hallo allemaal,
Ook ik heb een bs200s-7 en ben er tot nu toe tevreden over. Ik vroeg me alleen af of ik de kettingspanner niet er af kan laten en gewoon de ketting op de juiste spanning zetten?
Dan de volgende vraag: Mocht dit kunnen wat is dan de juiste kettingspanning?
groeten,
Dennis
kettingspanner bashan
Re: kettingspanner bashan
Als het kan weet ik niet, maar de ideale kettingspanning is tussen de 25 en 35 mm, als deze deze afstand kan bewegen zit je wel goeddenman schreef:hallo allemaal,
Ook ik heb een bs200s-7 en ben er tot nu toe tevreden over. Ik vroeg me alleen af of ik de kettingspanner niet er af kan laten en gewoon de ketting op de juiste spanning zetten?
Dan de volgende vraag: Mocht dit kunnen wat is dan de juiste kettingspanning?
groeten,
Dennis
-
CivicTurbo
- Quadfanaat

je kan je ketting van je bashan 200s-7 niet stellen door de kettingspanner die jij bedoelt.
deze kettingspanner spant gewoon vanzelf door middel van een veer.
je kan je ketting strakker zetten door je achteras te verdraaien in je achterbrug.
het aluminium ding in je achteras is een eivorm. deze dien je te draaien om de ketting te spannen.
dit doe je met een pen/bout/schroevendraaier door je achtertandwiel te steken en in het aluminium ding dat in je achterbrug zit.
(wel die lange bouten losmaken die dat aluminium ding klemmen)
vervolgens draai je je achterwielen iets naar voor of achter.
als de ketting spanner nog een flinke slag over heeft om te stellen, is het goed. hij moet wel de ketting iets in drukken. als je ketting te slap is, kan deze er af gaan, of zelfs dwars door je kap heen gaan bij het voorste tandwiel.
deze kettingspanner spant gewoon vanzelf door middel van een veer.
je kan je ketting strakker zetten door je achteras te verdraaien in je achterbrug.
het aluminium ding in je achteras is een eivorm. deze dien je te draaien om de ketting te spannen.
dit doe je met een pen/bout/schroevendraaier door je achtertandwiel te steken en in het aluminium ding dat in je achterbrug zit.
(wel die lange bouten losmaken die dat aluminium ding klemmen)
vervolgens draai je je achterwielen iets naar voor of achter.
als de ketting spanner nog een flinke slag over heeft om te stellen, is het goed. hij moet wel de ketting iets in drukken. als je ketting te slap is, kan deze er af gaan, of zelfs dwars door je kap heen gaan bij het voorste tandwiel.
kettingspanner
Hallo,
Ik rij ook met een bashan. Had deze ook er graag af gezien. Laat me, indien je het doet, weten hoe dat gaat.
MVG Bjorn
Ik rij ook met een bashan. Had deze ook er graag af gezien. Laat me, indien je het doet, weten hoe dat gaat.
MVG Bjorn
Ik heb m'n quad pas en ben hem nog aan het opbouwen maar ik vond die ketting wat strak zitten. De spanner slaat bijna niet uit. Dus ik vroeg me af of hij niet gewoon achterwege kon blijven.
Zoals ik al zei ik ben hem nog aan het opbouwen en daarna gaat ie naar de rdw voor een kenteken. Zijn er nog dingen waar ik voor moet opletten voor de keuring?
groeten,
Dennis
Zoals ik al zei ik ben hem nog aan het opbouwen en daarna gaat ie naar de rdw voor een kenteken. Zijn er nog dingen waar ik voor moet opletten voor de keuring?
groeten,
Dennis
kettingspanner
Hoi,
Ik heb deze middag mijn kettingspanner er af gedaan, op de juiste spanning gezet, dus 1,5 a 2cm op en neer kunnen bewegen, testrit gemaakt en geen enkel probleem gehad.
Je moet de ketting wel regelmatig controleren dat hij niet te los wordt.
Die hing daar anders toch maar te rammelen.
Morgen een RVS uitlaat halen bij htmx-service in Bergeijk.
Daarna carbu laten afstellen, even testen, misschien grotere sproeier erop, we zullen zien.
Ik heb deze middag mijn kettingspanner er af gedaan, op de juiste spanning gezet, dus 1,5 a 2cm op en neer kunnen bewegen, testrit gemaakt en geen enkel probleem gehad.
Je moet de ketting wel regelmatig controleren dat hij niet te los wordt.
Die hing daar anders toch maar te rammelen.
Morgen een RVS uitlaat halen bij htmx-service in Bergeijk.
Daarna carbu laten afstellen, even testen, misschien grotere sproeier erop, we zullen zien.