rare vraag over quad in de regen?
-
- Toeschouwer
rare vraag over quad in de regen?
hallo , ik heb namelijk een rare vraag.
in januari ben ik 18 jaar .
ik ga dus gaan voor mijn rijbewijs jullie kennen het wel hé
maar dus ben ik niet echt als iedere andere (normale) tiener en een auto kopen , maar ik zou een quad kopen.
ik ken iemand die heeft zo"n bashan heb paar keer mee gereden aardige dingen maar toch chinees blijft chinees...
( natuurlijk mijn mening!! )
nu is mijn vraag : ik ben dus vanplan om een yamaha raptor 350 aanteschaffen .
maar in school ( ik zit in tuinbouwschool kortrijk )
kan ik de quad niet binnen zetten
dus als het nu regent moet het mooie machientje buiten
daarom is mijn vraag kan dit kwaad??
kan er dingen gaan roesten ? en wat kan er zoal gaan roesten?
want mijn ouders vinden het jammer om dan zoiets buiten te laten voor school
ik zou het wel erg jammer vinden want ik twijfel erg tussen dit ...
bedankt groetjes !!
in januari ben ik 18 jaar .
ik ga dus gaan voor mijn rijbewijs jullie kennen het wel hé
maar dus ben ik niet echt als iedere andere (normale) tiener en een auto kopen , maar ik zou een quad kopen.
ik ken iemand die heeft zo"n bashan heb paar keer mee gereden aardige dingen maar toch chinees blijft chinees...
( natuurlijk mijn mening!! )
nu is mijn vraag : ik ben dus vanplan om een yamaha raptor 350 aanteschaffen .
maar in school ( ik zit in tuinbouwschool kortrijk )
kan ik de quad niet binnen zetten
dus als het nu regent moet het mooie machientje buiten
daarom is mijn vraag kan dit kwaad??
kan er dingen gaan roesten ? en wat kan er zoal gaan roesten?
want mijn ouders vinden het jammer om dan zoiets buiten te laten voor school
ik zou het wel erg jammer vinden want ik twijfel erg tussen dit ...
bedankt groetjes !!
Re: rare vraag over quad in de regen?
Het is niet supergoed voor de quad, maar een yamaha kan er wel goed tegen
Je kunt ook een hoes over je quad heen doen.
Als je je quad alleen op de weg gebruikt (dus geen beschadigingen) en m goed onderhoud gaat er naar mijn weet bijna niets roesten.
De uitlaat kan wel gaan roesten (maar dit komt niet alleen door regen ). Bij de raptor 350 is de voorbocht nogal een probleem, het komt vaak voor dat deze lek gaat.
Je kunt ook een hoes over je quad heen doen.
Als je je quad alleen op de weg gebruikt (dus geen beschadigingen) en m goed onderhoud gaat er naar mijn weet bijna niets roesten.
De uitlaat kan wel gaan roesten (maar dit komt niet alleen door regen ). Bij de raptor 350 is de voorbocht nogal een probleem, het komt vaak voor dat deze lek gaat.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Normaal kan het niet gaan roesten. En zoals gezegd, je hebt er een speciale doek voor. Het blok zit vrij beschermt in de zin van je hebt er een buddy en tank boven zitten.
Wat betrefd laten staan op straat, dan raad ik je ten zeerste af. Het is geen auto maar een quad. En quads zijn erg geliefd bij dieven en makkelijk mee te nemen wanneer deze op straat of ergens voor de deur staat. Ook met slot.. geen enkel probleem om mee te krijgen. This maar een tip.
Wat betrefd laten staan op straat, dan raad ik je ten zeerste af. Het is geen auto maar een quad. En quads zijn erg geliefd bij dieven en makkelijk mee te nemen wanneer deze op straat of ergens voor de deur staat. Ook met slot.. geen enkel probleem om mee te krijgen. This maar een tip.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- detoren
- Quadfanaat
- Contacteer:
voor een a merk motor en quad geen probleem onderhoud en af en toe invetten .
pekel is erger als het gevroren heeft gelijk even schoonmaken ivm het zout vreet in het alluminium .
pekel is erger als het gevroren heeft gelijk even schoonmaken ivm het zout vreet in het alluminium .
zoals gezegt allemaal geen probleem.
