Vervanging luchtfilter
Vervanging luchtfilter
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag mij nieuwe luchtfilter binnen gekregen, maar nu zit ik met een probleem bij het aansluiten
ik hou namelijk een slangetje over die van de oude luchtfilter naar het motorblok ging.
Dit slangetje kan ik niet aansluiten op de nieuwe luchtfilter, iemand een idee wat ik met dit slangetje moet doen en waarvoor die dient?
Alvast bedankt allemaal.
HIeronder wat foto's voor wat meer duidelijkheid
Het slangetje momenteel nog op de oude luchtfilter:
Hier gaat het slangetje heen:
Dit is de nieuwe luchtfilter:
Ik heb vandaag mij nieuwe luchtfilter binnen gekregen, maar nu zit ik met een probleem bij het aansluiten
ik hou namelijk een slangetje over die van de oude luchtfilter naar het motorblok ging.
Dit slangetje kan ik niet aansluiten op de nieuwe luchtfilter, iemand een idee wat ik met dit slangetje moet doen en waarvoor die dient?
Alvast bedankt allemaal.
HIeronder wat foto's voor wat meer duidelijkheid
Het slangetje momenteel nog op de oude luchtfilter:
Hier gaat het slangetje heen:
Dit is de nieuwe luchtfilter:
Laatst gewijzigd door Vaiger op wo 18 mar, 2009 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vervanging luchtfilter, slangetje over.
Dat is de ontluchting voor je carter / versnellingsbak. Ik had hetzelfde probleem bij het verwijderen van mijn filterdeksel. Zorg dat er gewoon geen water in de slang komt, dan maakt het niet uit waar je de slang laat (bij mij komt hij gewoon ergens onder m'n zadel uit, is nergens op aangesloten). Dus wel op het blok laten zitten
Dank je wel voor het antwoord, heeft goed geholpen
Nu heb ik de volgende vraag, ik heb de nieuwe luchtfilter geinstalleerd, maar nou als ik vol gas geef dan houd hij tegen
Is er nog iets dat ik vergeten ben, misschien anders afstellen? zo ja wat moet ik dan afstellen
Alvast bedankt
Is er nog iets dat ik vergeten ben, misschien anders afstellen? zo ja wat moet ik dan afstellen
Alvast bedankt
zeker je sproeier even afstellen. je gaat van een dichte luchtfilter naar een openluchtfilter ( of heb je die bak niet weg gehaald? )
Nu krijgt hij bakken meer lucht, en zal dus ook meer benzine moeten hebben
Nu krijgt hij bakken meer lucht, en zal dus ook meer benzine moeten hebben
Die bak heb ik wel weggehaald, dat was wel logisch, maar sproeier afstellen? hoe werkt dat?
Is dat een grotere sproeier erin of valt er ergens ook nog iets te stellen met een schroef o.d.
Groeten Gerjan
Is dat een grotere sproeier erin of valt er ergens ook nog iets te stellen met een schroef o.d.
Groeten Gerjan
nee je zult een grotere sproeier moeten steken. ( maat kan ik zo niet zeggen )
Als je dit niet doet zal je quad te arm lopen. ( met eventuele schade als gevolg )
Ben je een beetje motor technisch?
Anders laat het door een motor/quad zaak doen.
Als je dit niet doet zal je quad te arm lopen. ( met eventuele schade als gevolg )
Ben je een beetje motor technisch?
Anders laat het door een motor/quad zaak doen.
Ik ben wel een beetje motor technisch, een caburateur uit elkaar halen gaat nog wel lukken, als ik alleen de sproeier mee neem naar een motor zaak is dit dan voldoende of is het handiger om de hele caburateur mee te nemen?
en met een openluchtfilter, is er ook een grootte sproeier die hier het beste bij past?
en met een openluchtfilter, is er ook een grootte sproeier die hier het beste bij past?
ik denk dat je rond de 5 a 10 maten groter in sproeier moet gaan ( durf het niet met zekerheid te zeggen )
Alleen de sproeier meenemen zal genoeg zijn.
Misschien dat iemand anders dat even kan bevestigen hoeveel maten groter je ongeveer moet hebben.
Alleen de sproeier meenemen zal genoeg zijn.
Misschien dat iemand anders dat even kan bevestigen hoeveel maten groter je ongeveer moet hebben.
je zal de carb niet mee hoeven nemen naar de motorzaak, maar de sproeier wel kijk wel uit met het loshalen van de vlotterbak dat je er niks uit laat vallen als b.v. de vlotterpen of naald.
en indd 10 maten groter proberen sproeier kost niks dus neem er 2 mee (heb je standaart 92 sproeier neem dan een 102 en een 112 mee.
elke quad is ander ookal zijn het er 2 van hetzelfde merk, ik las dat veel bashan rijder er een 120 sproeier in deden ik moest een 132 om hem goed te laten rijden met mijn open filter en uitlaat.
en indd 10 maten groter proberen sproeier kost niks dus neem er 2 mee (heb je standaart 92 sproeier neem dan een 102 en een 112 mee.
elke quad is ander ookal zijn het er 2 van hetzelfde merk, ik las dat veel bashan rijder er een 120 sproeier in deden ik moest een 132 om hem goed te laten rijden met mijn open filter en uitlaat.
