Project '86 Yamaha Tri-Z
Project '86 Yamaha Tri-Z
Nu de quadzilla zo goed als af is (nog een paar kleine dingen lakken en de kappen erop) en ik voorlopig nog niks kan opspuiten voor de quadzilla door het slechte weer (kan dat alleen buiten doen) heb ik besloten aan mijn volgende project te beginnen.
Ik was eerst aan het denken om mijn honda trx250r en deze tri-z gelijktijdig te ontmantelen en te laten poederlakken omdat ze allebei rood moeten worden, maar na 2x nadenken heb ik toch maar besloten om ze een per een te doen, kwestie van niet te veel door mekaar te gooien.
En omdat de tri-z zijn blok al gedeeltelijk openlag en de cilinder versgeboord klaar ligt heb ik besloten hier mee te starten.
De bedoeling is deze tri-z terug restoreren in zo fel mogelijk originele staat.
Toen ik hem kocht stond hij nog zo goed als volledig origineel op de achtervelgen na, en de WP achterveer.
De WP veer blijft, maar de achtervelgen worden terug vervangen door originele.
Zo stond hij er bij toen ik hem kocht voor een mooi prijsje:
Zelfs de originele toolkit zat er nog bij :
Het blokje had ik al open gedaan, want het had een vastloper gehad, daarom verkocht de vorige eigenaar hem:
Leuk detail, de cilinder had nog de originele maat, dus nog nooit geboord geweest sinds '86.
Deze namiddag dan wat afbraakwerken gedaan:
Volgende week of de week erop hoop ik alles te kunnen wegbrengen om te poederlakken.
Ik hoop ook volgend week-end genoeg tijd te hebben om het blokje volledig te splitsen, dan kan ik alle lagers bestellen en kijken of de krukas en andere onderdelen revisie nodig hebben.
Ik was eerst aan het denken om mijn honda trx250r en deze tri-z gelijktijdig te ontmantelen en te laten poederlakken omdat ze allebei rood moeten worden, maar na 2x nadenken heb ik toch maar besloten om ze een per een te doen, kwestie van niet te veel door mekaar te gooien.
En omdat de tri-z zijn blok al gedeeltelijk openlag en de cilinder versgeboord klaar ligt heb ik besloten hier mee te starten.
De bedoeling is deze tri-z terug restoreren in zo fel mogelijk originele staat.
Toen ik hem kocht stond hij nog zo goed als volledig origineel op de achtervelgen na, en de WP achterveer.
De WP veer blijft, maar de achtervelgen worden terug vervangen door originele.
Zo stond hij er bij toen ik hem kocht voor een mooi prijsje:
Zelfs de originele toolkit zat er nog bij :
Het blokje had ik al open gedaan, want het had een vastloper gehad, daarom verkocht de vorige eigenaar hem:
Leuk detail, de cilinder had nog de originele maat, dus nog nooit geboord geweest sinds '86.
Deze namiddag dan wat afbraakwerken gedaan:
Volgende week of de week erop hoop ik alles te kunnen wegbrengen om te poederlakken.
Ik hoop ook volgend week-end genoeg tijd te hebben om het blokje volledig te splitsen, dan kan ik alle lagers bestellen en kijken of de krukas en andere onderdelen revisie nodig hebben.
-
- Easy Quadrider
Re: Project '86 Yamaha Tri-Z
Ziet er netjes uit kerel
Je pakt t grondig aan!
Je pakt t grondig aan!
Livin' On The Edge Is A Way Of Life...
Yamaha Raptor 700 SE 2008 Yamaha Raptor 660 2005 Honda TRX400ex 2000 KTM 525XC ---> Ride It, Like Ya Stole It!
To Do List: Buy a CAN AM RENEGADE 1000XXC
Yamaha Raptor 700 SE 2008 Yamaha Raptor 660 2005 Honda TRX400ex 2000 KTM 525XC ---> Ride It, Like Ya Stole It!
To Do List: Buy a CAN AM RENEGADE 1000XXC
-
- Pro Quadrider
jaja die is goed vast , gelukig geen al te diepe krassen in de cil precies . maakt er maar iets moois van !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi project!
Hoeveel quads heb jij daar staan?
Hoeveel quads heb jij daar staan?
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Inderdaad weer een mooi project.
ja john dit wordt weer een top projectje!
In totaal 7 quads en 5 trikes, waarvan er wel een aantal gedemonteerd zijn nu.Kortvrint schreef: Hoeveel quads heb jij daar staan?
-
- Quad Expert
- Contacteer:
zown speeltuin wil ik ook
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Ziet er leuk uit en is zeker een mooie uitdaging maak er iets moois van en hou ons op de hoogte
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
heb je ook tijd om met ze allemaal te rijden
W-tec CRF450 2012 # 92
Steins IT Consultancy
Steins IT Consultancy
- raptor350
- Quadracer
I love the old 2strokes
Altijd leuk om te zien die projecten!
Veel succes er verder mee , dit komt weer goed inorde
Altijd leuk om te zien die projecten!
Veel succes er verder mee , dit komt weer goed inorde
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
-
- Quadrunner
- Contacteer:
I love Trikes
(de vader v/d Quads) ofniet???
Idd, zo kan je het wel stellen.danny_metall schreef:I love Trikes
Vandaag ben ik nog even bezig geweest aan de trike en bij het demonteren van de voorvork zag ik dat een van de bovenpoten blijkbaar krom is.
Iemand een idee of zoiets recht te trekken is ? Nieuwe poten kosten een hoop geld, anders wordt het ebay.
Iemand een idee of zoiets recht te trekken is ? Nieuwe poten kosten een hoop geld, anders wordt het ebay.