wie rijd er rond met een powerfilter op zn quad?
ik wil toch wel eens een poowerfilter proberen maar is het geen weg gegooid geld?
kan je er mee in de regen rijden?of stopt hij er dan mee?
win je snelheid en trekkracht of is dit verwaarloosbaar?
ik lees een hoop verschillende meningen hierover dus laat maar horen.......
voor en nadelen powerfilters
voor en nadelen powerfilters
Yamaha raptor 700r 2007
Re: voor en nadelen powerfilters
ik heb een powerfilter mat outerwhere maar ik rij enkel op't straat
en ik heb er niks dan lof over
en ik heb er niks dan lof over
Re: voor en nadelen powerfilters
scheelt da veel ja ?
rij met raptor 700
rij met raptor 700
Re: voor en nadelen powerfilters
Kon dat niet gewoon in je topic over het zelfde onderwerp van vorige week? 
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 62&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 62&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: voor en nadelen powerfilters
het geeft toch een extratje
hij trekt beter door en komt makelijker op snelheid
hij trekt beter door en komt makelijker op snelheid
Re: voor en nadelen powerfilters
Oke ik zal het eens ff heel makelijk uitleggen.
Meer lucht betekend dat hij ook meer benzine moet krijgen om de verhouding lucht benzine goed te laten ontbranden.
Meer benzine betekend grotere ontploffing, grotere ontploffing betekend meer kracht en hogere topsnelheid.
Dus een power filter is goed maar let wel op met stof enzo. zorg er voor dat er een pre-filter omheen zit.
Op mijn raptor 700 rij ik met een pro flow intake kit, dat bestaat uit een grotere intake adapter K&N luchtfilter en een
pre-filter. En dan zonder deksel op het luchtfilter huis.

Als je dit doet moet je dus wel je quad opnieuw af laten stellen met een Powercommander (alleen bij EFI systeem)
en anders moet je ff sproeiers verwisselen.
groetjes
Meer lucht betekend dat hij ook meer benzine moet krijgen om de verhouding lucht benzine goed te laten ontbranden.
Meer benzine betekend grotere ontploffing, grotere ontploffing betekend meer kracht en hogere topsnelheid.
Dus een power filter is goed maar let wel op met stof enzo. zorg er voor dat er een pre-filter omheen zit.
Op mijn raptor 700 rij ik met een pro flow intake kit, dat bestaat uit een grotere intake adapter K&N luchtfilter en een
pre-filter. En dan zonder deksel op het luchtfilter huis.

Als je dit doet moet je dus wel je quad opnieuw af laten stellen met een Powercommander (alleen bij EFI systeem)
en anders moet je ff sproeiers verwisselen.
groetjes




