Hallo,
rijd dus met een barossa 250cc en moet binnekort op onderhoud.
Maar heb een paar zaken waarvan ik het antwoord zou willen weten zodat ik het mss tijdens zijn onderhoud kan laten veranderen.
Eerst en vooral, als ik een andere carburator steek wat en waar maakt dat een verschil en is carburator enkel veranderen op zich goed genoeg zonder problemen te veroorzaken aan andere dingen?
Ten tweede sproeiers en naalden, welk verschil maakt dit voor de motor?
En wat is de beste tandwiel verhouding, rijd meestal op de baan en wil zowat tussenin koppel en snelheid hebben denk dak momenteel met 14-38 zit.
Geef gerust een uitgebreide uitleg over hoe en wat en hoeveel de kostprijs hiervoor zou zijn en wat er mss aan te raden valt.
Wil zoveel mogelijk info zodanig dak veel leer en zelf ook wat kennis vergaar.
En nog een laatste vraagje, een klein onderhoud (olie, oliefilter, alles smeren, bougie's,ketting aanspannen, remolie) wat kost dit gemiddeld. En dan ja mss de extras erbij zoals die Carbu, sproeiers, naalden, tandwielen.
Graag wat prijs gemiddelden erbij aub.
Alvast bedankt en sorry voor de ingewikkelde vraag , en ja zoekfunctie al gebruikt maar vind niet echt alles ineens terug.
Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....
Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....
Barossa 250cc
Re: Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....
Je vind niet alles ineens, maar veel brokjes informatie kun je zo wel bijeensprokkelen.
Wat betreft de carburateur, een grotere sproeier en een beter luchtfilter zorgt er voor dat er meer mengsel in de cylinder kan dus er meer vermogen kan worden geleverd. Denk aan pakweg 1 a 1,5 PK die dit op zal leveren. Dit moet je met name doen als je een andere uitlaat monteert. Kosten zijn beperkt, sproeier kost een paar euro en filter vanaf 15 euro tot heel duur.
Je tandwielverhouding is op zich niet gek, maar er is geen 'beste' te geven. Je vermeld namelijk niet of je sneller zou willen optrekken of een hogere topsnelheid nodig hebt.
Onderhoud? Misschien kun je beter eens met een Quad-winkelier bellen, die hanteren ofwel vaste prijzen ofwel een uurtarief namelijk.
Wat betreft de carburateur, een grotere sproeier en een beter luchtfilter zorgt er voor dat er meer mengsel in de cylinder kan dus er meer vermogen kan worden geleverd. Denk aan pakweg 1 a 1,5 PK die dit op zal leveren. Dit moet je met name doen als je een andere uitlaat monteert. Kosten zijn beperkt, sproeier kost een paar euro en filter vanaf 15 euro tot heel duur.
Je tandwielverhouding is op zich niet gek, maar er is geen 'beste' te geven. Je vermeld namelijk niet of je sneller zou willen optrekken of een hogere topsnelheid nodig hebt.
Onderhoud? Misschien kun je beter eens met een Quad-winkelier bellen, die hanteren ofwel vaste prijzen ofwel een uurtarief namelijk.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 90
- Lid geworden op: di 23 sep, 2008 18:51
- Locatie: dordrecht
Re: Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....
de vraag over de remolie
die wil ik verversen
maar heb de volgende vragen
waar laat je bij een barossa de remolie eruitlopen????
en waar gaat de nieuwe er weer in????
hoeveel olie ?????
en wat voor????
en hoe ontluchten????
graag wil ik hier een antwoord op
gr.ruud
die wil ik verversen
maar heb de volgende vragen
waar laat je bij een barossa de remolie eruitlopen????
en waar gaat de nieuwe er weer in????
hoeveel olie ?????
en wat voor????
en hoe ontluchten????
graag wil ik hier een antwoord op
gr.ruud
http://www.youtube.com/watch?v=xsVFTiPAoPw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 128
- Lid geworden op: za 12 mar, 2011 22:28
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....
Op je remklauw zit een nippel die draai je los en op het stuur en/of ter hoogte van het zadel zit een reservoir deze maak je ook los.
Draai de nippel op de remklauw los en laat de olie eruit lopen je kan ook met de remhendel de vloeistof eruit persen.
De nieuwe olie gooi je weer in het reservoir die je hebt losgemaakt.
Koop een flesje remolie DOT 4 van 400ml heb je meer dan genoeg aan.
Ontluchten is voor een leek misschien niet makkelijk , ik heb dit al meerdere malen uitgelegd op het forum , yamahakoppel trouwens ook.
Gebruik de zoekfunctie en je vind de uitleg van mij of andere
Draai de nippel op de remklauw los en laat de olie eruit lopen je kan ook met de remhendel de vloeistof eruit persen.
De nieuwe olie gooi je weer in het reservoir die je hebt losgemaakt.
Koop een flesje remolie DOT 4 van 400ml heb je meer dan genoeg aan.
Ontluchten is voor een leek misschien niet makkelijk , ik heb dit al meerdere malen uitgelegd op het forum , yamahakoppel trouwens ook.
Gebruik de zoekfunctie en je vind de uitleg van mij of andere
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL