Ik heb bij mijn Raptor 700 de olie afgelaten van het reservoir en het motorblok. Daarna een nieuwe oliefilter geplaatst.
Volgens de manual moet er dan 1,85L olie op.
Ik heb 800ml in het motorblok gegoten en 1005ml in het oliereservoir. Na een paar keer starten en te laten draaien controleer ik nu het oliepeil. Dit staat véél te laag. Het olieniveau staat net tot het onderste van de peilstok.
Mag ik nu bijvullen tot het juiste niveau (dit is nog vrij veel)?
Olie verversen Raptor 700
-
Moorverken
- Quadrider

- Contacteer:
- Danny
- Quadrider

Re: Olie verversen Raptor 700
Heb ik bij mijne raptor ook aan de hand gehad. Khad toen bijgevuld tot aan het max van mijn oliepeil, en na een paar keer te rijden zat der toen teveel olie in. Kheb der toen 2liter olie moeten in doen. Mischien een beetje bijvullen tot net aan het minimum en dan na een paar keer rijden nog is nakijken en desnoods een beetje uittrekken als der teveel in zit.
2008 Can am outlander 800 max
-
Moorverken
- Quadrider

- Contacteer:
Dus als ik het goed begrijp, ga ik beter eerst een paar keer rijden. En daarna pas bijvullen indien nodig.
Loop ik dan niet het risico dat ik voor het bijvullen met onvoldoende olie rij?
Loop ik dan niet het risico dat ik voor het bijvullen met onvoldoende olie rij?
- Danny
- Quadrider

best eerst bijvullen tot het minimum. Je kan er achteraf nog uittrekken als er teveel inzit.
2008 Can am outlander 800 max
- raptor350
- Quadracer

Hoe kan je oliepijl nu stijgen door meer te rijden ?
Tja, als olie warm word , zet het uit , dus stijgt het volume ... maar als het weer afkoelt neemt het terug zijn originele volume weer aan hé
Tja, als olie warm word , zet het uit , dus stijgt het volume ... maar als het weer afkoelt neemt het terug zijn originele volume weer aan hé
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
Moorverken
- Quadrider

- Contacteer:
Dit is omdat de olie anders verdeeld is. Bij een Raptor 350 zit er enkel olie in het blok maar bij een 700 heb nog eens een apart reservoir.raptor350 schreef:Hoe kan je oliepijl nu stijgen door meer te rijden ?
Ik heb gedaan zoals Danny schreef. Bijvullen (225ml) tot het minumum en dan rijden. Na een ritje stond het niveau al boven het maximum. Dus ik zal er nu een klein beetje (75ml) uitpompen.