schakelen
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: schakelen
hoe oud ben je?
heb je al ooit in een auto gereden etc? ( schakel dan wel?)
dhet is het zelfde eigelijk als een auto... tractor... etc
ofja kwa koppel gevoel..
koppeling in zet hem in z'n een ( naar onder) en geef een tikje gas en laat de koppeling langzaam los, niet in een keer bam los laten schieten!
van zn 1 naar zn 2 is niet zo moeilijk
je rijd dus in zn 1 met wat toeren, dan koppeling in naar zn 2 schakelen en weer los laten,
( naar boven) ( ja klinkt gek maar, in de midde van de 1 en 2 zit de vrij. dus opletten dat je doorschakeld.)
als ik ooit mijn broer laat rijden klein stukje is het vaak zo:
of hij geeft te weinig gas en laat langzaam opkomen en slaat dan af
of hij geeft meer gas en laat hem schieten waardoor hij weg schiet en af slaat
ik vind het niet moeilijk, als eerst dat ik ooit schakelde was op een ktm 125 2-takt
eerste keer sloeg hij af, daarna ging het vrijwel meteen goed vond ik
heb je al ooit in een auto gereden etc? ( schakel dan wel?)
dhet is het zelfde eigelijk als een auto... tractor... etc
ofja kwa koppel gevoel..
koppeling in zet hem in z'n een ( naar onder) en geef een tikje gas en laat de koppeling langzaam los, niet in een keer bam los laten schieten!
van zn 1 naar zn 2 is niet zo moeilijk
je rijd dus in zn 1 met wat toeren, dan koppeling in naar zn 2 schakelen en weer los laten,

als ik ooit mijn broer laat rijden klein stukje is het vaak zo:
of hij geeft te weinig gas en laat langzaam opkomen en slaat dan af
of hij geeft meer gas en laat hem schieten waardoor hij weg schiet en af slaat

ik vind het niet moeilijk, als eerst dat ik ooit schakelde was op een ktm 125 2-takt
eerste keer sloeg hij af, daarna ging het vrijwel meteen goed vond ik

Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...

QUADLOOS

Re: schakelen
ikben 18 en heb ongveer 1,5maand geleden me rijbewijs gehaald
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: schakelen
hmm, ok
maar als je de versnellingen weet te zitten,
kunt schakelen wil het niet veel zeggen hoor!
maar als je de versnellingen weet te zitten,
kunt schakelen wil het niet veel zeggen hoor!

Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...

QUADLOOS

Re: schakelen
Zelf heb ik ruime ervaring met alles wat gemotoriseerd is, dus schakelen en dergelijke was voor mij geen probleem. Het sturen daarentegen vergde wel enige gewenning, het koste me echt wel een weekje tijd voordat ik soepeltjes om rotondes heen kon zeilen. Quad rijden is wat dat betreft niet te vergelijken met autorijden, zeker als je geen motor- of schakelbrommerervaring hebt.
Eerlijk gezegd vind ik een schande dat iemand zonder enige training zomaar op een quad mag stappen. Voor een motorfiets moet je een apart rijbewijs halen en ik zie alleen maar overeenkomsten met quad rijden. Behalve dat de techniek om te rijden misschien nog wel iets lastiger dan op een motorfiets. Verder ben je even kwetsbaar en loop je tegen de zelfde problemen aan als motorrijders.
Eerlijk gezegd vind ik een schande dat iemand zonder enige training zomaar op een quad mag stappen. Voor een motorfiets moet je een apart rijbewijs halen en ik zie alleen maar overeenkomsten met quad rijden. Behalve dat de techniek om te rijden misschien nog wel iets lastiger dan op een motorfiets. Verder ben je even kwetsbaar en loop je tegen de zelfde problemen aan als motorrijders.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: schakelen
tja, je hebt helemaal gelijk maar iedereen moet het uiteindelijk leren,heb jij ook gemoeten.Jazzy schreef:
Eerlijk gezegd vind ik een schande dat iemand zonder enige training zomaar op een quad mag stappen. Voor een motorfiets moet je een apart rijbewijs halen en ik zie alleen maar overeenkomsten met quad rijden. Behalve dat de techniek om te rijden misschien nog wel iets lastiger dan op een motorfiets. Verder ben je even kwetsbaar en loop je tegen de zelfde problemen aan als motorrijders.
en we moeten blij zijn dat het geen bak met geld hoeft te kosten om een speciaal quadrijbewijs te halen.
(dit zal in de toekomst wel ander worden denk ik aangezien er steeds meer mensen op een quad kruipen)
schakelen is mits je er een beetje gevoel voor hebt zo aan te leren,dat is echt geen probleem maar idd. het besturen van een quad is een heel ander verhaal.
hier heb je echt wel enige ervaring voor nodig en moet je rustig opbouwen.


