Pagina 1 van 1

Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....

Geplaatst: ma 20 apr, 2009 19:33
door Jimmy13
Hallo,

rijd dus met een barossa 250cc en moet binnekort op onderhoud.
Maar heb een paar zaken waarvan ik het antwoord zou willen weten zodat ik het mss tijdens zijn onderhoud kan laten veranderen.
Eerst en vooral, als ik een andere carburator steek wat en waar maakt dat een verschil en is carburator enkel veranderen op zich goed genoeg zonder problemen te veroorzaken aan andere dingen?
Ten tweede sproeiers en naalden, welk verschil maakt dit voor de motor?
En wat is de beste tandwiel verhouding, rijd meestal op de baan en wil zowat tussenin koppel en snelheid hebben denk dak momenteel met 14-38 zit.

Geef gerust een uitgebreide uitleg over hoe en wat en hoeveel de kostprijs hiervoor zou zijn en wat er mss aan te raden valt.
Wil zoveel mogelijk info zodanig dak veel leer en zelf ook wat kennis vergaar.

En nog een laatste vraagje, een klein onderhoud (olie, oliefilter, alles smeren, bougie's,ketting aanspannen, remolie) wat kost dit gemiddeld. En dan ja mss de extras erbij zoals die Carbu, sproeiers, naalden, tandwielen.
Graag wat prijs gemiddelden erbij aub.


Alvast bedankt en sorry voor de ingewikkelde vraag , en ja zoekfunctie al gebruikt maar vind niet echt alles ineens terug.

Re: Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....

Geplaatst: di 21 apr, 2009 12:06
door Jazzy
Je vind niet alles ineens, maar veel brokjes informatie kun je zo wel bijeensprokkelen.

Wat betreft de carburateur, een grotere sproeier en een beter luchtfilter zorgt er voor dat er meer mengsel in de cylinder kan dus er meer vermogen kan worden geleverd. Denk aan pakweg 1 a 1,5 PK die dit op zal leveren. Dit moet je met name doen als je een andere uitlaat monteert. Kosten zijn beperkt, sproeier kost een paar euro en filter vanaf 15 euro tot heel duur.

Je tandwielverhouding is op zich niet gek, maar er is geen 'beste' te geven. Je vermeld namelijk niet of je sneller zou willen optrekken of een hogere topsnelheid nodig hebt.

Onderhoud? Misschien kun je beter eens met een Quad-winkelier bellen, die hanteren ofwel vaste prijzen ofwel een uurtarief namelijk.

Re: Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....

Geplaatst: do 02 jun, 2011 20:50
door QUADFATHER72
de vraag over de remolie
die wil ik verversen

maar heb de volgende vragen
waar laat je bij een barossa de remolie eruitlopen????
en waar gaat de nieuwe er weer in????
hoeveel olie ?????
en wat voor????
en hoe ontluchten????


graag wil ik hier een antwoord op

gr.ruud

Re: Paar kleine technische vragen aangezien ik leek ben....

Geplaatst: do 02 jun, 2011 21:23
door Mellos700R
Op je remklauw zit een nippel die draai je los en op het stuur en/of ter hoogte van het zadel zit een reservoir deze maak je ook los.

Draai de nippel op de remklauw los en laat de olie eruit lopen je kan ook met de remhendel de vloeistof eruit persen.

De nieuwe olie gooi je weer in het reservoir die je hebt losgemaakt.

Koop een flesje remolie DOT 4 van 400ml heb je meer dan genoeg aan.

Ontluchten is voor een leek misschien niet makkelijk , ik heb dit al meerdere malen uitgelegd op het forum , yamahakoppel trouwens ook.

Gebruik de zoekfunctie en je vind de uitleg van mij of andere