remmen op de motor

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie

is remmen op de motor slecht?

ja
3
10%
nee
28
90%

Totaal aantal stemmen: 31

moane
Easy Quadrider
Easy Quadrider

remmen op de motor

Bericht door moane »

hey mede quadrijders,

:?: ik heb een 2005 blaster en ik vraag me af of remmen op de motor heel slecht is of niet? :?:
remmen op de motor door gewoon een paar terug te schakelen en de koppeling loslaten.
hij komt zoals normaal dan hoog in toeren en vraag me dus af als dit heel ongezond voor de motor is of niet?
is trouwens schakelen zonder koppeling slecht...? (alleen omhoog) hier graag ok antwoord op
alvast bedankt,
groetjes
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

ligt eraan hoe je het comperseerd je moet het natuurlijk niet te gek maken eh je moet ook bij remmen maar het kan echt geen kwaad als je het normaal doet en schakelen zonder koppeling das ieder zijn mening maar k denk dat het geen kwaad zolang je meer GEEN gas geeft tussen door want dan ga je de tanden poetsen eh :p :wink:
w-tec club member
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Tja, als je 1 vitesse terug schakeld remt je quad ook af, maar dat is doodnormaal en kan dus ook geen kwaad!
Natuurlijk niet van 6de vitesse hoge toeren gaan terug schakelen naar 3de vitesse hé, om te remmen ! :engel: Zal je cilinder enzo niet graag hebben :lol:
2vitessen in 1maal terug schakelen kan ook nog niet echt kwaad, meer zou ik wel niet doen :wink:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Plaats reactie