Re: Vervanging luchtfilter
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties, heeft goed geholpen.
Na een zoektocht van 2 uur had ik dan eindelijk iemand gevonden die de juiste sproeiers had, eerst begonnen om er 105 in te stoppen ( er zat standaard een 98 in), met deze 105 reed de quad wel beter maar het voelde nog niet lekker, helaas was de eerst volgende grootte die ik had 125, maar toch deze geprobeerd en ja hoor, het loopt perfect.
Nou zou het kunnen dat hij iets te veel benzine krijgt, maar dat is niet erg omdat de uitlaat volgende week ook aan de beurt is.
Nou was ik ook nog benieuwd of een thermostaat ook af te stellen valt? omdat de quad nu wat meer power heeft en straks nog meer krijgt, word deze ook warmer en vind ik persoonlijk dat de thermostaat te laat aanslaat.
Groeten Gerjan
Na een zoektocht van 2 uur had ik dan eindelijk iemand gevonden die de juiste sproeiers had, eerst begonnen om er 105 in te stoppen ( er zat standaard een 98 in), met deze 105 reed de quad wel beter maar het voelde nog niet lekker, helaas was de eerst volgende grootte die ik had 125, maar toch deze geprobeerd en ja hoor, het loopt perfect.
Nou zou het kunnen dat hij iets te veel benzine krijgt, maar dat is niet erg omdat de uitlaat volgende week ook aan de beurt is.
Nou was ik ook nog benieuwd of een thermostaat ook af te stellen valt? omdat de quad nu wat meer power heeft en straks nog meer krijgt, word deze ook warmer en vind ik persoonlijk dat de thermostaat te laat aanslaat.
Groeten Gerjan
Vaiger schreef:Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties, heeft goed geholpen.
Groeten Gerjan
Heey,
welkom
Ik heb de zelfde quad zal effe een foto maken hoe ik het heb gedaan met de filters.
op je cartler moet je ook een filter zetten dat is veiliger.
En de standaard sproeier is 86 ik rij met een 102 sproeier, bij mij was een 116 al veelste groot bougie zwart en boven de 95km stotterde hij.
Hij rijd nu ongeveer 100 en trekt goed door zonder te stotteren of inhouden.
Gr. Ruud
Het afstellen van de carbu is simpel kost effe tijd. staat hier op het forum een mooie uitleg over.Vaiger schreef:Die bak heb ik wel weggehaald, dat was wel logisch, maar sproeier afstellen? hoe werkt dat?
Groeten Gerjan
Ow ja kan je aanraden om een sport bougie in te zetten standaard bougie is niet zo super
Je bepaald de sproeier grote kijk naar de kleur van de bougie koffie bruin (bij mij 102) dan de naald afstellen (bij mij Onderste stand) en dan de lucht afstelling die schroef zit aan de spruitstuk kant deze 2 slagen uit draaien en dan zo in draaien dat als je met een warme motor meteen volgas geeft de toeren omhoog gaan zonder enhouden of stotteren
Suc6
Ruud
Ow ja de koeling slaat bij mij aan met 75 grade.
De standaart koelvloeistof vervangen voor goede dat scheeld al heel veel.
ruud
De standaart koelvloeistof vervangen voor goede dat scheeld al heel veel.
ruud
Koelvloeistof was al vervangen voor een betere, een andere bougie zit er ook al in (Denso iridium power bougie IX24)
Mijn temperatuur stijgt soms tijdens het rijden op tot 115 graden, uiteraad zal dit wel wat afwijken met wat het werkelijk is, maar ik vind het wel hoog (misschien heb ik dat ook verkeerd), ook heb ik wanneer ik de lichten uit doe dat de temperatuur al 8 graden zakt (niet helemaal betrouwbaar dus)
Voor de rest houd de quad op zijn top niet in en tijdens het optrekken ook niet, is het heel erg als hij iets te veel benzine krijgt?
Alvast bedankt
Mijn temperatuur stijgt soms tijdens het rijden op tot 115 graden, uiteraad zal dit wel wat afwijken met wat het werkelijk is, maar ik vind het wel hoog (misschien heb ik dat ook verkeerd), ook heb ik wanneer ik de lichten uit doe dat de temperatuur al 8 graden zakt (niet helemaal betrouwbaar dus)
Voor de rest houd de quad op zijn top niet in en tijdens het optrekken ook niet, is het heel erg als hij iets te veel benzine krijgt?
Alvast bedankt