onderhoud yamaha banshee
onderhoud yamaha banshee
hallo ik sta op het punt om een quad te kopen, nu de vraag wat voor onderhoud zit er aan de yamaha banshee? En hoe zit het met de yamaha raptor 660? tjow
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: onderhoud yamaha banshee
een banshee moet iest sneller onderhoud hebben maar is goedkoper in onderhoud en makkelijker ...
verbruikt natuurlijk wel een stuk meer
verbruikt natuurlijk wel een stuk meer
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: onderhoud yamaha banshee
zoals wat dan? en wat kost dat ong. per beurt?
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: onderhoud yamaha banshee
kievitje schreef:zoals wat dan? en wat kost dat ong. per beurt?
bij 2-takt moet je gewoon je olie verversen , de bougie's eens nakijken , luchtfilter kuisen en je ketting smeren en mss nog wat kleine dingetjes
bij 4-takt moet je dit ook allemaal doen + je moet nog een nieuwe oliefilter steken (dit kost natuurlijk geen fortuin)
dus de prijs zal niet zo zeer veel verschillen ...
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: onderhoud yamaha banshee
zoals het hier staat is de Banshee dus eigenlijk veel goedkoper dan de Raptor
olie verversen, luchtfilter schoonmaken en een x andere bougies er in en op op zijn tijd ketting spannen en remblokjes vervangen. Dat kan je dus allemaal zelf meer kan ik ook niet verzinnen voor een 2takt
bij de raptor is alles hetzelfde behalve dat er af en toe een nieuwe oliefilter in moet(dat kan je ook zelf) en dat de kleppen gesteld moeten worden en dat is toch wat moeilijker, dus dan doe je hem naar de dealer en dus word de prijs van het kleppen stellen ook wat hoger of zie ik dit verkeerd???
Qua verbruikt zal ze banshee misschien nog wel zuiniger zijn dan de raptor. Mijn raptor rijd zeker 1 op 10.
Of heb ik nog wat over het hooft gezien bij het onderhoud van de banshee????????
tjuus
olie verversen, luchtfilter schoonmaken en een x andere bougies er in en op op zijn tijd ketting spannen en remblokjes vervangen. Dat kan je dus allemaal zelf meer kan ik ook niet verzinnen voor een 2takt
bij de raptor is alles hetzelfde behalve dat er af en toe een nieuwe oliefilter in moet(dat kan je ook zelf) en dat de kleppen gesteld moeten worden en dat is toch wat moeilijker, dus dan doe je hem naar de dealer en dus word de prijs van het kleppen stellen ook wat hoger of zie ik dit verkeerd???
Qua verbruikt zal ze banshee misschien nog wel zuiniger zijn dan de raptor. Mijn raptor rijd zeker 1 op 10.
Of heb ik nog wat over het hooft gezien bij het onderhoud van de banshee????????
tjuus
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: onderhoud yamaha banshee
shy fx schreef:zoals het hier staat is de Banshee dus eigenlijk veel goedkoper dan de Raptor
olie verversen, luchtfilter schoonmaken en een x andere bougies er in en op op zijn tijd ketting spannen en remblokjes vervangen. Dat kan je dus allemaal zelf meer kan ik ook niet verzinnen voor een 2takt
bij de raptor is alles hetzelfde behalve dat er af en toe een nieuwe oliefilter in moet(dat kan je ook zelf) en dat de kleppen gesteld moeten worden en dat is toch wat moeilijker, dus dan doe je hem naar de dealer en dus word de prijs van het kleppen stellen ook wat hoger of zie ik dit verkeerd???
Qua verbruikt zal ze banshee misschien nog wel zuiniger zijn dan de raptor. Mijn raptor rijd zeker 1 op 10.
Of heb ik nog wat over het hooft gezien bij het onderhoud van de banshee????????
tjuus
mijn banshee verbuikt 13L op 100km , dus kdenk nit dat een raptor meer zal verbruiken hoor , 2-takt verbuikt altijd meer zeker de banshee ! 2cil+2 carb ...
