aankoop quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
gawein123
Toeschouwer
Toeschouwer

aankoop quad

Bericht door gawein123 »

hey ik ben nieuw hier en heb nog geen quad maar volg dit forum al een tijdje en wil een dezer dagen een quad aanschaffen.
Ik zou deze gebruiken voor naar het werk te bollen ( 5 km) en eens te spelen in de bossen. :crosser:
Ik heb vroeger al wel eens met ne 50cc rondgereden en vond dit super;
Nu mijn budget ligt tussen 2500 en 3000 euro.

Ik denk dat ik hiervoor best een blaster koop weet iemand een goede staan of ander merk/model in zelfste prijsklasse.
Moet geen superrecent model zijn als hij maar goed in orde is.

Nu heb ik als leek ook nog enkele vragen. :oops:

Bij ne blaster zit daar een reservoir in voor de olie zodat je niet elke keer een bus olie moet meesleuren om te gaan tanken of is het beter om deze zelf thuis te mengen?

klopt het dat een 200cc 2-takt overeenkomt qua prestaties als een 400cc 4-takt

Zijn er in de buurt van edegem/mechelen en omstreken gebieden of plaatsten waar je leuk en legaal kan rondcrossen.

Alvast bedankt voor de reacties

greetz
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

ik denk dat er origineel een olie bakje op de blaster voorzien is maar deze word meestal weggehaald , een blaster ga je zeker voor die prijs vinden en is een zeer goede quad !
een blaster gaat wel niet zo goed als een 400 cc 4-takt , wel bijna zo goed ...
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Re: aankoop quad

Bericht door Scratch »

gawein123 schreef:hey ik ben nieuw hier en heb nog geen quad maar volg dit forum al een tijdje en wil een dezer dagen een quad aanschaffen.
Ik zou deze gebruiken voor naar het werk te bollen ( 5 km) en eens te spelen in de bossen. :crosser:
Ik heb vroeger al wel eens met ne 50cc rondgereden en vond dit super;
Nu mijn budget ligt tussen 2500 en 3000 euro.

Ik denk dat ik hiervoor best een blaster koop weet iemand een goede staan of ander merk/model in zelfste prijsklasse.
Moet geen superrecent model zijn als hij maar goed in orde is.

Nu heb ik als leek ook nog enkele vragen. :oops:

Bij ne blaster zit daar een reservoir in voor de olie zodat je niet elke keer een bus olie moet meesleuren om te gaan tanken of is het beter om deze zelf thuis te mengen?

klopt het dat een 200cc 2-takt overeenkomt qua prestaties als een 400cc 4-takt

Zijn er in de buurt van edegem/mechelen en omstreken gebieden of plaatsten waar je leuk en legaal kan rondcrossen.

Alvast bedankt voor de reacties

greetz
Hoi,
Voor 2500/3000 kom je op een yamaha blaster, of heel misschien een yamaha warrior. Wil je minder besteden dan kom je op een bashan agm 200cc.

Het olie resevoir is idd zodat je niet altijd hoeft te mengen, Alleen het min-punt van de blaster is dat het olie pompje nog wel is stuk wil gaan en dan rij je dus zonder olie wat dan weer zorgt voor een warm, vast loper.

Je moet de blaster kwa optrekken vergelijken met ongeveer een 300/350cc 4 takt.

greetz

ps. Er zijn al een tal van toppics over beginnersquads.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

als je van belgie bent ik heb nog een kawasaki KSF 250 staan voor een zeer schone prijs met papieren.

grtz jelle
raptor 660 power
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

vanpee jelle schreef:als je van belgie bent ik heb nog een kawasaki KSF 250 staan voor een zeer schone prijs met papieren.

grtz jelle
dat zou een hele goeie aankoop zijn dan :duimhoog:
de kawasaki ksf 250 is een fijne quad om op te rijden met ongv hetzelfde vermogen als een blaster+ het is aangenamer om mee te rijden op de weg en de kawa heeft minder onderhoud nodig.
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
blaaaster
Toeschouwer
Toeschouwer

yamaha blaster

Bericht door blaaaster »

kijk is naar je pb kheb nog een blaster tekoop staan
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

ie kawa is een zeer plezant quadje hij geraakt overal door daar waar ne raptor blijft steken ongelovelijk gewoon. ik heb mijn ogen daar al van open getrokken ze en der zijn der nog die da wete wat deze kan.

grtz jelle
raptor 660 power
gawein123
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door gawein123 »

hey badankt voor de reacties tot hiertoe.

Welke is nu het beste blaster of kawa KSF 250, of is hier geen duidelijk antwoord op.

Kan er iemand mij de voor en nadelen van deze quads geven. Is de kawa beter omdat dit een 250cc 4-takt is.
Welke is beter qua wisselstukken en kostprijs onderhoud enz.

vind de blaster de mooiste en hevb gelezen dat dit de vinnigste is omdat deze 2-takt heeft maar minder goed is op de baan.

greetz
Plaats reactie