(bashan) let the change begin.

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

(bashan) let the change begin.

Bericht door bigbddah »

hehe een weekje geleden m'n bashi opgehaald nu pas droog weer, heb wel meteen wat aanpassingen gedaan
als een sportdemper een k&n filter en het achterlicht en kenteken omhoog geknald.
in bestelling staan de 130/70/10 kenda's en het 17 tands voorwiel.

in de planning staan fasttrax achterbanden, verbreden, ander bumpertje en lekkere dikke nerfbars.

en als die ingereden is koppie vlakken, ander carbje zoeken en kijken of ik een andere onsteking voor kan vinden.

het viel mij op dat ik een andere carb heb dan b.v. bij civicturbo op de foto te zien is en ik heb er een sproeier 132 in moeten zetten om hem afgesteld te krijgen.

hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bigbddah op vr 10 apr, 2009 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Re: (bashan) let the change begin.

Bericht door Scratch »

wanneer je ander luchtfilter en uitlaat eronder legt zeker grotere sproeier erin doen en goed afstellen...

greetz
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

ik heb alleen gemerkt dat mijn benzine doorstroom niet optimaal is, het filter loopt sneller leeg dan dat ie vol loopt, ik heb zelfs na een groot stuk rijden dat ie uitvalt omdat er geen benzine in het filter zit en dus ook nie in de carb.
ik heb het kraantje omzijld met een koppelstukje maar daar ligt het ook niet aan, ook loopt de benzine wel gewoon uit het slangetje die direcht aan de tank zit.... kent iemand dit probje? of iemand een suggestie?
denman
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door denman »

Hallo,

Loopt het filter wel goed/snel vol als je de tankdop eraf laat? Als het dan wel goed gaat weet je gelijk wat het probleem is. Je tank word dan vacuum getrokken. Tenminste dat denk ik! :D

Groeten,,

Dennis
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

hej denman, ik ga dat morgen even checken tis nu alweer donker, enne stel dat dat het probleem is , moet ik dan een gaatje boren in het tankdeksel (slot)?
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

Bericht door ATV-Rory#214 »

Ik had het zelfde probleem met mijn benzine filter
als ik de tankdop erafhaalde was er geen probleem

als het goed is zie je een klein gaatje als je de dop eraf haalt dat gaatje moet je ff gangbaar maken
zo'n gaatje moet je ook in je dop boren zodat er ook lucht door de dop kan

dit heeft bij mij geholpen
ik hoop dat het voor jou ok helpt
When The Gates Drops ,The Bullshit Stops ,No Fear ,No Friends ,Until The Race Ends

:punk: Dat Kan Sneller!!!! :punk:
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

hai jongens bedankt voor de reacties,
ben er volgens mij achter, vandaag probeerde ik wat jullie voorstellen benzinedop eraf en.....
nog steeds liep het niet door, dus ik trok het slangetje van de carb af geen benz, daarna trok ik het slangetje die tussen de carb en het filter zit er af, nog niks toen heb ik het filter er af gehaald en toen kwam er wel benzine uit.
nu heb ik er ff een koppelstukje zitten waar het filter hoort, en hij blijft goed rijden dus ik neem aan dat het aan het filter ligt dus dalijk langs de scooterwinkel en een nieuw filter halen.

heb wel een nieuw probleem tegen gekomen, als ik naar de 2e versnelling ga staat er in me display dat ik in me 5e zit... das knap he met een 4bak en in de 3e en 4e geeft ie niks aan blanco, de bak gaat gewoon goed dus het ligt denk ik aan het gouwe teller unit(ik heb hier gelezen dat het niet zo n goeie is ) of aan de versnellings sensor..

ik heb me bashi nieuw gehaald er staat nu 200 km op dus het sensor denk ik nie, maar mischien is er iemand die dit ook heeft gehad? zoieso is elke suggestie gewaardeerd

grtz
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

bigbddah schreef:heb wel een nieuw probleem tegen gekomen, als ik naar de 2e versnelling ga staat er in me display dat ik in me 5e zit... das knap he met een 4bak en in de 3e en 4e geeft ie niks aan blanco, de bak gaat gewoon goed dus het ligt denk ik aan het gouwe teller unit(ik heb hier gelezen dat het niet zo n goeie is ) of aan de versnellings sensor..