Ben met mijn vorige quad ook vaker naar school geweest. Nooit egt ergens last van gehad.
Maar idd wel als er gestrooid is thuis meteen afspuiten! want dat vinden je onderdelen niet zo leuk
Wat betreft buiten laten staan. Kan je hem bij de scooters neerzetten?. In iedergeval zou ik voor een allarm gaan die jou ook binnen bereikt met je afstandbedieningkje. ( rond de 100 euro heb je een ).
Moet zeggen dat ik op mijn vorige quad vaker zeike nat aan kwam. maar dit kwam omdat wanneer het geregent had op een bepaalde plek altijd het fietspad onderwater stond.
Met mijn nieuwe warrior ben ik pas 1 keer naar school gweest. en als het mee zit ga ik maandag weer.
Ben met mijn vorige quad ook vaker naar school geweest. Nooit egt ergens last van gehad.
Maar idd wel als er gestrooid is thuis meteen afspuiten! want dat vinden je onderdelen niet zo leuk
Wat betreft buiten laten staan. Kan je hem bij de scooters neerzetten?. In iedergeval zou ik voor een allarm gaan die jou ook binnen bereikt met je afstandbedieningkje. ( rond de 100 euro heb je een ).
Moet zeggen dat ik op mijn vorige quad vaker zeike nat aan kwam. maar dit kwam omdat wanneer het geregent had op een bepaalde plek altijd het fietspad onderwater stond.
Met mijn nieuwe warrior ben ik pas 1 keer naar school gweest. en als het mee zit ga ik maandag weer.
-
- Toeschouwer
oke allemaal hartelijk bednakt !
ik heb even gezocht en ik wist dat ik hier ergens zo'n hoes had en inderdaad ik heb er eentje een hele grote
dus deze kan ik erop leggen !
bedankt voor alle info !
maar ja onze school we moeten oprijden langs de achterkant ( niet hoofdingang ) en deze ligt in een soort ja zijstraatje kan je zeggen .
en als we in klas zitten zie ik hem bijna voor 80 % van de dag
maar voor zo'n alarm zal ik ook nog kijken .
nog 1 raar vraagje zouden jullie moeten kiezen aan 18 jaar?
auto of quad ?? want ik twijfel erg hard
grtz
ik heb even gezocht en ik wist dat ik hier ergens zo'n hoes had en inderdaad ik heb er eentje een hele grote
bedankt voor alle info !
maar ja onze school we moeten oprijden langs de achterkant ( niet hoofdingang ) en deze ligt in een soort ja zijstraatje kan je zeggen .
grtz
Het zou maar net die 20% zijn je hem niet ziet... Hij is echt zo weg hoor.jootn schreef:oke allemaal hartelijk bednakt !
bedankt voor alle info !
grtz
Wat wij kiezen is persoonlijk. Uhm.. dat ligt aan zoveel dingen daar kunnen we jou niet mee helpen.
Maar wat ik kies is een quad. Waarom? Omdat ik niks om auto's geef. Ik vind auto's een last op de weg . Telkens als je hem ff door wilt trekken moet je weer remmen weg ermee .
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
- Afdeling Zeeland
- Toeschouwer
zo is het toch ook met motoren?? die staan ook overal...kees schreef:Normaal kan het niet gaan roesten. En zoals gezegd, je hebt er een speciale doek voor. Het blok zit vrij beschermt in de zin van je hebt er een buddy en tank boven zitten.
en auto's worden ook gestolen
en auto's gaan ook roesten in de regen, en aan eenraptor zit nog vrij veel plastic uhm kunstof,
dat roest niet zo snel
Zo weer terug van ff weg geweest...
Op een school valt de diefstal nog wel mee.
