Nieuwe Quad Kopen: Shineray STIXE?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Nieuwe Quad Kopen: Shineray STIXE?

Bericht door Shader_57 »

Goeiedag tout le monde :D

Ik ben hier nouveau, en heb Quadforum Benelux onlangs gevonden.
Ik woon aan de grens tussen België en Nederland, ben 14 jaar en heet Tom :lol:

Zoals iedereen hier, hou ik van quadrijen :crosser:, en zou ik heel graag een quad volgend jaar willen aanschaffen :)

Ik kijk uit naar de Shineray STXE 250cc ATV, en ja die is van China maar heeft wel een Honda motor, en omdat ik met een beperkt budget werk heb ik niet veel keus.
Chineese quads zijn wel al beter geworden van kwaliteit over de laatste paar jaren, en daarom vind ik het ook niet zo erg.
Nog iets te melden is dat de meeste mensen met een Shineray alleen in het begin (als ze de quad juist gekocht hebben) problemen hebben en eens dat ze een aantal veranderingen gemaakt hebben is die zo goed als een 3x zoveel kostende quad, waarbij die ''veranderingen'' allemaal kleineheden zijn die niet veel kosten.

In plaats van eerst de quad te kopen en dan na allerlei problemen te merken alles veranderen, zou ik liefst direct die dingen veranderen zodat hij perfect werkt zodra ik hem krijg....

Kan iedereen die deze quad heeft mij zeggen welke onderdelen ik zou moeten bij bestellen en aangemaakt laten worden als ik de quad bij ALG-Moto bestel?
En hoeveel zou dit kosten?
Gelieve de links door te sturen van de componenten (alleen de nodige, niet die om mijn quad sneller te doen rijden, dat komt maar pas later :), ah en die component zou ik liefst een link van de ALG-Motor website!).

Merci!
Not only skill counts, you need to LOVE your quadbike :P

It will all be ok ik the end, and if it ain't, then it ain't the end :')
Doc-Viper
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Nieuwe Quad Kopen: Shineray STIXE?

Bericht door Doc-Viper »

Heeey, je hebt gelijk wat betreft kleine aanpassingen die je in het begin moet maken.
Ten eerste moet je de accu vervangen voor een betere, ik weet niet of deze bij Alg-moto te koop is maar bij een motorzaak betaal je voor de beste ongeveer €45.
Daarnaast kan je het beste de bougie gelijk vervangen voor een NGK DR8ES, kost €3.
Ik zelf heb besloten er ook gelijk goeie koelvloeistof te kopen van MOTUL, dit zorgt voor goeie koeling en extra prestaties en bescherming van je blok, kost €7.
Na ongeveer 500 kilometer de olie vervangen ( ik heb Motul 7100 10w40 100% synthese) maakt verder niet echt uit welke je neemt, kost €15. Deze producten kan je allemaal bij alg-moto bestellen. (zie alg-moto rubriek onderhoud)
Verder kan het zijn dat de quad of en toe uitvalt, na een tijdje wachten rijdt hij dan weer en na een paar kilometer valt hij weer uit. Dit komt doordat de benzine moeite heeft in de carb te komen. Dit kan je verhelpen door een ontluchtings nippel in je tankdop te maken en eventueel het benzinekraantje er tussen uit te halen. Op die manier trekt hij goed vacuum en stroomt de benzine gemakkelijk de carb in.
Dit zijn denk ik wel de belangrijkste dingen. Hierna kan je als het goed is ongestoord van je quad genieten.

gr daniel
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

als je 15 bent ga je neem ik aan dus crossen.
koop dan een yamaha blaster...
Mijn pa heeft ook een shineray stixe maar om daar mee te gaan crossen?

heb ik liever voor minder geld denk aan 1500 euro een yamaha blaster dan een shineray stixe voor 2000 zonder kenteken.

wanneer je dan die blaster koopt geef hem dan een onderhoudsbeurt van 500 euro zoals andere banden,tandwielen,olie,zuiger etc etc en je komt op 2000. Dan heb je een snelle A-merk quad waar je geheid minder problemen mee krijgt.

greetzzz

ps. De shineray stixe is ook meer een weg quad dan een cross-quad. Helemaal als je gaat springen hier zijn ze niet op gemaakt...
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Inderdaad. Voor dat geld kun jeje een leuke banshee of blaster halen.
Hebben veel meer pit en zijn betrouwbaarder.
Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Shader_57 »

quad-racerrr schreef:Inderdaad. Voor dat geld kun jeje een leuke banshee of blaster halen.
Hebben veel meer pit en zijn betrouwbaarder.
Ik was ook juist daar naar aan het kijken....
(lees andere quote)

Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Shader_57 »

Scratch schreef:als je 15 bent ga je neem ik aan dus crossen.
koop dan een yamaha blaster...
Mijn pa heeft ook een shineray stixe maar om daar mee te gaan crossen?

heb ik liever voor minder geld denk aan 1500 euro een yamaha blaster dan een shineray stixe voor 2000 zonder kenteken.

wanneer je dan die blaster koopt geef hem dan een onderhoudsbeurt van 500 euro zoals andere banden,tandwielen,olie,zuiger etc etc en je komt op 2000. Dan heb je een snelle A-merk quad waar je geheid minder problemen mee krijgt.

greetzzz

ps. De shineray stixe is ook meer een weg quad dan een cross-quad. Helemaal als je gaat springen hier zijn ze niet op gemaakt...
Worden Blasters nog gemaakt? Of niet meer...
Ik ben ook tot een beslissing gekomen dat omdat ik maar 14 jaar oud ben en niet zo veel van reparatie aan motoren afweet, zou ik lieft een Yamaha Blaster kopen....
Welke vind jij persoonlijk beter, de Yamaha Blaster of the Yamaha Banshee, wat zijn de verschillen?
Zou ik die tweedehands moeten kopen?