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: schakelen
Ik heb het ook over mezelf, ik rij pas sinds een paar maanden namelijk. Het zou veel beter zijn als je een stukje training ofzo zou krijgen, dat scheelt veel ongelukken denk ik.tjobbie schreef:tja, je hebt helemaal gelijk maar iedereen moet het uiteindelijk leren,heb jij ook gemoeten.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: schakelen
Schakelen
1. Die hendel aan de linkerkant van het stuur is de koppeling. Deze koppelingshendel zorgt ervoor dat je de verbinding tussen de motor en het achterwielen kunt verbreken. Wanneer je hem in knijpt is er dus geen verbinding meer tussen je achterwielen en de motor --> je staat dus stil.
2. Die hendel aan de rechterkant van je stuur is de voorrem. Uitleg lijkt me niet nodig. Als je hiermee niet bekend bent. leer dan eerst een remmen met een fiets.
3. Waar zit dan de achterrem? Die zit bij je rechtervoet. De werking is ook vrij logisch.
4. De versnellingsbak: De versnellingsbak is ervoor bedoeld om het hoge toerental van de motor om te zetten naar een lager toerental van de achterwielen.
Schakelen doe je dus met de versnellingspook. Hoe werkt deze? Heel simpel:
6. De basis is:
- Wil je opschakelen? dan moet je hem naar boven bewegen.
- Wil je terugschakelen? Dan moet je de pook naar beneden bewegen.
Waar zit dan de neutraal stand?
- Heel simpel, je blijft net zolang terugschakelen totdat hij niet meer verder gaat, en daarna doe je hem een klein stukje omhoog tot je de eerste *klik* hoort/voelt. Kijk uit dat je hem niet TE ver omhoog doet want dan staat hij weer in zijn 2e versnelling. Meestal zit er ergens wel een groen lampje op het dashboard dat aangeeft dat je versnellingsbak in zijn vrij staat.
Wanneer je al deze dingen weet is het al een stuk simpeler geworden.
7. Schakelen:
- Zorg ervoor dat je quad gestart is en in zijn vrij/neutraal staat.
- Knijp de koppeling in.
- Trap de versnellingspook omlaag. Hij staat nu in zijn 1
- Geef nu langzaam gas totdat je ziet/merkt dat het toerental omhoog gaat.
Nu is het moment gekomen dat er beweging in gaat komen. Laat nu heel langzaam de koppeling los.
- Terwijl je de koppeling langzaamaan loslaat zul je merken dat het toerental omlaag gaat. Dit compenseer je door iets meer gas te geven.
Je zult merken dat je gaat rijden
Oefen dit een paar keer om de het wegrijden onder de knie te krijgen.
Wanneer dit allemaal goed lukt gaan we door naar de volgende stap:
. Opschakelen:
- Wanneer je steeds harder gaat rijden zul je merken dat het toerental heel hoog word . Op dit moment knijp je je koppelingshendel in(die linkerhendel aan het stuur) en tegelijkertijd doe je je gas terug .
- Hierna beweeg je je schakelpook omhoog totdat je 2 *klikken* hoort/voelt. Hij staat nu in zijn 2e versnelling.
-Wanneer je de bovengenoemde stappen herhaalt zul je zien dat hij eerst naar 3 gaat, daarna naar z'n 4 enz enz. Licht eraan hoeveel versnellingen je hebt .
9. Afremmen en terug schakelen:
- Je remt.
- Je merkt dat je motortoerental omlaag gaat en moet dus terug schakelen. Je knijp dus de koppeling om te voorkomen dat je motortje stilvalt.
- Hierna beweeg je de versnellingspook omlaag.
- Daarna laat je de koppeling weer los.
Deze stappen kun je net zovaak herhalen als je versnellingen hebt.
Alsje
1. Die hendel aan de linkerkant van het stuur is de koppeling. Deze koppelingshendel zorgt ervoor dat je de verbinding tussen de motor en het achterwielen kunt verbreken. Wanneer je hem in knijpt is er dus geen verbinding meer tussen je achterwielen en de motor --> je staat dus stil.
2. Die hendel aan de rechterkant van je stuur is de voorrem. Uitleg lijkt me niet nodig. Als je hiermee niet bekend bent. leer dan eerst een remmen met een fiets.
3. Waar zit dan de achterrem? Die zit bij je rechtervoet. De werking is ook vrij logisch.
4. De versnellingsbak: De versnellingsbak is ervoor bedoeld om het hoge toerental van de motor om te zetten naar een lager toerental van de achterwielen.
Schakelen doe je dus met de versnellingspook. Hoe werkt deze? Heel simpel:
6. De basis is:
- Wil je opschakelen? dan moet je hem naar boven bewegen.
- Wil je terugschakelen? Dan moet je de pook naar beneden bewegen.
Waar zit dan de neutraal stand?
- Heel simpel, je blijft net zolang terugschakelen totdat hij niet meer verder gaat, en daarna doe je hem een klein stukje omhoog tot je de eerste *klik* hoort/voelt. Kijk uit dat je hem niet TE ver omhoog doet want dan staat hij weer in zijn 2e versnelling. Meestal zit er ergens wel een groen lampje op het dashboard dat aangeeft dat je versnellingsbak in zijn vrij staat.