ik heb me bashi nieuw gehaald er staat nu 200 km op dus het sensor denk ik nie, maar mischien is er iemand die dit ook heeft gehad? zoieso is elke suggestie gewaardeerd

grtz
is altijd een probleem met bashans
je kan het beste gewoon bij bijv. quadtuning.nl een vapor tellertje halen
staat mooier en is betrouwbaar
When The Gates Drops ,The Bullshit Stops ,No Fear ,No Friends ,Until The Race Ends

bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

ja ik ga zo n vapor op me bestellijst plaatsen :D

wat blijkt nou betreft het filter, de tank van bashan is niet echt water(regen bestendig) water is zwaarder dan benzine dus zakt meteen naar de bodem en zo je filter in, origineel filter zit papier in dat neemt water op en laat geen benzine meer door.....

kheb nu een ander filter doorzichtig met 2 kamertjes waar ook een metaal achtig gaasje in zit (geen papier)
en in 1 van de kamertjes blijft het eventuele vuil achter wat je nu kan zien zitten. op naar de zomer 8)
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

de kleine bandjes gemonteerd, ziet er echt beter uit stuurt ook agressief moet aan wennen heb ze geister gemonteerd en heb ook erna biiiiijna een highseiler gemaakt dat was ff zweten maar ik heb m gehouwe, kwam er af met enkelt de schrik :lol:

foto

Afbeelding

ook sinds vandaag en helemaal vanzelf deed het versnellings weergave het zoals t hoort in het display NICE!

op naar de volgende bestelling ik heb trouwens met alg moto gemaild en ze krijgen binnenkort de goeie bussen met lagers voor de A armen de betere fuseekogels hebben ze al voor nog geen 14 euro per stuk.

see u next time gadget NEXT TIME!!
denman
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door denman »

bigbddah schreef:de kleine bandjes gemonteerd, ziet er echt beter uit stuurt ook agressief moet aan wennen heb ze geister gemonteerd en heb ook erna biiiiijna een highseiler gemaakt dat was ff zweten maar ik heb m gehouwe, kwam er af met enkelt de schrik :lol:

foto

Afbeelding

ook sinds vandaag en helemaal vanzelf deed het versnellings weergave het zoals t hoort in het display NICE!

op naar de volgende bestelling ik heb trouwens met alg moto gemaild en ze krijgen binnenkort de goeie bussen met lagers voor de A armen de betere fuseekogels hebben ze al voor nog geen 14 euro per stuk.

see u next time gadget NEXT TIME!!

Heeft Alg-moto ook nog een datum of termijn op gegeven wanneer ze die bussen in het assortiment hebben?

Ben nu mijn Bashan aan het opbouwen maar ik zou eigenlijk ook gelijk de bussen willen vervangen voor goede exemplaren.

Groeten,

Dennis
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

soort van electrische turbo, gebruikt bij nieuwe citroen auto's.

is kijken of we daar wat mee kunnen :D

Afbeelding
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

steek 'm deronder en kom maar op met een review
als het werkt ga ik er ook 1 onderbouwen!!! :bier:

bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

vanmiddag beetje gesleuteld

ik heb er een vloeistof rempomp op gezet van een runner :D

Afbeelding

ik heb ook het systeem gescheiden dus de handrem is voor en de voetrem achter, ik heb de leiding die van
achter naar voor gaat naar de rempomp boven laten lopen.

Afbeelding

moest wel een korte plunje halen voor achter bij de scooterwinkel omdat hij nu maar 1 banjo op de pomp heeft .
Afbeelding

en ik heb er een onbegrensde (SPORT) cdi opgezet besteld bij alg 30 eurotjes.

Afbeelding

nu nog ff een mooi filter bouwen om die turbine op te testen,maar er zullen ook foto's of filmpjes van komen.
bigbddah
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bigbddah »

vandaag ook quadtuning gesproken, want me nerfbars goldspeed zouden bezorgd worden maar t was lekker weer dat ik niet thuis wou blijven, maar er zat ook beetje vertraging in zeiden ze dus woordt aankomende week :crosser:
Plaats reactie