kawasaki brute force of suzuki kingquad?
kawasaki brute force of suzuki kingquad?
mijn vriend en ik zijn al een tijdje aan het uitkijken naar een geschikte quad.
Het is de bedoeling deze als landbouwquad te gebruiken en moet dus tegen een stootje kunnen.
we twijfelen nu wel nog tegen een brute force en een kingquad.
Wat raden jullie aan? + is er mogelijkheid om er met twee volw personen op te zitten? zonder geperst te worden natuurlijk
mvg
Het is de bedoeling deze als landbouwquad te gebruiken en moet dus tegen een stootje kunnen.
we twijfelen nu wel nog tegen een brute force en een kingquad.
Wat raden jullie aan? + is er mogelijkheid om er met twee volw personen op te zitten? zonder geperst te worden natuurlijk
mvg
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Met een brute force heb ik geen ervaring, met een king quad wel, ikzelf heb een 450 en een paar van mijn vrienden een 700, en we zijn er allemaal super tevreden van
Volgens mij is hij zeker te gebruiken als landbouwvoertuig, en met 2 erop zitten is mogelijk, maar het valt een beetje te zien hoe groot jullie zijn
Ik en mijn vrouwke hebben daar geen probleem mee, maar we zijn dan ook geen grote en geen zware mensen (samen wegen we 125kg).
Als jullie iets grotere en zwaardere mensen zijn denk dat jullie beter zoeken naar een quad die speciaal gemaakt is voor 2 personen, zoals de Goes 520 max, of de Can-am outlander-max (400, 650 of 800cc). Die hebben een speciale langer chassis (ik denk 30cm) en dat is wel een enorm verschil qua comfort als je met 2 rijd.
Om nog even terug te komen om de Brute force, wel ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, maar ik denk dat hij nog iets krachtiger is dan de king quad, ik weet ook dat het een 2 cilinder is, en dat zul je volgens mij wel voelen in het koppel, maar hij is ook een paar duizend € duurder ...
Probeer eens met beide te rijden, want als je met 2 rijd voelt de quad ook zeer verschillend aan .. en probeer ook eens met zo een 'langere' versie om het verschil te voelen.
Volgens mij is hij zeker te gebruiken als landbouwvoertuig, en met 2 erop zitten is mogelijk, maar het valt een beetje te zien hoe groot jullie zijn
Ik en mijn vrouwke hebben daar geen probleem mee, maar we zijn dan ook geen grote en geen zware mensen (samen wegen we 125kg).
Als jullie iets grotere en zwaardere mensen zijn denk dat jullie beter zoeken naar een quad die speciaal gemaakt is voor 2 personen, zoals de Goes 520 max, of de Can-am outlander-max (400, 650 of 800cc). Die hebben een speciale langer chassis (ik denk 30cm) en dat is wel een enorm verschil qua comfort als je met 2 rijd.
Om nog even terug te komen om de Brute force, wel ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, maar ik denk dat hij nog iets krachtiger is dan de king quad, ik weet ook dat het een 2 cilinder is, en dat zul je volgens mij wel voelen in het koppel, maar hij is ook een paar duizend € duurder ...
Probeer eens met beide te rijden, want als je met 2 rijd voelt de quad ook zeer verschillend aan .. en probeer ook eens met zo een 'langere' versie om het verschil te voelen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
bruteforce zuipt wel wat meer, en kun je een beetje duits dan is dit de test voor je
http://www.quadjournal.eu/atv-quad/2008 ... h#more-290
http://www.quadjournal.eu/atv-quad/2008 ... h#more-290
w-tec club member
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Ik denk dat dit voor interpretatie vatbaar is, de Kawa heeft meer power (zuipt ook meer), maar als ik die kraut goed begreep vonden ze het comfort beter bij de suzuki. Ik heb dit nog al gehoord van mensen die een KQ gehad hebben en daarna een andere quad gekocht hebben (oa; een Can-am outlander)coolboyke schreef:ben ik nu verkeerd of vind men in deze test de suzuki beter ?