Wanneer je al deze dingen weet is het al een stuk simpeler geworden.
7. Schakelen:
- Zorg ervoor dat je quad gestart is en in zijn vrij/neutraal staat.
- Knijp de koppeling in.
- Trap de versnellingspook omlaag. Hij staat nu in zijn 1
- Geef nu langzaam gas totdat je ziet/merkt dat het toerental omhoog gaat.
Nu is het moment gekomen dat er beweging in gaat komen. Laat nu heel langzaam de koppeling los.
- Terwijl je de koppeling langzaamaan loslaat zul je merken dat het toerental omlaag gaat. Dit compenseer je door iets meer gas te geven.
Je zult merken dat je gaat rijden
Oefen dit een paar keer om de het wegrijden onder de knie te krijgen.
Wanneer dit allemaal goed lukt gaan we door naar de volgende stap:
. Opschakelen:
- Wanneer je steeds harder gaat rijden zul je merken dat het toerental heel hoog word . Op dit moment knijp je je koppelingshendel in(die linkerhendel aan het stuur) en tegelijkertijd doe je je gas terug .
- Hierna beweeg je je schakelpook omhoog totdat je 2 *klikken* hoort/voelt. Hij staat nu in zijn 2e versnelling.
-Wanneer je de bovengenoemde stappen herhaalt zul je zien dat hij eerst naar 3 gaat, daarna naar z'n 4 enz enz. Licht eraan hoeveel versnellingen je hebt .
9. Afremmen en terug schakelen:
- Je remt.
- Je merkt dat je motortoerental omlaag gaat en moet dus terug schakelen. Je knijp dus de koppeling om te voorkomen dat je motortje stilvalt.
- Hierna beweeg je de versnellingspook omlaag.
- Daarna laat je de koppeling weer los.
Deze stappen kun je net zovaak herhalen als je versnellingen hebt.
Alsje
Re: schakelen
Dat verschilt nogal eens, bij mijn quad bijvoorbeeld bedien je met de rechterhendel de achterrem en dat doe je dus nooit. De voetrem bedient de remmen op alle 4 wielen.quad-racerrr schreef:Schakelen
2. Die hendel aan de rechterkant van je stuur is de voorrem. Uitleg lijkt me niet nodig. Als je hiermee niet bekend bent. leer dan eerst een remmen met een fiets.
3. Waar zit dan de achterrem? Die zit bij je rechtervoet. De werking is ook vrij logisch.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: schakelen
rare quad heb jij dan.
Rechter rem is voor de voorwielen normaal en de voetrem voor de achterste.
Rechter rem is voor de voorwielen normaal en de voetrem voor de achterste.
Re: schakelen
bij een quad is het veiliger om met de voor remmen te remmen?
Re: schakelen
je kunt beter gewoon beide gebruiken of de achter rem. Die remt toch wat beter lijkt mij
Re: schakelen
Daar is niets raars aan hoor. Een rem voor de achterwielen alleen is vrijwel nutteloos, die zit er bij mijn type quad op om als parkeerrem te gebruiken. Je kunt de hendel intrekken en vastklemmen.quad-racerrr schreef:rare quad heb jij dan.
Rechter rem is voor de voorwielen normaal en de voetrem voor de achterste.
Bij het remmen komt door het vooroverduiken de meeste druk op de voorwielen, die gebruik je dus met name om af te remmen. Op de achteras komt juist veel minder druk en daardoor blokkeren de achterwielen veel sneller, waardoor je gaat slippen en de quad minder goed te besturen valt.
Bij mijn andere quad, een Raptor 350 worden ook alle 4 remmen bediend met het pedaal. Dit is dus niet uniek voor de Barossa/SMC/Kasea type quads.
Maar om nog eens op het rijbewijs terug te komen, bovenstaande verhaal is iets wat je leert bij motorrijlessen en wat 1-op-1 van toepassing is op quads. Ik blijf bij mijn stelling dat je voor quad rijden eigenlijk een aangepast motorrijbewijs zou moeten halen, of tenminste vrijwillig een aantal lessen zou kunnen nemen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 239
- Lid geworden op: do 27 mar, 2008 20:01
- Locatie: Thuis NL
- Contacteer:
Re: schakelen
wil je nog meer betallen voor quad rijden ik vindt het al duur genoegMaar om nog eens op het rijbewijs terug te komen, bovenstaande verhaal is iets wat je leert bij motorrijlessen en wat 1-op-1 van toepassing is op quads. Ik blijf bij mijn stelling dat je voor quad rijden eigenlijk een aangepast motorrijbewijs zou moeten halen, of tenminste vrijwillig een aantal lessen zou kunnen nemen
ik vindt het super om quad terijden met autorijbewijs
en jij zou willen dat je nog extra papiertje voor op de quad net als een motor betaal je al eerst 600a700€ voor
je kan beter bij de gemeente gaan werken of zou
Nu een Grizzly 660
Yamaha YFZ450 SE
Blaster van 2001 en van 2003
Yamaha YFZ450 SE
Blaster van 2001 en van 2003
Re: schakelen
Het ligt eraan hoe hard je remt, bij sommige quads maak je snel een stoppie als je te hard remt.Catweazle schreef:bij een quad is het veiliger om met de voor remmen te remmen?

Ik denk dat je ze het beste kunt combineren....
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700