Pagina 1 van 2
jetting blaster
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 15:25
door Obsession
Dan toch maar geen toomey maar het luchtfilterdeksel gaat er wel af maar kan iem mij heel gedetailleerd uitlegge wak moe doen want ik ken weinig van jetting.
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 17:37
door Vincenzo
welk nut heeft het van uw luchtfilterdeksel af te doen???
alleen maar wa meer lawaai en ge moet hem nie jetten als ge wilt doen kheb da ook eens geprobeert vroeger en da rijd evengoed...
greetz
Vincenzo
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 17:40
door Obsession
als ge da doet en ge jet nie valt em na een tijdje uit
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 17:58
door Vincenzo
da deed mijne toch nie...
laat da der maar opstaan ik zie het nut der nie van om het bij ne standaard af te nemen alleen maar voor het geluid steek ne toomey dan zijt ge da stofzougergeluid voorgoed kwijt
ciao
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 18:49
door Teunie
Vincenzo schreef:welk nut heeft het van uw luchtfilterdeksel af te doen???
alleen maar wa meer lawaai en ge moet hem nie jetten als ge wilt doen kheb da ook eens geprobeert vroeger en da rijd evengoed...
greetz
Vincenzo
Zal wel zijn dat ie niet beter gaat als je niet rejet

Geplaatst: wo 09 jun, 2004 19:07
door Vincenzo
hoe bedoelt ge teun???
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 19:16
door Teunie
Als je die kap eraf haalt kan ie meer lucht binnenzuigen. Als je hem dan niet meer benzine geeft dat heb je
a. vermogensverlies ipv winst
b. quad loopt te arm -> blok wordt warmer -> vastloper als je pech hebt.
Draai er een grotere sproeier in (mainjet) en dan zul je vermogenswinst hebben met je kap eraf terwijl de betrouwbaarheid behouden blijft.
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 19:17
door Obsession
ma wa moek dan percies doen teun want ik ken er weinig van
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 19:20
door Teunie
Je kijkt welke sproeiermaat er nu insteekt, dan koop je er eentje een aantal maten groter (is beetje uitproberen, bijv een 5 maten groter als standaard), maak je carburateur open en dan wissel je ze om.
Stelt nix voor maar je moet wel weten waar alles zit enzo
(->werkplaatshandboek!!)
Over jetting staat veel info op het forum dus ik zou zeggen kijk eens rond en als het dan nog niet lukt vraag je het gewoon in dit topic.
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 19:22
door Obsession
heeft iem zo'n werkplaatshandboek vo blaster op zen pc staan of toch die blz van de carburator ??? En welke sproeiermaat zit er standaard in en hoe kan ik zien of ie daarna juist staat ???
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 19:46
door Vincenzo
standaard zit er 230 in als ik mij niet vergis.
je draait die 4 schoefjes aan het potje aan de onderkant van je carbu los, laar het zakken lat wel daar zin naft in.
dan zie je daar een koperkleurig langwerpige schroef zitten met e gaatje in da is de sproeier. neem dat witte plastiekje wat eroverzit eraf wissel de sproeier... plastiekje erop kapje ertrug op en testen maar
als ge nog iets moet weten vraag ma maar over het jetten zelf weet ik nieveel hab alleen maar ervaring met dfe mainjet
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 21:24
door Ralph
Plastike stukje kan je laten zitten. Heb je al een andere filter? Ik heb nog wel een Uni filter liggen die normaal bij de Toomey zit, mag je wel hebben voor 20 euro.
Geplaatst: wo 09 jun, 2004 21:30
door Vincenzo
ja maar da plastiekje valt er bij mij toch altijd uit en anders moet je er weer achter zoeken

Geplaatst: wo 09 jun, 2004 21:54
door Robby
man man man, dat je niet moet rejetten nadat je je deksel er hebt afgehaald, is wel al een van de domste dingen die ik gehoord heb op het forum. Je kan dat doen als je wilt griperen ja
5min kan het geen kwaad, maar probeer dat eens in top???
greetz
Geplaatst: do 10 jun, 2004 08:18
door Vincenzo
ja da bedoel ik er nie mee da ge hem nie moet jetten...
ma in theorie zoud ge hem bij elke drukverandering buiten moeten jetten ma tis gewoon absurt voor da te gaan doen.
ciao