carburateur voor blaster
carburateur voor blaster
wat is het nut eigenlijk om een andere carburateur te nemen voor je quad? krijg je dan meer kracht?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Schijnt niks uit te maken, je zal de grotere waarschijnlijk verder dicht moeten draaien omdat hij anders verzuipt en dan kom je uiteindelijk weer op je vorige waarde. Ik hoorde van Daan dat er zelfs mensen zijn die een kleinere carb. nemen, waarom weet ik niet meer. Maar dat zal hij je wel vertellen ![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Voor een grotere carb moet je inderdaad de mods hebben. Anders is het totaal nutteloos. Naar mijn idee is zelfs met een pijp / luchtfilter combo niet zinvol, maar moet er echt intern motorwerk verricht zijn (of je moet natuurlijk extreem veel bolt-on mods hebben
). Als je niet de airflow hebt, kan je ook geen gebruik maken van de extra grootte. Mark heeft vast wel meer info voor je.
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Je ziet veel van de Bansheedragracers van 34mm's overstappen naar 28's. Veel van de quads met bijv. zo'n 80pk winnen hier zo een pk of 6 mee, maar verliezen net een klein beetje onderin. ''Bigger is better'' begint uit te raken. Maar dan praten we echt over de all-out dragracers.Ralph schreef:hoorde van Daan dat er zelfs mensen zijn die een kleinere carb. nemen, waarom weet ik niet meer. Maar dat zal hij je wel vertellen
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
je kunt je eigen 26 mm mikuunietje wat groter maken door de boring naar boven uit te frezen.
wanneer je toch bezig bent kun je de voorzijde (motorkant) van de carburateurs binnenkant wat opruwen, dit zorgt voor wat turbulentie wat er toe bijdraagt dat het mengsel al wat meer gasvorm gaat aannemen.
zelf gedaan en het helpt ietwat. (in combinatie met een v-force helemaal !)
mark![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
wanneer je toch bezig bent kun je de voorzijde (motorkant) van de carburateurs binnenkant wat opruwen, dit zorgt voor wat turbulentie wat er toe bijdraagt dat het mengsel al wat meer gasvorm gaat aannemen.
zelf gedaan en het helpt ietwat. (in combinatie met een v-force helemaal !)
mark
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
wat ik vergat te melden is dat een goede afstelling van de huidige set-up heel belangrijk is.
wanneer je nu rijdt met een over rijk brandstofmengsel (te donkere bougie) je al vermogensverlies hebt.
een goede afstelling kan een blaster flink vooruit helpen ja ook met standaard uitlaatsysteem want ie is echt niet slecht.
wat ik oa. heb gedaan is:
olie pomp eraf en premix 1:38 met wynns octane boost, 4 graden ontsteking vervroeging en kopgevlakt tot squish 1.2 mm
plugchops tot gewenste verbranding werd verkregen en toen ging de blaster redelijk als de brandweer.
ik reed toen al met K&N en v-force. cylinder had ik al eerder geprepareerd.
wanneer je nu rijdt met een over rijk brandstofmengsel (te donkere bougie) je al vermogensverlies hebt.
een goede afstelling kan een blaster flink vooruit helpen ja ook met standaard uitlaatsysteem want ie is echt niet slecht.
wat ik oa. heb gedaan is:
olie pomp eraf en premix 1:38 met wynns octane boost, 4 graden ontsteking vervroeging en kopgevlakt tot squish 1.2 mm
plugchops tot gewenste verbranding werd verkregen en toen ging de blaster redelijk als de brandweer.
ik reed toen al met K&N en v-force. cylinder had ik al eerder geprepareerd.
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer: