dilema !

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
gawein123
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: za 26 jul, 2008 23:41

dilema !

Bericht door gawein123 »

Om een heel lang verhaal kort te maken.

Ik heb me een 2 tal maanden geleden een yamaha blaster gekocht voor 2100 euro ( bj.2004)
Was de eerste die ik kocht dus ken er niet zoveel van maar op het eerste zicht een
supermachientje. Een week nadien viel hij in panne en was de regelvijs van der relantis afgebroken
Heb dit laten maken en koste 300 euro. Nog geen 3 dagen nadat ik heb terug had viel hij weer stil.
Heb hem nu naar andere garage gedaan (att racing) en ze belde me vandaag dat cilinder, zuiger, segmenten, enz... kapot zijn
doordat er iets te ver was uitgeboord ofzo. Nu zou me dit een goede 800-900 euro kosten.
Eerlijk gezegd begint het zo een beetje mijn voeten uit te hangen en weet ik niet meer goed wat gedaan.
Ik heb niet veel zin om hem nog te laten maken maar als ik het niet laat doen kan ik dan nog wel
iets van mijn aankoopprijs recupereren? En hoe geraak ik in godsnaam van een kapote quad vanaf?

Iemand een idee of ervaring met zulke situaties. Ben ten einde raad, had gehoopt op leuke zomer met quad.

alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

De aankoopprijs ga je niet kunnen recupereren, zeker niet als hij kapot verkocht wordt, tenzij je een goede gek vind.
Ik zou je gewoon aanraden je cilinder te laten uitboren, dat kost tss de 50 en 100 euro.
Een nieuwe pistonkit erbij (kost minder dan 100 euro) en nieuwe pakkingen.
Met een beetje kennis van zaken en de handleiding er bij kan je die zelf plaatsen.

Als je cilinder op of voorbij z'n laatste overmaat zou zijn dan zou ik gewoon ergens een 2de hands cilinder zoeken en die laten boren en honen.
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Bericht door raptor350 »

wtf, 300 euro voor een nieuwe relantie vijs :? :? :shock: voor 300 euro koop je 2 splinternieuwe carburateurs van een blaster :!:
Idd, een quad dat nietmeer rijd, is niets waard! Dus verkopen zou ik niet doen want je zal er gw veel te weinig voor krijgen! ( 2100 euro was wel een zeer goede prijs voor een blaster uit 2004 )
tja blaster is 2takt en daar moet je toch regel matig de zuiger van vervangen. Doe je dit niet optijd loopt alles kapot hé ...
Moet je dus cilinder laten uitboren , nieuwe overmaat zuiger en pakkingsset. Bij sds-racing doen ze dit allemaal voor 250 euro. ( als jij zelf de cilinder binnen brengt natuurlijk ) dus niet de hele quad.
Heb net een blaster cilinder terug van bij sds-racing ( zelfde probleem als bij jou, cil enz was kapot )
Moet je dus ook alles zelf monteren. Natuurlijk kan je het allemaal laten monteren bij sds-racing maar dan zal het een pak duurder uitkomen.

Kort gezegd: als je alles zelf kan doen , is je probleem opgelost met 250euro. Of zoek iemand die er wat verstand van heeft en die cilinder voor u wilt monteren.

ps: 800-900 euro is gewoon een belachelijke prijs. Ik haal een blaster cilinder eraf in 30 minuten. Ben 16 jaar en volg geen mechanica op school of wat dan ook ... gewoon een pure hobby van mij !
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
QUADFATHER72
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 90
Lid geworden op: di 23 sep, 2008 18:51
Locatie: dordrecht

Bericht door QUADFATHER72 »

git is voor mij de reden geweest om een nieuwe quad te kopen
als je een gebruikte koop weet je nooit wat ermee gedaan is
de verkopende party zegt altijd dat het een goeie betrouwbare quad is
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

je weet nooit als je de boel nog niet gedemonteerd hebt of je nog een drijfstang of krukaslagers aan je been hebt of niet, en dan loopt die prijs gouw op tot 7a900€ zeker qua werkuren. maar voor cilinder,pakking en zuiger moet je inderdaad niet meer als 250€ rekenen en daar komen dan pakweg 2uur werk bij.
greetz
gawein123
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: za 26 jul, 2008 23:41

Bericht door gawein123 »

hey ik weet indd niet meer juist wat de garagist allemaal van onderdelen heeft opgenoemd heb er maar enkele geschreven.

Nu weet ik niet meer goed wat te doen mijn vader zegt van aan de garagist een volledig verslag te vragen van wat vorige eigenaar verkeerd heeft
gedaan en verdere stappen te ondernemen omdat dit zou vallen onder " verkoop met verborgen gebreken"
Ik ben in elk geval niet van plan hem te laten maken wie weet wat het daarna weer gaat zijn.

weet iemand of het te doen is wat ik hierboven beschreef en is het ook een mogelijkheid om hem gewoon in stukken te verkopen ( kader, banden, enz..)
of is dit net haalbaar?

groetjes
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Bericht door raptor350 »

gawein123 schreef:hey ik weet indd niet meer juist wat de garagist allemaal van onderdelen heeft opgenoemd heb er maar enkele geschreven.

