Project '86 Yamaha Tri-Z
Geplaatst: zo 18 jan, 2009 23:34
Nu de quadzilla zo goed als af is (nog een paar kleine dingen lakken en de kappen erop) en ik voorlopig nog niks kan opspuiten voor de quadzilla door het slechte weer (kan dat alleen buiten doen) heb ik besloten aan mijn volgende project te beginnen.
Ik was eerst aan het denken om mijn honda trx250r en deze tri-z gelijktijdig te ontmantelen en te laten poederlakken omdat ze allebei rood moeten worden, maar na 2x nadenken heb ik toch maar besloten om ze een per een te doen, kwestie van niet te veel door mekaar te gooien.
En omdat de tri-z zijn blok al gedeeltelijk openlag en de cilinder versgeboord klaar ligt heb ik besloten hier mee te starten.
De bedoeling is deze tri-z terug restoreren in zo fel mogelijk originele staat.
Toen ik hem kocht stond hij nog zo goed als volledig origineel op de achtervelgen na, en de WP achterveer.
De WP veer blijft, maar de achtervelgen worden terug vervangen door originele.
Zo stond hij er bij toen ik hem kocht voor een mooi prijsje:
Zelfs de originele toolkit zat er nog bij :
Het blokje had ik al open gedaan, want het had een vastloper gehad, daarom verkocht de vorige eigenaar hem:
Leuk detail, de cilinder had nog de originele maat, dus nog nooit geboord geweest sinds '86.
Deze namiddag dan wat afbraakwerken gedaan:
Volgende week of de week erop hoop ik alles te kunnen wegbrengen om te poederlakken.
Ik hoop ook volgend week-end genoeg tijd te hebben om het blokje volledig te splitsen, dan kan ik alle lagers bestellen en kijken of de krukas en andere onderdelen revisie nodig hebben.
Ik was eerst aan het denken om mijn honda trx250r en deze tri-z gelijktijdig te ontmantelen en te laten poederlakken omdat ze allebei rood moeten worden, maar na 2x nadenken heb ik toch maar besloten om ze een per een te doen, kwestie van niet te veel door mekaar te gooien.
En omdat de tri-z zijn blok al gedeeltelijk openlag en de cilinder versgeboord klaar ligt heb ik besloten hier mee te starten.
De bedoeling is deze tri-z terug restoreren in zo fel mogelijk originele staat.
Toen ik hem kocht stond hij nog zo goed als volledig origineel op de achtervelgen na, en de WP achterveer.
De WP veer blijft, maar de achtervelgen worden terug vervangen door originele.
Zo stond hij er bij toen ik hem kocht voor een mooi prijsje:
Zelfs de originele toolkit zat er nog bij :
Het blokje had ik al open gedaan, want het had een vastloper gehad, daarom verkocht de vorige eigenaar hem:
Leuk detail, de cilinder had nog de originele maat, dus nog nooit geboord geweest sinds '86.
Deze namiddag dan wat afbraakwerken gedaan:
Volgende week of de week erop hoop ik alles te kunnen wegbrengen om te poederlakken.
Ik hoop ook volgend week-end genoeg tijd te hebben om het blokje volledig te splitsen, dan kan ik alle lagers bestellen en kijken of de krukas en andere onderdelen revisie nodig hebben.