Hoevaak olie vervangen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Rigo
Toeschouwer
Toeschouwer

Hoevaak olie vervangen

Bericht door Rigo »

Hallo,

Ik heb een Honda Foreman 500, hoevaak moet ik nu de olie verversen. Ik lees hier op het forum dat de meeste quad rijders hun olie vaak vervangen (meerdere keren per jaar), maar als ik mijn olie wil vervangen ben ik 75,- aan olie kwijt. Er gaat namelijk 4,9 L olie in het blok. Ik ga met 500 km de olie vervangen (10w-50 Repsol), bij welke kilometerstand zal ik de olie weer moeten vervangen. En maakt het uit of je er dure olie in gooit (Repsol, Motul) of een wat minder bekende en dus goedkopere olie. Mocht dit niet veel uitmaken dan gooi ik er voortaan goedkopere olie in.

Ik zou het zeer waarderen als jullie mij verder helpen,

MVG, Rigo
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Hoi,
Ik verwissel de olie bij men Kq om de 2.000km of 1x per jaar als ik minder dan 2.000km per jaar doe.
Heb ook deze motul 10w50 in met quad.
Hangt er ook vanaf als je veel offraod rijd dan maak je minder km maar heb je meer draaiuren.

grt.
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

is hij nog in garantie ?
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Ik laat de olie om de 2000km verversen, ik doe wel meer verhard dan onverhard, en ik doe er olie in van een bekend merk, ik geef liever wat meer geld uit aan olie dan een nieuwe quad te moeten kopen :wink:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Rigo
Toeschouwer
Toeschouwer

Oke

Bericht door Rigo »

Mannen bedankt, hier kan ik wat mee. Gewoon de olie om de 2000 km vervangen of 1 keer per jaar als je niet aan de 2000 km komt. En er zit jammer genoeg geen garantie meer op hij is van 2006.

Bedankt!
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Ja, mijn Honda Rincon geeft automatisch aan (op de teller) wanneer de olie vervangen moet worden.
Alleen is deze optie waarschijnlijk gesponsord door Motul Oil, ik kan het gelukkig uitzetten.

In het begin is het belangrijk om je olie te verversen & de oliefilter te vervangen (ivm met metaal deeltjes), maar daarna hoeft dat niet meer om de 500 kilometer.
Ik heb op de Rincon forums gelezen dat sommige gasten in de US het om de 500km doen, dus ze tanken bijna meer olie dan brandstof... nergens goed voor!

Ik ga ook voor 2000km... :knikduim:
yamahakodiak
Quadracer
Quadracer

Bericht door yamahakodiak »

doe het max om de 500 km maar ik rij alleen maar in zwaar terein
yamaha grizzly 700fi
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Die van mij krijgt elke 1000km nieuwe olie.
Rij wel meer weg als zwaar terrein.
Plaats reactie