Pagina 1 van 1

waar moet ik op letten bij het onderhouden van een yamaha Blaster?

Geplaatst: za 09 aug, 2008 07:55
door Roelof-quad-gek
hallo,
ik heb pas een yamaha blaster. en ik vroeg me zo af waar ik op moest letten met het onderhouden?
ik heb gehoord dat als je er een koopt het slim is om er eerst in de cilinder te kijken...
en om de zoveel uur andere zuiger, maar om de hoeveel uur weet ik niet...

kan iemand mij iets sturen over zoveel moglijk info over Yamaha Blaster?

alvast zeeer veeel dank.

Geplaatst: za 09 aug, 2008 10:06
door AlfA
bekijk deze topics maar eens, vooral het 2de, dit geldt voor alle quads.

http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=21458
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=10771

blaster onderhouden

Geplaatst: zo 10 aug, 2008 18:11
door Roelof-quad-gek
jaa, maar ik heb er al een...
maa rik vroeg me zoal af waar ik op moet letten allemaal... luchtfilter enzo..

Geplaatst: zo 10 aug, 2008 20:37
door mr. frauley
als je "oliepotje" er nog op staat zou ik dat eraf gooien en zelf je olie met je benzine mengen.
Dit omdat dat ding nogal snel kapot gaat en als je het dan niet zou merken,...


ketting smeren, regelmatig vet in vetnippels spuiten( na het wassen), luchtfilter proper houden, quad zelf goed proper houden.

dat ik waar ik op dit moment kan opkomen :wink:

veel plesier met je quad!

Geplaatst: ma 11 aug, 2008 09:24
door Robby
mr. frauley schreef:als je "oliepotje" er nog op staat zou ik dat eraf gooien en zelf je olie met je benzine mengen.
Dit omdat dat ding nogal snel kapot gaat en als je het dan niet zou merken,...


ketting smeren, regelmatig vet in vetnippels spuiten( na het wassen), luchtfilter proper houden, quad zelf goed proper houden.

dat ik waar ik op dit moment kan opkomen :wink:

veel plesier met je quad!
ten eerste is het niet het "oliepotje" dat stuk gaat, maar de pomp, zolang je blaster origineel staat gaat deze pomp niet stuk, ze gaat in principe vanaf 2000 niet meer stuk (andere pomp) ze geeft enkel te weinig en teveel geklooi om af te stellen als je motor niet meer origineel staat... informeer je dus beter voor je zo een dingen zegt.
greetz

Geplaatst: ma 11 aug, 2008 10:25
door mr. frauley
bedant voor je correctie, maar ik speel graag op zeker en meng het zelf.

Geplaatst: do 14 aug, 2008 14:39
door luukblaster
Je moet je zuiger optijd vervangen.

Tip haal je cilinder er gewoon een keer vanaf (is helemaal niet zo heel veel werk) en laat eens iemand die er verstand van heeft kijken of de zuiger nog goed is.

Geplaatst: do 14 aug, 2008 16:03
door JohnBeton
Als je de cilinder of de cilinderkop eraf haalt zou ik wel een nieuwe pakking steken, anders ga je 9 kansen op 10 problemen krijgen.

Geplaatst: do 14 aug, 2008 16:08
door Tom#11
luukblaster schreef:Je moet je zuiger optijd vervangen.

Tip haal je cilinder er gewoon een keer vanaf (is helemaal niet zo heel veel werk) en laat eens iemand die er verstand van heeft kijken of de zuiger nog goed is.
Wat is op tijd voor jou? Goede olie gebruiken en je kunt er flink wat uren mee bouwen!

Geplaatst: do 14 aug, 2008 19:05
door luukblaster
Ja wat is optijd. Licht eraan hoe je rijd als je alleen rustig rijd en de quad niet laat werken dan kun je echt heel lang doen met een zuiger. Maar als je ermee gaat crossen en flink laat werken dan zou ik hem toch wel zeker om het jaar vervangen.

Geplaatst: do 14 aug, 2008 19:38
door Tom#11
Dat bedoel ik, je kunt best lang met een zuiger doen! :)

Geplaatst: vr 15 aug, 2008 11:25
door luukblaster
Ja je kunt zeker lang met een zuiger doen maar dan nog kun je niet eeuwig met een zuiger doen.

Geplaatst: vr 15 aug, 2008 16:14
door Tom#11
Het gaat erom dat hij niet denkt dat je net zoals bij sommige crossmotoren bijvoorbeeld om de 15 uur een nieuwe zuiger moet plaatsen.

Geplaatst: vr 15 aug, 2008 18:52
door leon-180pk
moet je dat bij alles quads doen,een nieuwe zuiger plaatsen na een tijd?
of zijn er modellen bij die dit niet zo snel vragen?

Geplaatst: za 16 aug, 2008 10:22
door Roelof-quad-gek
bedankt voor de tips :D :D :knikduim: :knikduim: