Pagina 1 van 2

vario

Geplaatst: wo 16 jun, 2004 21:49
door wilko
Ik ben vandaag bij een dealer geweest.
I.V.M mijn werk (ik kom daar bijna dagelijks)
Ik vroeg hem of hij iets kon doen aan de snelheid van mijn quad.
Hij had het over het veranderen van de vario dit zegt mij helemaal niks.
Hij heeft het wel uitgelegd als dat er een afstand tussen zit die hij kan verkorte?
Waardoor hij een paar km harder zou gaan.
Er komt nu zoiezo een ander tantwiel op.
EN de vario zou hij eerst naar kijken.
Klopt dit of niet.

Gr Wilko

Geplaatst: wo 16 jun, 2004 22:01
door Linhai
Klopt

Geplaatst: wo 16 jun, 2004 22:02
door Teunie
Doen ze bij scooters ook

Geplaatst: wo 16 jun, 2004 22:04
door wilko
Dus ik kan het gerust laten doen.
En hoe werkt dit dan dat wil ik wel eens precies weten.


Gr Wilko

Geplaatst: wo 16 jun, 2004 22:33
door Ralph
Kracht zal dan wel minder worden of niet?

Geplaatst: wo 16 jun, 2004 22:39
door wilko
Ja maar dat kan die wel hebben.
Want nu trekt ie als een raket.
Dus een beetje minder kan geen kwaad.

Gr Wilko

Geplaatst: wo 16 jun, 2004 23:29
door Robby
zal de afstandsbus zijn die in de voorste vario zit, zoals bij een scooter. de optrekken zal ie niet minder doen (of toch niet voelbaar) maar harder gaan zal ie

Geplaatst: do 17 jun, 2004 00:21
door Rik350
De vario lastig verhaalltje word erg ingewikkeld om uit te leggen. Maar de theorie van je dealer klopt kost overigens geen kracht dit snap je als je weet hoe een vario werkt.

Geplaatst: do 17 jun, 2004 07:44
door Teunie
Als ze er een kortere afstandsbus inzetten gaan de 2 delen van de vario dichter tegen elkaar aan waardoor de quad harder loopt.

Je hebt zegmaar 2 schijven die op een variabele afstand van elkaar staan, hier loopt de v-snaar tussendoor.
Als je harder gaat gaan de schijven meer naar elkaar waarbij de minimale afstand door dat busje wordt bepaald.

Tenminste zo dacht ik dat het in elkaar zat.
Correct me if I'm wrong!

Geplaatst: do 17 jun, 2004 12:11
door Ludovic 250
als je je vario gaat aanpassen kun je 2 dingen doen,je veren en helix binnenin veranderen of je "wielen"(waar de riem overloopt)
door er straffere veren in te steken en een goede afstelling gaat hij sneller trekken en mss een beeje snelheid winnen maar om voorla snelheid te winnen ga je je wielen moeten veranderen(heb ik nog nooit gedaan).
ik heb bij mij andere veren en een andere helix(stukje binnenin de vario) gestoken en dat is een gigantisch verschil kwa optrekken

Geplaatst: do 17 jun, 2004 12:42
door wilko
Teunie schreef:Als ze er een kortere afstandsbus inzetten gaan de 2 delen van de vario dichter tegen elkaar aan waardoor de quad harder loopt.

Je hebt zegmaar 2 schijven die op een variabele afstand van elkaar staan, hier loopt de v-snaar tussendoor.
Als je harder gaat gaan de schijven meer naar elkaar waarbij de minimale afstand door dat busje wordt bepaald.

Tenminste zo dacht ik dat het in elkaar zat.
Correct me if I'm wrong!
Zo is het mij verteld.
Ik wou even zeker weten of dit klopte.
Heel erg bedankt iedereen.

Gr Wilko

Geplaatst: do 17 jun, 2004 14:23
door Deekske
er zitten toch ook gewichtjes in die je kan vervangen door lichtere of zwaardere als ik mij niet vergis, bij een scooter is het toch zo
bij scooter maakt het toch veel bij het optrekken enzo.

Geplaatst: do 17 jun, 2004 14:52
door Ludovic 250
die gewichtjes verander je samen met de veren en de helix

Geplaatst: do 17 jun, 2004 14:58
door Deekske
hazow, ook weer iets bijgeleerd se

Geplaatst: do 17 jun, 2004 15:29
door wilko
Ik heb hem weggebracht.
En nu maar kijken of alles goed gaat.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gr Wilko