Wij hebben hier een camera hangen ( maar toch staan niet alle scooters er op )
Aangezien mijn quad niet tussen de paaltjes doorkomt waar de scooters staan staat hij ervoor.
op een plek waar eigenlijk niet geparkeerd mag worden. maar dat doet toch iedereen
Tevens staan er in de straat vaker ook nog scooters omdat er gewoon te weinig ( naja )veel plek en TE veel scooters zijn.
En ik heb 0,0% toezicht op de quad. ( behalve in de pauze dan of als we gewoon een les hebben)
En tot nu toe nooit problemen gehad.
Ook niet op de vorige locatie waar we eerst na school gingen.
Hier werden wel vaker scooters gejat. Maar wie slecht met zijn spullen omgaat zal ze wel eens kwijt kunnen raken....
heb hem toen altijd aan een fietsenrek vastgezet en ook nooit problemen gehad
Ik zelf heb ook de keuze moeten maken tussen auto of quad.
Toen heb ik voor de quad gekozen om bepaalde redenen.
- wegenbelasting en verzekering zijn stukken goedkoper.
- volle tank kost ook genoeg.
- altijd al een quadliefhebber geweest en vandaar dat ik er weer een wou.
Wij hebben hier een camera hangen ( maar toch staan niet alle scooters er op )
Aangezien mijn quad niet tussen de paaltjes doorkomt waar de scooters staan staat hij ervoor.
op een plek waar eigenlijk niet geparkeerd mag worden. maar dat doet toch iedereen
Tevens staan er in de straat vaker ook nog scooters omdat er gewoon te weinig ( naja )veel plek en TE veel scooters zijn.
En ik heb 0,0% toezicht op de quad. ( behalve in de pauze dan of als we gewoon een les hebben)
En tot nu toe nooit problemen gehad.
Ook niet op de vorige locatie waar we eerst na school gingen.
Hier werden wel vaker scooters gejat. Maar wie slecht met zijn spullen omgaat zal ze wel eens kwijt kunnen raken....
heb hem toen altijd aan een fietsenrek vastgezet en ook nooit problemen gehad
Ik zelf heb ook de keuze moeten maken tussen auto of quad.
Toen heb ik voor de quad gekozen om bepaalde redenen.
- wegenbelasting en verzekering zijn stukken goedkoper.
- volle tank kost ook genoeg.
- altijd al een quadliefhebber geweest en vandaar dat ik er weer een wou.
De keuze tussen quad of auto ligt natuurlijk bij iedereen anders en daarom is het ook moeilijk daar een duidelijk antwoord op te geven. Dit is iets wat ieder voor zich moet uitmaken.
Ik ben ook een quadliefhebber maar bij mij persoonlijk zou de keuze naar de auto gaan. Gewwonweg voor enkele praktische redenen zoals :
1 ) De weersomstandigheden, ge moet u in natte en koude weersomstandigheden altijd extra kledij aantrekken. In de zomer valt het nog mee als er eens een rgenbui valt en men nat is, maar in de winter nat zijn brrrr nee liever niet.
2 ) Met een auto kunt ge meerdere passagiers meenemen en ze een bijdrage laten betalen zodat ge tenslotte goekoper naar school rijd door de kosten te delen en het is nog plezierig ook nog.
3 ) De bagage, je schooltas altijd meesleuren op de quad al dan niet als rugzak.
4 ) in een auto kunt ge eens lekker vrijen met uw meisje en ga zo maar verder...
Ok het is wel sportiever om met de quad op school aan te komen dat geef ik grif toe. Maar er zijn ook andere dingen in het leven waarvoor je vervoer nodig hebt, niet enkel de weg naar school hé.
