Pagina 1 van 1

voor en nadelen powerfilters

Geplaatst: vr 01 mei, 2009 12:02
door *michel*
wie rijd er rond met een powerfilter op zn quad?
ik wil toch wel eens een poowerfilter proberen maar is het geen weg gegooid geld?
kan je er mee in de regen rijden?of stopt hij er dan mee?
win je snelheid en trekkracht of is dit verwaarloosbaar?
ik lees een hoop verschillende meningen hierover dus laat maar horen.......

Re: voor en nadelen powerfilters

Geplaatst: za 02 mei, 2009 17:06
door airwolf
ik heb een powerfilter mat outerwhere maar ik rij enkel op't straat
en ik heb er niks dan lof over

Re: voor en nadelen powerfilters

Geplaatst: ma 04 mei, 2009 21:56
door muisje
scheelt da veel ja ?
rij met raptor 700

Re: voor en nadelen powerfilters

Geplaatst: ma 04 mei, 2009 22:35
door Jazzy
Kon dat niet gewoon in je topic over het zelfde onderwerp van vorige week? :)

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 62&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: voor en nadelen powerfilters

Geplaatst: di 05 mei, 2009 13:34
door airwolf
het geeft toch een extratje
hij trekt beter door en komt makelijker op snelheid

Re: voor en nadelen powerfilters

Geplaatst: do 07 mei, 2009 10:46
door shy fx
Oke ik zal het eens ff heel makelijk uitleggen.

Meer lucht betekend dat hij ook meer benzine moet krijgen om de verhouding lucht benzine goed te laten ontbranden.
Meer benzine betekend grotere ontploffing, grotere ontploffing betekend meer kracht en hogere topsnelheid.

Dus een power filter is goed maar let wel op met stof enzo. zorg er voor dat er een pre-filter omheen zit.

Op mijn raptor 700 rij ik met een pro flow intake kit, dat bestaat uit een grotere intake adapter K&N luchtfilter en een
pre-filter. En dan zonder deksel op het luchtfilter huis.
Afbeelding

Als je dit doet moet je dus wel je quad opnieuw af laten stellen met een Powercommander (alleen bij EFI systeem)
en anders moet je ff sproeiers verwisselen.

groetjes