Cheers :)
Laatst gewijzigd door Shader_57 op do 16 apr, 2009 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Shader_57 »

Doc-Viper schreef:Heeey, je hebt gelijk wat betreft kleine aanpassingen die je in het begin moet maken.
Ten eerste moet je de accu vervangen voor een betere, ik weet niet of deze bij Alg-moto te koop is maar bij een motorzaak betaal je voor de beste ongeveer €45.
Daarnaast kan je het beste de bougie gelijk vervangen voor een NGK DR8ES, kost €3.
Ik zelf heb besloten er ook gelijk goeie koelvloeistof te kopen van MOTUL, dit zorgt voor goeie koeling en extra prestaties en bescherming van je blok, kost €7.
Na ongeveer 500 kilometer de olie vervangen ( ik heb Motul 7100 10w40 100% synthese) maakt verder niet echt uit welke je neemt, kost €15. Deze producten kan je allemaal bij alg-moto bestellen. (zie alg-moto rubriek onderhoud)
Verder kan het zijn dat de quad of en toe uitvalt, na een tijdje wachten rijdt hij dan weer en na een paar kilometer valt hij weer uit. Dit komt doordat de benzine moeite heeft in de carb te komen. Dit kan je verhelpen door een ontluchtings nippel in je tankdop te maken en eventueel het benzinekraantje er tussen uit te halen. Op die manier trekt hij goed vacuum en stroomt de benzine gemakkelijk de carb in.
Dit zijn denk ik wel de belangrijkste dingen. Hierna kan je als het goed is ongestoord van je quad genieten.

gr daniel
Bedankt voor al die nuttige informatie, moest ik toch the Shineray STIXE nemen over de Yamaha Blaster dan ga ik dat er zeker bij bestellen.

Thx,.

Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Yamaha Banshee of warrior ;) kan je mooie machinetjes van maaken en zijn heel vertrouwbaar, ik zelf ga for een van de beide deze winter :crosser: :applaus:
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Shader_57 »

Zakie schreef:Yamaha Banshee of warrior ;) kan je mooie machinetjes van maaken en zijn heel vertrouwbaar, ik zelf ga for een van de beide deze winter :crosser: :applaus:
Zijn die beter als de Blaster?

Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Banshee heeft meer pit.
Blaster is ook goed. Maar een banshee is wat sneller op zijn teentjes getrapt en reageert een stuk agressiever :P

Let wel op dat wanneer je beginnende quad rijder bent. Dat je de banshee ( en alle andere quads eigenlijk ook wel ) niet moet onderschatten.

Dus als tip.
Begin rustig aan ermee. En voer daarna je snelheid pas op, als je weet hoe die rijdt en reageert.
Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Shader_57 »

quad-racerrr schreef:Banshee heeft meer pit.
Blaster is ook goed. Maar een banshee is wat sneller op zijn teentjes getrapt en reageert een stuk agressiever :P

Let wel op dat wanneer je beginnende quad rijder bent. Dat je de banshee ( en alle andere quads eigenlijk ook wel ) niet moet onderschatten.

Dus als tip.
Begin rustig aan ermee. En voer daarna je snelheid pas op, als je weet hoe die rijdt en reageert.
Okee bedankt.
Als u het niet erg vindt zou je alsjeblieft een klein lijstje kunnen maken met de goeie punter van de verschillende quads, b.v.:
Banshee (+meest kracht van de drie, +grootst, -kost het meest van de drie)

Alvast bedankt, en nog een prettige dag :)

airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

een banshee zou ik toch nie aanraden aan een jongen van 14!
als je nog nooit of zelden met een quad gereden heb zou ik de banshee links laten en de blaster nemen!
Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Shader_57 »

.

.
Laatst gewijzigd door Shader_57 op do 16 apr, 2009 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Shader_57 »

airwolf schreef:een banshee zou ik toch nie aanraden aan een jongen van 14!
als je nog nooit of zelden met een quad gereden heb zou ik de banshee links laten en de blaster nemen!
Een jaar geleden woonde ik in Afrika en daar ging ik elke week gaan quaden omdat het huren van een quad erg goedkoop was, maar hier niet.
Te veel kracht is zeker geen probleem, tegen dat ik de quad heb ben ik 15, en ben ook van plan om die toch een goeie 5 jaar minimum te houden (tot dat hij stuk is).
Cheers.

Shader_57
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Shader_57 »

.

.
Laatst gewijzigd door Shader_57 op do 16 apr, 2009 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie