ischrijving tweedehandsquad in belgië

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
gawein123
Toeschouwer
Toeschouwer

ischrijving tweedehandsquad in belgië

Bericht door gawein123 »

hey,

Na lang dit forum te hebben gevolg heb ik besloten een blaster te kopen ik heb een mooie zien staan van eind 2004 voor 2300euro.
Ik ga er morgen naar kijken en als hij me aanstaat pak ik hem mee, nu heb ik nog enkele vragen omtrent de inschrijving van ne quad om hier dan mee op de baan te mogen.

Ik heb net met deze mens gebeld en die zei me dat hij het gelijkvormigheid attest heeft en het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar " hij heeft hem blijkbaar nooit ingeschreven"

Gaat dit nu problemen geven bij de B.I.V omdat hij dan meer dan een jaar niet meer is ingeschreven. Is dit te vertrouwen want is men eerste quad en wil ni direct miserie hebben?

Heb je ook een papier nodig van de homologering want had ook al naar biv gebeld en die wisten hier niet direct het antwoord op en bij yamaha zeiden ze dat je zelfs alleen met het gelijkvormigheidsattest
je quad kan inschrijven, nu dat betwijfel ik hoor of dat zal een serieuze rompslomp geven.

Als er nog iets is dat ik nodig heb laat dan alstublieft iets weten hou er ni zo van in het zak gezet te worden.
Alle tips omtrend aankoop zijn ook nog welkom " heb ook al gezocht op forum hoor :) "

hier is de link van de quad zelf moest iemand hem kennen ofzo en er iets meer over weten :wink:

http://www.kapaza.be/detail/9703949/

greetz
Tiele76
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tiele76 »

Normaal kan je met je gelijkvormigheidsattest naar je verzekeringsmakelaar gaan,die maakt dan alles in orde voor de aanvraag voor een nr plaat en 1of2 werkdagen later ligt je nr plaat met je nieuwe roze kaart in je bus. En dan rijden maar :crossercool:
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Als hij al een keer is ingeschreven dan moet je normaal geen biv meer betalen. (Dacht ik toch).
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
=Jones=
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door =Jones= »

Super, ik ging hier net als mn eerste topic hetzelfde vragen.
Ik sta op het punt een tweedehands quad te kopen, maar de verkoper blijkt
geen gelijkvormigheid attest te hebben en de roze kaart is hij kwijt.
:applaus:
Hij ging naar de politie gaan om een formulier dat de roze kaart vervangt.
Was allemaal geen probleem om hem op deze manier te laten verzekeren
en om numerplaat aan te vragen wist hij me te vertellen.

Mn eerste idee was dat het om een gestolen quad ging, heb er toch geen gerust gevoel bij.
Heeft iemand ervaring met dergelijke gevallen?
Wat moet je normaal krijgen van de verkoper als je tweedehands koopt?
Roze kaart en gelijkvormigheid attest leek me het minimum, of is roze kaart (of vervangblad) wel
degelijk voldoende?

Ik wil met deze quad wel degelijk ook op de openbare weg rijden.

Graag advies en alvast bedankt!
:buig:

Ps. Had ook eerst het forum afgezocht, en deze handige topic gevonden,
maar daar is enkel sprake van 'papieren' en als echte leek weet ik dus niet wat dit allemaal inhoud.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

Tiele76 schreef:Normaal kan je met je gelijkvormigheidsattest naar je verzekeringsmakelaar gaan,die maakt dan alles in orde voor de aanvraag voor een nr plaat en 1of2 werkdagen later ligt je nr plaat met je nieuwe roze kaart in je bus. En dan rijden maar :crossercool:
idd ! zo is het !
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

@ Jones even naar dealer/invoerder bellen , met het chasis nr die kan je wel helpen.
Dan weet je toch al of hij niet gestolen is :)
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
=Jones=
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door =Jones= »

Blijkt inderdaad niet gestolen, ben bij de verkoper geweest deze voormiddag.
Hij had toch een gelijkvormigheidsattest (wist gewoon niet wat dit was)
en had reeds papier van de politie gekregen die zijn roze kaart vervangt = dus alles OK!

MAAR is niet meer nodig, want heb me zopas een nagelnieuwe LT-Z400 gekocht! (witte met blauw)
:D
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Veel plezier met je ltz is een leuke quad.

LTR-450 Rider
Plaats reactie