can-am 450 ds x
-
- Toeschouwer
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 08 jun, 2009 11:55
can-am 450 ds x
Gegroet iedereen:P
Ik ben pas een beginner in het hele quad netwerk. Ik huis juist een can-am 450 ds x besteld met een leovinci uitlaat lijn waar ook de kebal is doorgeknipt. Kunnen jullie mij wat meer info geve over deze quad? want de plus en de minpunten zijn? en mensen die al ervaring hebben me zo'n quad.
Alvast bedankt
Ik ben pas een beginner in het hele quad netwerk. Ik huis juist een can-am 450 ds x besteld met een leovinci uitlaat lijn waar ook de kebal is doorgeknipt. Kunnen jullie mij wat meer info geve over deze quad? want de plus en de minpunten zijn? en mensen die al ervaring hebben me zo'n quad.
Alvast bedankt
- Denus
- Quadrider
- Berichten: 420
- Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
- Locatie: Grootebroek (West Friesland)
- Contacteer:
Re: can-am 450 ds x
Een goede uitlaat heb je al.
Straks het roze kabeltje doorknippen en de deksel van de luchtfilter verwijderen.
Dat zijn namelijk de drie punten waar je op moet letten, als je deze mod kompleet wilt hebben.
Hoeft niet natuurlijk, ik doe het waarschijnlijk nooit.
Waar je op moet letten is de koppeling: er zijn nogal wat issues bekend (en erkend bij BRP) omtrent lawaai bij het optrekken en een valse Neutral (neutral moeilijk te vinden) omdat de koppelingsplaten niet genoeg olie krijgen. Hiervoor heeft BRP een nieuwe deksel gemaakt met extra olietoevoer kanaal, en daarbij nog wat onderdelen die het euvel zou moeten verhelpen.
Dit valt onder garantie, dus je zou hier niet voor hoeven te betalen, ook niet de montage uren.
Mijn nieuwe DS450 wordt volgende week ook ge-upgraded wat de koppeling aangaat.
Voor de rest zou ik zeggen: gassen met dat ding!!
Oh: je moet misschien even kijken of je misschien niet beter een andere tandwiel verhouding kan nemen dat de standaard geleverde 15 * 34. Men gebruikt vaak 13 * 34 omdat je machine dan beter optrekt, en het is snel geplaatst (13' tandwiel plaatsen en ketting met twee schakels ingekort).
Als je kiest voor 15 * 39 heb je er veel meer werk aan, en je moet dan een nieuwe ketting aanschaffen.
Max snelheid is dan ietsje minder (115 ipv 135), maar wil je nou ècht 135 km/u rijden op een quad?
Geef mij maar meer koppel.
Straks het roze kabeltje doorknippen en de deksel van de luchtfilter verwijderen.
Dat zijn namelijk de drie punten waar je op moet letten, als je deze mod kompleet wilt hebben.
Hoeft niet natuurlijk, ik doe het waarschijnlijk nooit.
Waar je op moet letten is de koppeling: er zijn nogal wat issues bekend (en erkend bij BRP) omtrent lawaai bij het optrekken en een valse Neutral (neutral moeilijk te vinden) omdat de koppelingsplaten niet genoeg olie krijgen. Hiervoor heeft BRP een nieuwe deksel gemaakt met extra olietoevoer kanaal, en daarbij nog wat onderdelen die het euvel zou moeten verhelpen.
Dit valt onder garantie, dus je zou hier niet voor hoeven te betalen, ook niet de montage uren.
Mijn nieuwe DS450 wordt volgende week ook ge-upgraded wat de koppeling aangaat.
Voor de rest zou ik zeggen: gassen met dat ding!!
Oh: je moet misschien even kijken of je misschien niet beter een andere tandwiel verhouding kan nemen dat de standaard geleverde 15 * 34. Men gebruikt vaak 13 * 34 omdat je machine dan beter optrekt, en het is snel geplaatst (13' tandwiel plaatsen en ketting met twee schakels ingekort).
Als je kiest voor 15 * 39 heb je er veel meer werk aan, en je moet dan een nieuwe ketting aanschaffen.
Max snelheid is dan ietsje minder (115 ipv 135), maar wil je nou ècht 135 km/u rijden op een quad?
Geef mij maar meer koppel.
Re: can-am 450 ds x
ja de mijne moet ook daar zijn als ik gas geef, daarom heb ik 13* 42 als verhouding.
dit omdat ik enkel op circuit rij en dus totaal niks aan die topsnelheid heb.
ik heb wel het kabeltje doorgeknipt, de dempers uit de uitlaat gehaalt (veel verschil in geluid is er niet) en ik heb de luchtfilter deksel er ook vanaf gehaalt.
ik ben uiterst tevreden over mijn quadje
ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
grtzzzz
dit omdat ik enkel op circuit rij en dus totaal niks aan die topsnelheid heb.
ik heb wel het kabeltje doorgeknipt, de dempers uit de uitlaat gehaalt (veel verschil in geluid is er niet) en ik heb de luchtfilter deksel er ook vanaf gehaalt.
ik ben uiterst tevreden over mijn quadje
ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
grtzzzz
W-tec CRF450 2012 # 92
Steins IT Consultancy
Steins IT Consultancy
Re: can-am 450 ds x
hallo,
ik ben pas nieuw op dit forum, en om eerlijk te zijn ook in het quad-wereldje...
maar heb mij dus ook een 450ds aangeschaft.
Ik las voorgaand gesprekje hier en vroeg mij af over welk roos kabeltje het gaat
gr
wim
ik ben pas nieuw op dit forum, en om eerlijk te zijn ook in het quad-wereldje...
maar heb mij dus ook een 450ds aangeschaft.
Ik las voorgaand gesprekje hier en vroeg mij af over welk roos kabeltje het gaat
gr
wim
Re: can-am 450 ds x
dat is het cdi kabeltje als ik mij niet vergis.
als je deze doorknipt is het het beste dat je de dempers uit je uitlaat haalt en de luchtfilterdeksel verwijderd.
sinds vorige week heb ik er een leovince x3 2009 versie erop staan en ik moet zeggen ik ben hier meer dan tevreden over
veel meer power en dan dat geluid
grtzz
als je deze doorknipt is het het beste dat je de dempers uit je uitlaat haalt en de luchtfilterdeksel verwijderd.
sinds vorige week heb ik er een leovince x3 2009 versie erop staan en ik moet zeggen ik ben hier meer dan tevreden over
veel meer power en dan dat geluid
grtzz
W-tec CRF450 2012 # 92
Steins IT Consultancy
Steins IT Consultancy
Re: can-am 450 ds x
dat kabeltje laat je best doen door je dealer hoor, of je zou al heel goed moeten weten waar het zit (het zit verborgen in de kabelboom), en er zijn er veel die op elkaar gelijken in die kabelboom.
http://www.demoddervossen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: can-am 450 ds x
Zit niet verstopt hoor, Je moet enkel je plastic afnemen en dan links van je tank kijken naar de kabelboom.
Daar gaat een stuk blauwe plakband rondzitten, dit afnemen en het kabeltje zit bloot. Even doorknippen, isoleren en gas geven
Daar gaat een stuk blauwe plakband rondzitten, dit afnemen en het kabeltje zit bloot. Even doorknippen, isoleren en gas geven
Re: can-am 450 ds x
cho
ik denk dat ik het toch maar even overlaat aan de dealer...
ook naar garantie toe mss het verstandigst
toch bedankt vr de tip
ik denk dat ik het toch maar even overlaat aan de dealer...
ook naar garantie toe mss het verstandigst
toch bedankt vr de tip
One life, Liv'it