Geen makkelijke keuze hoor en ik wil u helemaal niet die quad uit het hoofd praten hoor, dit is enkel wat ik er persoonlijk over denk. De uiteindelijke keuze ligt toch bij u hé
Ik ben ook een quadliefhebber maar bij mij persoonlijk zou de keuze naar de auto gaan. Gewwonweg voor enkele praktische redenen zoals :
1 ) De weersomstandigheden, ge moet u in natte en koude weersomstandigheden altijd extra kledij aantrekken. In de zomer valt het nog mee als er eens een rgenbui valt en men nat is, maar in de winter nat zijn brrrr nee liever niet.
2 ) Met een auto kunt ge meerdere passagiers meenemen en ze een bijdrage laten betalen zodat ge tenslotte goekoper naar school rijd door de kosten te delen en het is nog plezierig ook nog.
3 ) De bagage, je schooltas altijd meesleuren op de quad al dan niet als rugzak.
4 ) in een auto kunt ge eens lekker vrijen met uw meisje en ga zo maar verder...
Ok het is wel sportiever om met de quad op school aan te komen dat geef ik grif toe. Maar er zijn ook andere dingen in het leven waarvoor je vervoer nodig hebt, niet enkel de weg naar school hé.
Geen makkelijke keuze hoor en ik wil u helemaal niet die quad uit het hoofd praten hoor, dit is enkel wat ik er persoonlijk over denk. De uiteindelijke keuze ligt toch bij u hé
-
- Quadfanaat
ik heb ze dus beide ik moet zegge voor korte afstande tijdens goed weer quad en voor dinges zoals een autostrade auto dus en als ik moet gaan winkelen ook auto
Trotse eigenaar van een KTM 525XC
ik heb het geluk dat mijn ouders 2 auto's hebben.
Waardoor ik er altijd wel 1 kan gebruiken als het nodig is.
Waardoor ik er altijd wel 1 kan gebruiken als het nodig is.
-
- Quadrunner
Mooi weer rijders zijn jullie ook:P
Ik vind het juist cool om door de regen te rijden. worden de zandweggetjes beetje modderig. Veel minder voetgangers/ruiters/fietsers en heerlijk doorknallen!
Maar gewoon een afdekhoes is voldoende toch om je quad permenent buiten te zetten? ongeacht het stelen.
Maarja hier staan ze mooi droog bij de ... monteur:P
Ik vind het juist cool om door de regen te rijden. worden de zandweggetjes beetje modderig. Veel minder voetgangers/ruiters/fietsers en heerlijk doorknallen!
Maar gewoon een afdekhoes is voldoende toch om je quad permenent buiten te zetten? ongeacht het stelen.
Maarja hier staan ze mooi droog bij de ... monteur:P
YAMAHA BREEZE 125cc
Het is beter om je quad binnen te zetten, want vaak komt er toch nog iets regen onder de hoes door. Het wordt ook 'muf' onder de hoes, ook kan het harder vriezen dan in een schuur.
Maar een hoes is altijd beter dan niets
Maar een hoes is altijd beter dan niets
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
- raptor350
- Quadracer
Ja maar er zijn ook veeeel meer auto's dan quads hé , moto's worden ook snel gestolen omdat ze veel makkelijker te stelen zijn dan auto's. Quads worden zeker procentueel meer gestolen dan wagens , 2 redenen hiervoorAfdeling Zeeland schreef:zo is het toch ook met motoren?? die staan ook overal...kees schreef:Normaal kan het niet gaan roesten. En zoals gezegd, je hebt er een speciale doek voor. Het blok zit vrij beschermt in de zin van je hebt er een buddy en tank boven zitten.
en auto's worden ook gestolen
en auto's gaan ook roesten in de regen, en aan eenraptor zit nog vrij veel plastic uhm kunstof,
dat roest niet zo snel
1) Quads zie je niet zo vaak, daarom zijn ze zo populair bij dieven , en een quad kan makkelijk evenveel kosten als een auto hoor!
2) Een quad is echt super eenvoudig te stelen , je komt gewoon met je auto met aanhangwagen naast de quad staan, 1man vavoor bij de quad, 1man achterraan en hopla , de quad is op de aanhangwagen , is zeer makkelijk op te tillen hé met 2man.
greetzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !