carburateur voor blaster

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

carburateur voor blaster

Bericht door Hanzie »

wat is het nut eigenlijk om een andere carburateur te nemen voor je quad? krijg je dan meer kracht?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Schijnt niks uit te maken, je zal de grotere waarschijnlijk verder dicht moeten draaien omdat hij anders verzuipt en dan kom je uiteindelijk weer op je vorige waarde. Ik hoorde van Daan dat er zelfs mensen zijn die een kleinere carb. nemen, waarom weet ik niet meer. Maar dat zal hij je wel vertellen :)
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Heeft enkel nut bij getunede quads. (motor mods e.d.)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Daan
Quadrider
Quadrider
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 19:10
Locatie: Omgeving Ede

Bericht door Daan »

Voor een grotere carb moet je inderdaad de mods hebben. Anders is het totaal nutteloos. Naar mijn idee is zelfs met een pijp / luchtfilter combo niet zinvol, maar moet er echt intern motorwerk verricht zijn (of je moet natuurlijk extreem veel bolt-on mods hebben :) ). Als je niet de airflow hebt, kan je ook geen gebruik maken van de extra grootte. Mark heeft vast wel meer info voor je.
Ralph schreef:hoorde van Daan dat er zelfs mensen zijn die een kleinere carb. nemen, waarom weet ik niet meer. Maar dat zal hij je wel vertellen :)
Je ziet veel van de Bansheedragracers van 34mm's overstappen naar 28's. Veel van de quads met bijv. zo'n 80pk winnen hier zo een pk of 6 mee, maar verliezen net een klein beetje onderin. ''Bigger is better'' begint uit te raken. Maar dan praten we echt over de all-out dragracers.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

je kunt je eigen 26 mm mikuunietje wat groter maken door de boring naar boven uit te frezen.
wanneer je toch bezig bent kun je de voorzijde (motorkant) van de carburateurs binnenkant wat opruwen, dit zorgt voor wat turbulentie wat er toe bijdraagt dat het mengsel al wat meer gasvorm gaat aannemen.

zelf gedaan en het helpt ietwat. (in combinatie met een v-force helemaal !)

mark :D
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

wat ik vergat te melden is dat een goede afstelling van de huidige set-up heel belangrijk is.
wanneer je nu rijdt met een over rijk brandstofmengsel (te donkere bougie) je al vermogensverlies hebt.

een goede afstelling kan een blaster flink vooruit helpen ja ook met standaard uitlaatsysteem want ie is echt niet slecht.

wat ik oa. heb gedaan is:
olie pomp eraf en premix 1:38 met wynns octane boost, 4 graden ontsteking vervroeging en kopgevlakt tot squish 1.2 mm
plugchops tot gewenste verbranding werd verkregen en toen ging de blaster redelijk als de brandweer.

ik reed toen al met K&N en v-force. cylinder had ik al eerder geprepareerd.
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 873
Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
Locatie: grimbergen
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

geeft veel,ik win 3pk op mn 250
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Waarmee heb je die 3 pk gewonnen?
Plaats reactie