Nu weet ik niet meer goed wat te doen mijn vader zegt van aan de garagist een volledig verslag te vragen van wat vorige eigenaar verkeerd heeft
gedaan en verdere stappen te ondernemen omdat dit zou vallen onder " verkoop met verborgen gebreken"
Ik ben in elk geval niet van plan hem te laten maken wie weet wat het daarna weer gaat zijn.

weet iemand of het te doen is wat ik hierboven beschreef en is het ook een mogelijkheid om hem gewoon in stukken te verkopen ( kader, banden, enz..)
of is dit net haalbaar?

groetjes
daar valt niet meer over te discussieren hoor, gekocht is gekocht ...
jij had de kans om die quad volledig na te kijken , en jij ging akkoord met de aankoop. het is niet zo dat de verkoper je dwong hé om de blaster te kopen.
tenzij er iets op papier staat ( van bv: motor moet zich in betrouwbare en goede staat bevinden ) maar ik betwijfelen dat er iets op papier is gezet.
ik vind het ook spijtig voor u maar naar uw schadevergoeding van de vorige eigenaar kan je fluiten denk ik. tenzij de de verkoper de paus is :D :lol:

Tja, eens je zo'n quad goed inorde hebt gezet, kan je weer voor een hele tijd mee zne!
ik heb ook eens een blaster van een vriend "gereviseerd" = cilinder laten uitboren , nieuwe zuiger + pakkingen , luchtfilter , bougie , membraan kleppen en olie.
Totale kosten waren ong.. 400 euro ( we deden wel alles zelf ). Nu crossen we al 2jaar rond met die blaster en rijd nog steeds super ! En die quad word niet gespaard :mrgreen:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
baleno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 02 dec, 2007 23:22
Locatie: Tienen

Bericht door baleno »

gawein123 schreef: garagist een volledig verslag te vragen van wat vorige eigenaar verkeerd heeft
gedaan en verdere stappen te ondernemen omdat dit zou vallen onder " verkoop met verborgen gebreken"

groetjes
bij particuliere verkoop kun je dit vergeten.
daarom is ook de prijs van een degelijke quad bij een handelaar duurder maar daar zit ook een marge bij verrekend voor eventuele 'verborgen gebreken' of beter gezegd WAARBORG.

( PS: ik ben geen handelaar in Quads :wink: )
:quad: ____________________________________ Enjoy your live ______________________________ :quad:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

ik zou hem gewoon herstellen, dit is daarvoor geen verborgen gebrek...
gawein123
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: za 26 jul, 2008 23:41

Bericht door gawein123 »

Ik heb eens nagedacht en ik wil hem gewoon zelf herstellen met hulp van een kameraad.

Zaterdag ga ik hem ophalen in de winkel, waar kan ik nu het beste zijn voor de stukken die ik nodig heb.
In de winkel, een site van quadwinkel , of gewoon zoeken op verschillende veilingsites.

En ik heb een tijdje geleden eens een tweedehandsmotor van een blaster zien staan, is dit ook een optie of beter afblijven.
Want ik denk niet dat het mogenlijk is om zo'n blok te testen he als hij er al af ligt.

groetjes.

P.S. Als er iemand uit de omgeving van antw. me een dagje wil komen helpen binnenkort en me wat uitleg kan geven
(event. tegen betaling) altijd welkom.

Alle tips zijn ook welkom
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

een los motorblok kopen is altijd een risico, want je kan het niet horen draaien.
En als het draait, kan het ook goed zijn dat het na 1 rij-uur in flut draait, je weet niet wat er mee aan de hand is.

Als ik een los blok van iets koop, dan koop ik dat met het gedacht van een volledige revisie te geven.

Ik zou gewoon uw blok reviseren. En anders de quad zo verkopen, weg met kopzorgen, maar dan zit je met de financiele kater.
gawein123
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: za 26 jul, 2008 23:41

Bericht door gawein123 »

ja best gewoon reviseren en eigenlijk vind ik het nimeer zo erg. Nu heb ik ineens een reden om
te leren hoe een blok in elkaar zit en hoe ik aan een quad moet werken. vind sleutelen we plezant.
heb ik een hele winter tijd om te knutselen.
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Bericht door raptor350 »

ja idd, geen los blok kopen. Want dan zit je weer waar je begonnen bent. Met een blok waar problemen mee kunnen zijn. Dan heb je 2 motorblokken die naar de **** zijn :D

Voial, that's the spirit :tongduim: lekker zelf sleutelen, zo leer je het meeste bij! En ik vind het nog zeer plezant ook :p en geen dure werkuren moeten betalen, bespaart je een hele hoop!
www.bikerepair.be heeft een ruim assortmiment aan onderdelen voor quads en crossmoto's, ook zeer scherpe prijzen. Heb er eens besteld en was er tevreden over.
als ik me niet vergis kost daar een vertex zuiger 83 euro! :p
mss een projecte van maken ? :rock:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
baleno
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 02 dec, 2007 23:22
Locatie: Tienen

Bericht door baleno »

ja, projec-je :afgestudeerd: : gsx-R blok onder zetten of een 2 ciliner kubota disel-tje van Ligier-tje... Lekker zuinig ! :applaus:
:quad: ____________________________________ Enjoy your live ______________________________ :quad:
gawein123
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: za 26 jul, 2008 23:41

Bericht door gawein123 »

nog even een vraag.

Als je hety hebt over een motor reviseren doe je dan heel de motor binne of enkel het gedeelte met zuiger en krukas en niet het schakelgedeelte.
Of kan je dit kiezen? :oops:

Heeft iemand een idee wat hier de prijzen van zijn ( rekening gehouden met wat er allemaal kapot is bij mij)

powdercoating waar laten jullie dit doen?
Plaats reactie