2-takt olie in blaster
2-takt olie in blaster
Hallo,
Ik had een vraagje. Ik heb een yamaha blaster van 2006 en rijdt super, niet veel mee gereden, maar ik was op zoek naar goede 2-takt olien en bij sommige oliën stond dat ze neit geschikt waren voor injectiesystemen. Is dit ook zo op de blaster? Wie weet hier raad mee? Ik zou het liefste putoline mx5 of castrol tts gebruiken? Kan ik deze dan gewoon in het bakje doen?
Alvast bedankt voor de reacties...
Greetz
Ik had een vraagje. Ik heb een yamaha blaster van 2006 en rijdt super, niet veel mee gereden, maar ik was op zoek naar goede 2-takt olien en bij sommige oliën stond dat ze neit geschikt waren voor injectiesystemen. Is dit ook zo op de blaster? Wie weet hier raad mee? Ik zou het liefste putoline mx5 of castrol tts gebruiken? Kan ik deze dan gewoon in het bakje doen?
Alvast bedankt voor de reacties...
Greetz
Voor alle grond- en afbraakwerken, transport, containers, recyclagecentrum en zand uit eigen groeve. één adres!
http://www.zandgroeven-roelants.be/
-
mr. frauley
- Quadrider

- raptor350
- Quadracer

Tja, systeem eraf halen is natuurlijk altijd veiliger!
Maar persoonlijk zou ik het niet doen, omdat ik het veel werk vind om dit altijd zelf te mengen. ( het is tenslotte een recente quad, 2jaartjes oud maar )
En je kan ook nietmeer gaan tanken aan de pomp
Castrol tts is zeer goede olie, kan je op opvoeren.nl verkijgen voor slechts 9euro per liter d8 ik!
Maar persoonlijk zou ik het niet doen, omdat ik het veel werk vind om dit altijd zelf te mengen. ( het is tenslotte een recente quad, 2jaartjes oud maar )
En je kan ook nietmeer gaan tanken aan de pomp
Castrol tts is zeer goede olie, kan je op opvoeren.nl verkijgen voor slechts 9euro per liter d8 ik!
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
in een blaster blokje moet je geen olie van 20 euro de liter gieten.
blokjes stammen af van het jaar 88, en toen hadden ze zulke olieën nog niet.
ik giete er altijd olie van 3euro de liter in (haalde ik hier in de doe hetzelfwinkel).
laatste busje dat ik had was castrol tts ( en toen liep ie vast
, had niets met de olie te zien maarkom
)
blokjes stammen af van het jaar 88, en toen hadden ze zulke olieën nog niet.
ik giete er altijd olie van 3euro de liter in (haalde ik hier in de doe hetzelfwinkel).
laatste busje dat ik had was castrol tts ( en toen liep ie vast
tja die oldscoole blokjes willen nog steeds als de brandweer ook al is er niks of bijna niks veranderd sinds het 1e echte yamaha blaster blok.OpticalNicolas schreef:in een blaster blokje moet je geen olie van 20 euro de liter gieten.
blokjes stammen af van het jaar 88, en toen hadden ze zulke olieën nog niet.![]()
laatste busje dat ik had was castrol tts ( en toen liep ie vast, had niets met de olie te zien maarkom
![]()
)
greetz
-
mr. frauley
- Quadrider

ik ga toch gaan voor castrol tts gaan, goede kwaliteit aan een redelijke prijs
alvast bedankt
ciau
alvast bedankt
ciau
Voor alle grond- en afbraakwerken, transport, containers, recyclagecentrum en zand uit eigen groeve. één adres!
- raptor350
- Quadracer

Het is niet omdat die blokjes afstammen van het jaar '88 dat de prestatie's en levensduur met elke olie hetzelfde zal zijn hoor!OpticalNicolas schreef:in een blaster blokje moet je geen olie van 20 euro de liter gieten.
blokjes stammen af van het jaar 88, en toen hadden ze zulke olieën nog niet.![]()
laatste busje dat ik had was castrol tts ( en toen liep ie vast, had niets met de olie te zien maarkom
![]()
)
Ik durf te wedden dat de prestatie's en levensduur van het blok er duidelijk op vooruitgaan wanneer je castrol tss olie gebruikt i.p.v. die cheap ass olie van 3euro
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
- joyride
- Quadrider

Hallo ik ben nieuw hier.
en ik heb pas geleden ook een yamaha blaster gekocht , deze heeft ook geen olie reservoir meer, dus ook gewoon olie bij de benzine
Maar nu is mijn vraag hoe veel olie gooien jullie nou op hoe veel benzine?
Mischien een domme vraag hoor
maar vraag me wel eens af of de ene 2 tact motor meer olie nodig heeft dan de andere,
en aangezien er hier veel mensen zijn met ervaring met "verschillende merken", deze vraag.
thnxs alvast.
en ik heb pas geleden ook een yamaha blaster gekocht , deze heeft ook geen olie reservoir meer, dus ook gewoon olie bij de benzine
Maar nu is mijn vraag hoe veel olie gooien jullie nou op hoe veel benzine?
Mischien een domme vraag hoor
en aangezien er hier veel mensen zijn met ervaring met "verschillende merken", deze vraag.
thnxs alvast.
-
mr. frauley
- Quadrider

- joyride
- Quadrider

hmmm oke ...dan meng ik echt verkeerd,
gooi zelf 200cl olie op de 5 liter benzine , kan dit dan kwaad?, want heb nog nooid vastloper of zo gehad.
wij zijn echt een "cross gezinetje"
we hebben hier , kawasaki kx 85 , suzuki lt50 ,kinroad quad 110 (ja ja ik weet het "chineesje" maar me dochter van 10 is er heel blij mee) , kawasaki KLT185 (trike) en een yamaha blaster.
de trike en het "chineesje"zijn 4 tact dus hoef ik dus niet te mengen, maar voorkeur gaat toch uit naar de 2 tact motoren
heb sinds kort dit forum ondekt en hoop hier antwoorden/ervaringen op te doen
greetz. joyride
gooi zelf 200cl olie op de 5 liter benzine , kan dit dan kwaad?, want heb nog nooid vastloper of zo gehad.
wij zijn echt een "cross gezinetje"
de trike en het "chineesje"zijn 4 tact dus hoef ik dus niet te mengen, maar voorkeur gaat toch uit naar de 2 tact motoren
heb sinds kort dit forum ondekt en hoop hier antwoorden/ervaringen op te doen
greetz. joyride