vario
vario
Ik ben vandaag bij een dealer geweest.
I.V.M mijn werk (ik kom daar bijna dagelijks)
Ik vroeg hem of hij iets kon doen aan de snelheid van mijn quad.
Hij had het over het veranderen van de vario dit zegt mij helemaal niks.
Hij heeft het wel uitgelegd als dat er een afstand tussen zit die hij kan verkorte?
Waardoor hij een paar km harder zou gaan.
Er komt nu zoiezo een ander tantwiel op.
EN de vario zou hij eerst naar kijken.
Klopt dit of niet.
Gr Wilko
I.V.M mijn werk (ik kom daar bijna dagelijks)
Ik vroeg hem of hij iets kon doen aan de snelheid van mijn quad.
Hij had het over het veranderen van de vario dit zegt mij helemaal niks.
Hij heeft het wel uitgelegd als dat er een afstand tussen zit die hij kan verkorte?
Waardoor hij een paar km harder zou gaan.
Er komt nu zoiezo een ander tantwiel op.
EN de vario zou hij eerst naar kijken.
Klopt dit of niet.
Gr Wilko
probeer het eens met lachen ook al doet dat pijn aan je gezicht
Linhai 260 black forest
Linhai 260 black forest
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
De vario lastig verhaalltje word erg ingewikkeld om uit te leggen. Maar de theorie van je dealer klopt kost overigens geen kracht dit snap je als je weet hoe een vario werkt.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Als ze er een kortere afstandsbus inzetten gaan de 2 delen van de vario dichter tegen elkaar aan waardoor de quad harder loopt.
Je hebt zegmaar 2 schijven die op een variabele afstand van elkaar staan, hier loopt de v-snaar tussendoor.
Als je harder gaat gaan de schijven meer naar elkaar waarbij de minimale afstand door dat busje wordt bepaald.
Tenminste zo dacht ik dat het in elkaar zat.
Correct me if I'm wrong!
Je hebt zegmaar 2 schijven die op een variabele afstand van elkaar staan, hier loopt de v-snaar tussendoor.
Als je harder gaat gaan de schijven meer naar elkaar waarbij de minimale afstand door dat busje wordt bepaald.
Tenminste zo dacht ik dat het in elkaar zat.
Correct me if I'm wrong!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
als je je vario gaat aanpassen kun je 2 dingen doen,je veren en helix binnenin veranderen of je "wielen"(waar de riem overloopt)
door er straffere veren in te steken en een goede afstelling gaat hij sneller trekken en mss een beeje snelheid winnen maar om voorla snelheid te winnen ga je je wielen moeten veranderen(heb ik nog nooit gedaan).
ik heb bij mij andere veren en een andere helix(stukje binnenin de vario) gestoken en dat is een gigantisch verschil kwa optrekken
door er straffere veren in te steken en een goede afstelling gaat hij sneller trekken en mss een beeje snelheid winnen maar om voorla snelheid te winnen ga je je wielen moeten veranderen(heb ik nog nooit gedaan).
ik heb bij mij andere veren en een andere helix(stukje binnenin de vario) gestoken en dat is een gigantisch verschil kwa optrekken
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Zo is het mij verteld.Teunie schreef:Als ze er een kortere afstandsbus inzetten gaan de 2 delen van de vario dichter tegen elkaar aan waardoor de quad harder loopt.
Je hebt zegmaar 2 schijven die op een variabele afstand van elkaar staan, hier loopt de v-snaar tussendoor.
Als je harder gaat gaan de schijven meer naar elkaar waarbij de minimale afstand door dat busje wordt bepaald.
Tenminste zo dacht ik dat het in elkaar zat.
Correct me if I'm wrong!
Ik wou even zeker weten of dit klopte.
Heel erg bedankt iedereen.
Gr Wilko
probeer het eens met lachen ook al doet dat pijn aan je gezicht
Linhai 260 black forest
Linhai 260 black forest
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer: