2 weken geleden begon m'n raptor ineens te lekken.
Ik heb 'm dan binnen gedaan, en dan hebben ze de 2 (?) vlotterpinnetjes vervangen en de carburateur proper gemaakt.
Dat heeft helaas niet geholpen dus had ik 'm dezelfde dag nog terug binnen gebracht.
Nu is er een filter geplaatst na de tank zodat de vuiligheid daar blijft zitten. (als ik 't allemaal goed begrepen heb, want het is chinees voor me).
Nu vertelde de man van de winkel me dat er iets heel raar is.
De benzine moet in de vlotter volgens de officiële normen op 13mm staan.
Bij mij stond die op 21mm. Is dit recent of is dit sinds ik problemen heb...dat valt natuurlijk moeilijk te weten.
De garagist heeft dan geprobeerd het naar 13mm te brengen, maar dat lukt niet. Bij 13mm loopt de boel over. Hij heeft 't nu tot 14mm gekregen. Nu ploft soms een restje benzine in de uitlaat. Bij de officiële yamahadealer (had hij mee gebeld) zeiden ze dat zo'n verhoging onmogelijk is. Het moet volgens hun 13mm zijn.
Weet iemand hier iets van?
Ze zeiden misschien eens naar de testbank te gaan. Goed idee?
De quad staat hier nu thuis en reed daarnet eigenlijk goed, al heb ik de indruk dat hij iets trager reageert op het openen van de gas. Wel heb ik de indruk dat het lekken nog niet helemaal voorbij is. Ik riek toch nog wat en de nippel onderaan het buisje bij de carburateur is vochtig. Afwachten dus!
PS: Het kan goed zijn dat ik enkele termen door elkaar gegooid heb dus ik hoop dat deze tekst nog ergens op slaat.