Ik moet wel toegeven dat ik daarmee akkoord ga dat houding, zijn gedrag en comfort wel echt goed is. Ik geef ook wel toe dat ik wat power mis nu en dan, maarja, t'is ook maar een 450 he ..ik kom er wel, maar misschien ietske later
En blijkbaar staat daar net dezelfde vraag : http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... highlight=
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Hoi,
Een goede vriend van me heeft een suzuki eiger 400cc,
Wij kunnen er prima met z'n 2en opzitten en de quad gaat zeker goed mee met het verkeer.
Kwa optrekken was hij ongeveer even snel als m'n blaster maar de top is weer iets lager als de blaster.
Maar door 2x4 en 4x4 is het wel een super goede landbouwquad. Vrij pittig en opzich best veel kracht.
greetz
Een goede vriend van me heeft een suzuki eiger 400cc,
Wij kunnen er prima met z'n 2en opzitten en de quad gaat zeker goed mee met het verkeer.
Kwa optrekken was hij ongeveer even snel als m'n blaster maar de top is weer iets lager als de blaster.
Maar door 2x4 en 4x4 is het wel een super goede landbouwquad. Vrij pittig en opzich best veel kracht.
greetz
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Dan zou ik toch voor de 450 gaan, die heeft electronische injectie, en is verkozen tot één van de beste in zijn klasse algemeen.
Hij ziet er bijna hetzelfde uit als de 700 (alleen de koplamp is verschillend), verder net dezelfde opties, 4x4 inschakelbaar, difflock, H-L gear en onafhankelijke wielophanging.
Je zal er geen spijt van hebben ! Ik heb het me nog geen seconde beklaagd !
Hij ziet er bijna hetzelfde uit als de 700 (alleen de koplamp is verschillend), verder net dezelfde opties, 4x4 inschakelbaar, difflock, H-L gear en onafhankelijke wielophanging.
Je zal er geen spijt van hebben ! Ik heb het me nog geen seconde beklaagd !
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Ik zou toch eens eerst naar de prijzen gaan horen, want nu dat de 750 net is uitgekomen zou het kunnen zijn dat je een 700 voor een zeer gunstige prijs kan aanschaffen (met zeer weinig prijs verschil tegenover een 450)
Ik weet niet van waar je bent, maar in Tienen in het Suzuki Center staat er nog een 700 (ne groene), maar die zijn wel met verlof tem 5 aug. en als je me laat weten als je naar daar komt, zal ik eens met mijn 450 naar daar komen.
Ik weet niet van waar je bent, maar in Tienen in het Suzuki Center staat er nog een 700 (ne groene), maar die zijn wel met verlof tem 5 aug. en als je me laat weten als je naar daar komt, zal ik eens met mijn 450 naar daar komen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Ik heb nooit een goes 520Max in het echt gezien, ik heb er wel al reviews van gelezen en blijkbaar zijn het geen slechte machienes. De motor is naar het schijnt een suzuki kloon, en persoonlijk heb ik er ook zitten over twijfelen of ik zo gene zou kopen, maar uiteindelijk ben ik toch maar voor een bekender merk gegaan en ook omdat er een verdeler vlak bij me thuis woont, en omdat ik niet technisch ben aangelegd is dat toch wel een pluspunt.
Zoek effe op dit forum, er zijn hier een paar goes eigenaars, misschien daar eens een paar vragen aan stellen.
T'is allemaal nie simpel he en je spreekt toch ook dadelijk over een pak geld.. I know the feeling.
Zoek effe op dit forum, er zijn hier een paar goes eigenaars, misschien daar eens een paar vragen aan stellen.
T'is allemaal nie simpel he en je spreekt toch ook dadelijk over een pak geld.. I know the feeling.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates