat ik mijn platen had ermee weg.
grtz en suc6
pirahna racing is officiele kawa dealer, dus als je kawa wilt moet je daar zijn, ik heb mijn suzuki ook bij officiële dealer gekocht, 2 weken gewacht op papieren en nummerplaten, en alles was in orde, als hij er op stock had mocht ik ook diezelfde dag dat ik mijn platen had ermee weg.
grtz en suc6
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is mij overkomen.
Een goede raad = duidelijke afspraken vòòr je een quad koopt.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... &&start=15
Een goede raad = duidelijke afspraken vòòr je een quad koopt.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... &&start=15