Pagina 1 van 5
Quad vastgelopen... :-( Foto's, geef u mening
Geplaatst: za 27 sep, 2008 12:46
door NHke
Ik vrees, ben er zeker van dat men quad is vastgelopen..
Ik was dus tegen 90 over de weg aan het rijden, tot ik een tik hoorde..
Ik bolde uit en hoorde iets in de motorblok rammelen.. Ook als ik in neutraal stond, hoorde ik een "stuk" meedraaien in de blok..
Ik besloot om in 1ste op het gemak naar huis te rijden, was niet zover van thuis..
Ik had er mss 100m opzitten tot hij stil viel en niet meer in gang te krijgen was..
Ik hoor als ik hem wil starten het getik van de starter..
Iemand die weet wat er aan is?
En iemand die weet waar ik hem kan laten reviseren tegen een goede prijs?
Ben van Tienen..
Geplaatst: za 27 sep, 2008 14:26
door karl
Niet erg slim om nog verder te rijden als je iets in het motorblok hoord rammelen.
Je kan hem eens in zijn eerste of tweede versnelling zetten en dan proberen vooruit of even achteruit te duwen,dan merk je direct als de motor vast zit want dan krijg je hem niet van plaats geduwd of de achterwielen blokkeren.
Geplaatst: za 27 sep, 2008 14:43
door NHke
karl schreef:Niet erg slim om nog verder te rijden als je iets in het motorblok hoord rammelen.
Je kan hem eens in zijn eerste of tweede versnelling zetten en dan proberen vooruit of even achteruit te duwen,dan merk je direct als de motor vast zit want dan krijg je hem niet van plaats geduwd of de achterwielen blokkeren.
Dat gaat dus nog wel, krijg hem een meter ofzo verplaatst.. En dan blokkeert hij.. Was daarvoor ook zo dus is normaal he, tenzij je de koppeling intrekt dan bolt hij voort..
Geplaatst: za 27 sep, 2008 16:06
door zilladude
zal wel iets anders zijn , want as ge hem zou vastgereden hebben zou em direct uitgevallen zijn , ben wel benieuwd wat het is , klote voor u kerel !
Geplaatst: za 27 sep, 2008 16:14
door JdmhatchR
Zou hem toch eens opendraaien...denk dat uwe piston ene serieuze slag gehad heeft dan..
Geplaatst: za 27 sep, 2008 17:20
door yamahakoppel
voor een revisie kun je bij jumpingjet terecht een prijs kan niemand u geven een start prijs misschiens maar waar het eindigt

hangt er van af wat er allemaal kapot is ik weet wat mijne gekost heeft

Geplaatst: za 27 sep, 2008 17:41
door OpticalNicolas
zet em in zen 6 den en probeer dan te duwen, als het dan niet gaat, dan zit ie vast. (desnoods koppeling intrekken wat snelheid halen en ze los laten schieten.
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)
Geplaatst: zo 28 sep, 2008 08:03
door NHke
Ik hoop dat het niet te erg is.. Ik kan hem morgenavond bij krypajet binnenbengen..
Iemand ervaring met deze mannen? Is ook gespecialiseerd in quad's en jetski's zoals jumpingjet..
Geplaatst: zo 28 sep, 2008 09:03
door Robby
OpticalNicolas schreef:zet em in zen 6 den en probeer dan te duwen, als het dan niet gaat, dan zit ie vast. (desnoods koppeling intrekken wat snelheid halen en ze los laten schieten.
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)
dat zou ik dus niet doen bij een 4T

zit die vast moet die open,kleppen zijn veel te duur voor zomaar is rond te duwen,nu kan het beperkt zijn tot scheve klep en zuiger bevoorbeeld,maar als je met alle kracht gaat beginnen snokken... is dodelijk...
Geplaatst: zo 28 sep, 2008 09:36
door NHke
Iemand enig idee hoe ik de piston kan zien zonder de motor uit het chassis te nemen?
Geplaatst: zo 28 sep, 2008 09:37
door Robby
je kunt je cilinder en alles demonteren zonder je blok er uit te halen, maar zou het n iet doen als je er geen ervaring mee hebt,dit om latere herstellingswerken niet te bemoeilijken.
greetz
Geplaatst: zo 28 sep, 2008 09:43
door NHke
Robby schreef:je kunt je cilinder en alles demonteren zonder je blok er uit te halen, maar zou het n iet doen als je er geen ervaring mee hebt,dit om latere herstellingswerken niet te bemoeilijken.
greetz
Had gisteren aan de linkerkant een plaatje van +-12cm er eens afgehaald ter hoogte van de piston dacht ik.. Bleek daar een tandwiel te zitten met een ketting rond..
Geplaatst: zo 28 sep, 2008 09:44
door OpticalNicolas
Robby schreef:OpticalNicolas schreef:zet em in zen 6 den en probeer dan te duwen, als het dan niet gaat, dan zit ie vast. (desnoods koppeling intrekken wat snelheid halen en ze los laten schieten.
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)
dat zou ik dus niet doen bij een 4T

zit die vast moet die open,kleppen zijn veel te duur voor zomaar is rond te duwen,nu kan het beperkt zijn tot scheve klep en zuiger bevoorbeeld,maar als je met alle kracht gaat beginnen snokken... is dodelijk...
owja, goede opmerking

ik had nog niet gedacht aan de kleppen
als je het zelf wil doen en het is de 1ste keer, een service manual, staat alles mooi in uitgelegt en mét foto's.

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 09:46
door NHke
OpticalNicolas schreef:Robby schreef:OpticalNicolas schreef:zet em in zen 6 den en probeer dan te duwen, als het dan niet gaat, dan zit ie vast. (desnoods koppeling intrekken wat snelheid halen en ze los laten schieten.
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)
dat zou ik dus niet doen bij een 4T

zit die vast moet die open,kleppen zijn veel te duur voor zomaar is rond te duwen,nu kan het beperkt zijn tot scheve klep en zuiger bevoorbeeld,maar als je met alle kracht gaat beginnen snokken... is dodelijk...
owja, goede opmerking

ik had nog niet gedacht aan de kleppen
als je het zelf wil doen en het is de 1ste keer, een service manual, staat alles mooi in uitgelegt en mét foto's.

en waar is die te vinden?

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 11:31
door z400_racer
NHke schreef:Robby schreef:je kunt je cilinder en alles demonteren zonder je blok er uit te halen, maar zou het n iet doen als je er geen ervaring mee hebt,dit om latere herstellingswerken niet te bemoeilijken.
greetz
Had gisteren aan de linkerkant een plaatje van +-12cm er eens afgehaald ter hoogte van de piston dacht ik.. Bleek daar een tandwiel te zitten met een ketting rond..
dat is je distributieketting en nokkenastandwiel, deze bedienen je kleppen(AFBLIJVEN als je niet goed weet hoe het in elkaar zit!)
manual kan je vinden op
http://manuals.dqt.be/index.php?option= ... &Itemid=36
doorklikken naar yamaha dan raptor 350 en dan moet je ergens op downloaden kunnen klikken