Carbu kapot?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
andy2211
Toeschouwer
Toeschouwer

Carbu kapot?

Bericht door andy2211 »

Dus ik heb een Access streak 50 cc en heb al een eerdere post gedaan over tuning vragen etc maar nu heb ik een groot probleem. Dus een 2 maand gelede ben ik aan het rijden op de openbare weg en ineens val ik stil, bel naar vader om me te komen halen (dacht gewoon dat het geen benzine meer was) en dus eenmaal thuis giet ik er terug benzine in. Volgende morgen probeer ik hem te starten om naar school te gaan en lukt niet, blijven proberen lukte nog altijd niet. Dan de quad gaan afzetten bij een dichtsbijzende brommerwinkel waar ze er aan wouden werken. Die heeft het probleem niet gevonden en is daar 1 maand en 2 weken gebleven. Dus nu 2 weken geleden ben ik hem daar terug gaan afhalen omdat hij het probleem niet vond. Toen iemand gevonden op het internet, die heeft hem kunnen laten starten door er een andere carburateur op te zetten van een 125cc brommer die hij daar staan had. Dag erna kwam er een vriend van die man met zijn access streak 50cc en dan heeft hij geprobeert om eens de carbu erop te zetten van die zijn access en dan wou de mijne niet starten.... Dus nu heeft hij mij gezegd dat er een carbu op moet komen van een Access streak maar dan van een 100cc samen met een ander spruitstuk omdat dat ook kapot zou zijn. Dus nu wacht ik nog altijd op reparatie. Hij kende een winkel waar hij de carbu en spruitstuk kon hebben maar die winkel heeft dan afgebeld omdat ze er niet meer aan geraakten. Dus nu ben ik en hij op zoek op internet naar stukken voor mijn quad omdat ik het beu ben om te wachten, al 2 maand zonder is gewoon irritant. Dus mijn vraag daarbij was weet iemand waar ik aan een 100cc carbu van een access streak kan geraken en een spruitstuk? Heb is opgezocht op het internet en naart schijnt is de carbu van zo'n 100cc een : Mikuni VM-16 maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Op hoop dat jullie me hierop kunnen bevestigen of hulp bieden bij een winkel waar ik er een kan kopen/bestellen. Bedankt op voorhand :D
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Carbu kapot?

Bericht door Vrooooom »

Dus je moet een 100 cc carburatuer nemen. Kun je niet gewoon een carburater van een bekand merk nemen. Spruitstukken zijn er ook te koop.
andy2211
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door andy2211 »

Welke raad je aan?
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Vrooooom »

Een carburateur van 19 of 21 mm van Malossie moet voldoende zijn. Jouw quad is 50cc en de man raad een 100cc carburateur aan. Voor een 100 cc is de carburateur groter, dus dan zou hij verzuipen.

Ik wil weten hoeveel mm de standaard carburateur is?

Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat een standaard carburateur het ook niet doet. Dan ligt het probleem eerder bij het spruitstuk, en misschien iets anders.

Als je dan de spruitstuk van Malossi 15 tot en met 21 mm neemt zit je goed. De producten van Malossi ken ik een beetje, maar zijn wel prijzig, maar de beste kwaliteit. En het is voor een Minarelli horizontaal. Dat blok heb je.

De producten zijn te koop bij Easyparts.nl; zoekfunctie; spruitstukken; Malossi; de bovenste.
http://www.scootparts.nl;" onclick="window.open(this.href);return false; carburatoren; malossi; Malossi 21 mm Minarelli, een carburateur van 19mm kan ook of van een ander merk. Maar ga niet groter als 24 mm (Mikuni).
Kijk of erbij staat of het voor een Yamaha Aerox is, die heeft hetzelfde blok.

Kijk eerst je bougie na, maak alles schoon. Witte bougie: te arm, vettige/bruin/zwarte bougie: te rijk.

Ik doe mijjn best, maar vraag het als je het niet weet!
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

je hebt toch 2 jaar garantie ?
VerDi
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door VerDi »

Ik heb nog een 19mm dellortho te koop.
http://shop.kapaza.be/VerDi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Vrooooom »

Ik heb gehoord dat er standaard een 16mm Mikuni op zit, dus als die man zegt voor een 100cc zit je aan 19 tot 21mm. Maar ik vind dat erg veel voor een standaard blok. Kijk eerst je spruitstuk, en bougie na, en maak alles schoon.
andy2211
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door andy2211 »

Dus vandaag ander nieuws gekregen. Mijn carburateur werkt op een andere quad ook een acces streak. Dus hij is het dan in de motor gaan zoeken en daar heeft hij gevonden dat de start tandwielen van zowel de elektrische starter kapot zijn als van de kickstarter. Weet er iemand hoeveel zo'n tandwielen kunnen kosten want hij zegt dat ze redelijk duur kunnen oplopen... ??
Plaats reactie