Pagina 1 van 5

kop vlakken en uitlaatpoorten van blaster

Geplaatst: ma 09 jun, 2003 21:22
door Hanzie
wat betekent dit? wat krijg je dan? waar moet je dat laten doen? kost dat veel? enz....

Geplaatst: ma 09 jun, 2003 22:07
door Daan
Door je kop te vlakken verhoog je je compressie. Dit geeft een vermogenswinst over de gehele vermogenscurve. Vaak zul je ook met een brandstof van een hoger octaangehalte moeten gaan rijden. Kop vlakken hoeft niet veel te kosten en geeft je een mooie winst.
Bedoel je met uitlaatpoorten het polijsten van de uitlaatpoorten of echt poortwerk zelf? Bij echt poortwerk worden simpel gezegd de grootte en de vorm van de inlaatpoorten, de uitlaatpoorten en de transferpoorten (ken de Nederlandse benaming niet) aangepast. Dit geeft je bij mild poortwerk net zoveel extra vermogen als een andere uitlaat zou geven en bij zwaarder poortwerk zelfs meer. Door mild poortwerk zal de betrouwbaarheid van je blok niet achteruit gaan (mits het goed gedaan is natuurlijk). Bij zwaarder poortwerk moet je over het algemeen wel wat betrouwbaarheid inleveren. Poortwerk is in de regel aan de prijzige kant, maar is het in mijn ogen absoluut waard.
Voor de Blaster kan je bij Mark hier op het forum terecht. Kop vlakken doet hij sowieso en ik geloof ook poortwerk.

Geplaatst: di 10 jun, 2003 11:07
door ronnieb
De transferpoorten zijn de spoelpoorten.
En het vergroten van de poorten met een andere uitlaat geeft je nog veel meer vermogen.
Bij het poortwerk moet je gaan kiezen of je vermogens winst in de hoge of lage toeren wil.
In combinatie met kop vlakken kan je de ontstekking ook 2a3 graden vervroegen.
Ik heb nog een cylinder met poortwerk voor midden en hoog toeren en een gevlakte kop en een aangepaste zuiger liggen, heeft +/- 2uur gedraait.
Is te koop.

Geplaatst: di 10 jun, 2003 16:05
door Hanzie
waarom verkoop je die? en voor hoeveel?

Geplaatst: di 10 jun, 2003 17:09
door bansheefreak
ken iemand die dat doet voor 250 euro. maar nu weet in niet zeker meer als dat alleen voor het poleisten was maar de rest doet hij ook.
hij woont ook niet zo ver van ons hans, dus...

Geplaatst: di 10 jun, 2003 17:24
door Hanzie
oja, wie dan?

Geplaatst: di 10 jun, 2003 17:42
door bansheefreak
via mike vooreans.maar die ken jij toch niet

Geplaatst: di 10 jun, 2003 20:21
door elsinore
uitlaat vergroten - uitlaatpoort verhogen - transfers opknappen - didviderbridge versmallen - inlaat poorten vergroten - vlakken
:D ca. 100 euro*


indien gewenst cylinder en cylinderkop glasparelen voor iets meer warmteafgifte en een "coolere"look kan ook nog.

mark :D

geldt voor aanleveren losse onderdelen, de-montage op quad is meerprijs

Geplaatst: di 10 jun, 2003 22:36
door Ralph
Nou dan weet ik wel bij wie ik het laat doen :P

Geplaatst: wo 11 jun, 2003 12:04
door ronnieb
Ik verkoop het omdat ik een ander blok (250cc) onder de blaster heb.
cylinder+kop+zuiger voor 200 euro
carburateur met verstelbare sproeier 70 euro
reedspacer 15 euro
boyesen reeds 15 euro
blok 180 euro, nieuwe koppelingsplaten+ vliegwiel lichter gemaakt
Alles voor 450 euro

Geplaatst: wo 11 jun, 2003 13:32
door Hanzie
hm, die reed spacers en reeds zijn goedkoop, die boyesen reeds, zijn die kompleet zoals de V-force delta 2 reeds??

Geplaatst: wo 11 jun, 2003 16:10
door Teunie
Boyesen reeds zijn alleen de klepjes, die kunnen in je standaard reed-cage.

Geplaatst: di 17 jun, 2003 15:47
door ronnieb
de reedspacer is zelfgemaakt,en de reeds zijn inderdaad alleen de klepjes zoals Teunie zegt.

Geplaatst: wo 18 jun, 2003 11:32
door Hanzie
reedspacers zelf gemaakt? van aluminium, het voordeel is wel dat je zelf de breedte kunt meten.. hoe breed is die spacer ronnieb?

Geplaatst: wo 18 jun, 2003 15:48
door ronnieb
Ja van alu, 12mm dik