Remblokken vervangen achteraan bij raptor 350

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
NHke
Quadrider
Quadrider

Remblokken vervangen achteraan bij raptor 350

Bericht door NHke »

Iemand wat uitleg hoe eraan te beginnen ;)
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

de twee boutjes lossen die je remklauwgeleider aan je achterbrug vast houden zijn er 2 van 12.
dan met een dikke schroevendraaier je remblokjes terug duwen en de 2 inbusjes lossen en uitdraaien en je blokjes vallen er uit. zie wel het veerplaatje er niet uitvalt als dit het geval is kan geen kwaad maar je moet het er juist in leggen met de bollekant naar je remblokjes gericht.
maak ook een schuinekant aan je remblokjes boven en onder je duwt je remblokje in je klauw en zet je de eerste inbus terug.
dan zet je je 2de er ook in en duwt de inbus door en een toerke draaien dan valt deze er niet uit.
dan neem je de 2de inbus en die duw je er ook door terwijl je op je remblokje duwt in de remklauw je gaat da wel zien dat veerplaatje zet je remblokje scheef en dat moet je recht duwen en dan gaat je 2de inbus er doorgaan.
zo doe je ook het 2de remblokje alles goed vast zetten van de inbussen dan zien dat de blokjes vergenoeg van elkaar staan en dan je klauw over de remschijf terug zetten en de boten van 12 er in zetten en vastdraaien.
als je gaat rijden eerst eens pompen dat je remklauw haar terug tegoei zet en je blokjes tegen je schijf zitten.
dan als je gaat rijden tot 80km/u optrekken en dan zachtjes remmen met de koppeling in getrokken tot je stilstaat zo een keer of 3 en dan is de slijtlaag van je remblokjes af en kun je gewoon terug normaal rijden.

grtz jelle
raptor 660 power
NHke
Quadrider
Quadrider

Bericht door NHke »

bedankt jelle voor de zeer goede uitleg, als ik hem terug heb ga ik het doen :)
Danny
Quadrider
Quadrider

Re: Remblokken vervangen achteraan bij raptor 350

Bericht door Danny »

Ik wou de mijne juist ook vervangen maar ik krijg de remblokken gewoon niet uit elkaar geduwd. Da pistonneke wilt gewoon niet naar achter gaan. Moet ik nu dieje olie daaraf laten dan? want ik heb al men macht op dieje schroevendraaier gezet maar da lukt niet. Ik heb wel nen raptor 700 ma da zal wel hetzelfde systeem zijn zeker?
2008 Can am outlander 800 max
eddy1
Quadrider
Quadrider

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

lukt voor gene meter. Heb hem zeker 100 toeren rond gedraaid en heel hard geduwd maar hij vergaat gene mm
eddy1
Quadrider
Quadrider

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

heb ik ook gedaan. Volgens de servicemanual moete dieje ontluchtingsschroef losdraaien en dan da poistonneke indraaien. Kzal morgen is nieuwe olie gaan bijhalen dan.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

heb je er een handrem opzitten op je quad dan staat er op je achterste remklauw een grote centrale vijz die je moet uitdraaien en dan zal je je piston naar binnen kunnen duwen.

grtz jelle
raptor 660 power
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

Ik heb nu de remolie eraf gedaan en toen zakte da pistonneke ook. Is alleen wel gepruts zo. Ik zal da volgende keer is proberen zoals gij het zegt jelle. Alvast bedankt.
NHke
Quadrider
Quadrider

Bericht door NHke »

Vandaag mijn schijf vervangen.. Maar die blokjes spannen echt op de remschijf nu? ik krijg de remklauw niet gemonteerd..

Ik zet de blokjes erop, ééntje links tegen de cilinder, en ééntje rechts helemaal tegen het uiteinde.

Dan wou ik hem terug vast zette met die 2 bouten van 12, de remblokken gaan heel spannend over de schijf. Het stuk waarmee je de remklauw terug vastzet, kun je dat ook naar achteren bewegen ofzo? Dat zit precies ook een stukje in de weg?
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

heb je nog de handrem op de quad staan dan zal dit het probleem zijn.
er staat een centrale vijz achter op je remklauw en die moet je uitdraaien.
dan zal je je remcilindertje meer naar achter kunnen duwen en heb je meer speling voor de blokjes over te schijf te schuifen. duw daarna wel een paar keer op je rempedaal zodat je je remblokjes tegen de schijf zet.
als je ermee gaat rijden ga dan een keer of 3,4 tot 80km/u trek je koppeling in en rem dan af niet te rap ook niet te traag.
zo doe je de slijtlaag van de blokjes en heb je sneller een goede rem.
als je dit niet doet dan heb je de kans dat je alles verbrandt en mag je alles terug opnieuw vervangen.

grtz jelle
raptor 660 power
NHke
Quadrider
Quadrider

Bericht door NHke »

ik heb idd nog een handrem op mijn quad staan. Heb hem nog nooit gebruikt, en kan hem ook niet gebruiken omdat mijn handkap in de baan staat..

Kan ik deze er niet vanaf doen ofzo?

Mijn remcilinder zit al echt diep genoeg hoor, krijg mijn linkse remblokje niet dieper
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

je kan dit zeker weg doen gewoon vanvoor alles losvijzen wat van de handrem is kabel er uit halen vooraan en achteraan en de rest kan je later steken of wel zo een plaatje steken dacht dat dat een blok-off noemde;
heb je alles goed nagezien of alles goed zit en alles proper gemaakt misschien dat het er wat vuil in zit.

grtz jelle
raptor 660 power
Plaats reactie