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: onderhoud yamaha banshee
Geloof dat je bij de Banshee ook eerder aan nieuwe zuigers zit dan bij een Raptor
Ik heb voor dat ik een raptor kocht ook gekeken voor een banshee maar mij werd aangeraden om een 4t te kopen omdat ik hem dagelijks gebruik en dan blijkt het toch dat een 2t een stuk duurder is om rijdend te houden
Gr Bjorn
Ik heb voor dat ik een raptor kocht ook gekeken voor een banshee maar mij werd aangeraden om een 4t te kopen omdat ik hem dagelijks gebruik en dan blijkt het toch dat een 2t een stuk duurder is om rijdend te houden
Gr Bjorn
Re: onderhoud yamaha banshee
ja maar waar zitten die kosten dan in???
mijn Raptor moet om de ongeveer 3000km een grotebeurt en dat kost meestal tussen de 100 en de 200 euro ligt er wat er gedaan moet worden.
olie + filter doe ik om de 1500 dat kost 15 euro ofzo.
en dan moet ik om de 4000km mijn uitlaat opnieuw bepakken dat kost 25 euro.
Mijn vraag is nu wat zijn een beetje de kosten aan een Banshee, om de hoeveel Km moet er wat gebeuren en wat kosten het dan.
tjuus
mijn Raptor moet om de ongeveer 3000km een grotebeurt en dat kost meestal tussen de 100 en de 200 euro ligt er wat er gedaan moet worden.
olie + filter doe ik om de 1500 dat kost 15 euro ofzo.
en dan moet ik om de 4000km mijn uitlaat opnieuw bepakken dat kost 25 euro.
Mijn vraag is nu wat zijn een beetje de kosten aan een Banshee, om de hoeveel Km moet er wat gebeuren en wat kosten het dan.
tjuus
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: onderhoud yamaha banshee
ik vervang om de 500km men olie , en de zuigers weet ik niet echt , kheb horen zeggen dat je er makkelijk 10 000km kan mee doen ... kweet natuurlijk niet echt of dit zo is
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Re: onderhoud yamaha banshee
elke 500km ? Amai dat is snel ... is dit echt wel nodig ?zilladude schreef:ik vervang om de 500km men olie , en de zuigers weet ik niet echt , kheb horen zeggen dat je er makkelijk 10 000km kan mee doen ... kweet natuurlijk niet echt of dit zo is
10.000 km zal je niet halen hoor als je wat in toeren rijdt daarmee bedoel ik crossen en wat zot doen wat je met een banshee meestal doet
Bij een 2takt moet je ook regelmatig eens de reed-valves vervangen , de kleppen op je membraan dus ...
Kost toch ook 40 euro per membraan = 80 euro ( wel van boyesen , dus zeer goede kwaliteit ! )
Want als ze breken is het te laat , en zullen er veel bijkomende kosten komen. Zo'n stuk van de reed-valve in je cilinder krijgen wil je niet meemaken , word je geldbeugel niet echt blij om
Maar een 4takt heeft dan wel een distributieriem en kleppen ... Wat je niet hebt , kan niet kapot gaan
Kleppen moet ik elke 5000km laten afstellen ( raptor 350 ).
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: onderhoud yamaha banshee
raptor350 schreef:elke 500km ? Amai dat is snel ... is dit echt wel nodig ?zilladude schreef:ik vervang om de 500km men olie , en de zuigers weet ik niet echt , kheb horen zeggen dat je er makkelijk 10 000km kan mee doen ... kweet natuurlijk niet echt of dit zo is
10.000 km zal je niet halen hoor als je wat in toeren rijdt daarmee bedoel ik crossen en wat zot doen wat je met een banshee meestal doet
Bij een 2takt moet je ook regelmatig eens de reed-valves vervangen , de kleppen op je membraan dus ...
Kost toch ook 40 euro per membraan = 80 euro ( wel van boyesen , dus zeer goede kwaliteit ! )
Want als ze breken is het te laat , en zullen er veel bijkomende kosten komen. Zo'n stuk van de reed-valve in je cilinder krijgen wil je niet meemaken , word je geldbeugel niet echt blij om
Maar een 4takt heeft dan wel een distributieriem en kleppen ... Wat je niet hebt , kan niet kapot gaan
Kleppen moet ik elke 5000km laten afstellen ( raptor 350 ).
ja ik vind dat hij na 500km harder begint te schakelen, en hij schakelt zo al hard genoeg !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;