Bashan 200 of 250
Bashan 200 of 250
Hallo,
Ik heb een klein vraagje.
Ik zou me graag een bashan aanschaffen. Nu twijfel ik echter tussen de 200cc of de nieuwe 250cc.
Hier op het forum lees ik dat er veel problemen zijn met de 200cc. Op zich geen grote, maar mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met de nieuwe 250cc en of daar ook zoveel problemen bij voorkomen?
Mijn mening is dat die paar 100€ meer het wel waard zullen zijn. Voor mij persoonlijk is de wegligging het belangrijkste en dat zou bij de 200cc een ramp zijn. Hoe zit het bij de 250cc?
Ik heb een klein vraagje.
Ik zou me graag een bashan aanschaffen. Nu twijfel ik echter tussen de 200cc of de nieuwe 250cc.
Hier op het forum lees ik dat er veel problemen zijn met de 200cc. Op zich geen grote, maar mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met de nieuwe 250cc en of daar ook zoveel problemen bij voorkomen?
Mijn mening is dat die paar 100€ meer het wel waard zullen zijn. Voor mij persoonlijk is de wegligging het belangrijkste en dat zou bij de 200cc een ramp zijn. Hoe zit het bij de 250cc?
- hardcorechaam
- Quadracer

- Contacteer:
Re: Bashan 200 of 250
er zit totaal geen verschil tussen de 200 en de 250cc. het is alleen een grotere cilinderinhoud. voor de rest zijn alle problemen enzo gewoon hetzelfde.
Zit er dan veel verschil in het vermogen of is dat de moeite niet?
Die problemen geven eigenlijk niet want dan zou ik redelijk wat ervaring kunnen opdoen met het herstellen van die defecten.
Iemand een site waar de exacte afmetingen van de 200 en de 250 staan? van de 200 vind ik ze, maar van de 250 niet.
Als de cijfers die ik gevonden hebben kloppen zou de 250cc 15cm breder zijn en de zithoogte 12cm. Ik veronderstel dat die 15cm wel voordeliger is voor op de baan.
En die wegligging? Hoe zit het daar dan mee?
Die problemen geven eigenlijk niet want dan zou ik redelijk wat ervaring kunnen opdoen met het herstellen van die defecten.
Iemand een site waar de exacte afmetingen van de 200 en de 250 staan? van de 200 vind ik ze, maar van de 250 niet.
Als de cijfers die ik gevonden hebben kloppen zou de 250cc 15cm breder zijn en de zithoogte 12cm. Ik veronderstel dat die 15cm wel voordeliger is voor op de baan.
En die wegligging? Hoe zit het daar dan mee?
- hardcorechaam
- Quadracer

- Contacteer:
het vermogen is echt maar minimaal meer. volgens mij zijn de 200 en 250cc even groot. zelfde frame volgens mij
kan het fout hebben hoor. als die echt 15 cm breder is (15cm is veel!) dan heeft dat zeker voordelen bij de wegliging.
anders mail je alg-moto is. die verkopen de 250cc versie en hebben ook alle info.
anders mail je alg-moto is. die verkopen de 250cc versie en hebben ook alle info.
Heb eens gemaild en kreeg direct antwoord terug!!
De afmetingen zijn gewoon hetzelfde. Er kan wel een speling opzitten van 1 tot 2 cm afhankelijk van hoe de banden zijn afgesteld.
Dus eigenlijk is de conclusie dat het niet uitmaakt welke je koopt. Afmetingen zijn hetzeflde, problemen zijn hetzelfde en het vermogen zal waarschijnlijk voor een beginner niet voelbaar zijn.
Dus beter de 200cc kopen. Voor een beginner misschien de beste keuze om dan later over te gaan naar zwaardere en 'betere' modellen?
De afmetingen zijn gewoon hetzelfde. Er kan wel een speling opzitten van 1 tot 2 cm afhankelijk van hoe de banden zijn afgesteld.
Dus eigenlijk is de conclusie dat het niet uitmaakt welke je koopt. Afmetingen zijn hetzeflde, problemen zijn hetzelfde en het vermogen zal waarschijnlijk voor een beginner niet voelbaar zijn.
Dus beter de 200cc kopen. Voor een beginner misschien de beste keuze om dan later over te gaan naar zwaardere en 'betere' modellen?
- hardcorechaam
- Quadracer

- Contacteer:
als je het geld hebt kun je natuurlijk ook gewoon de 250cc kopen. komt iets stoerder over
en het is toch de kracht van een scooter meer he
je kunt gewoon kiezen wat je wilt. ga je er mee op de weg rijden of alleen crossen?
Zou voor een combinatie van de twee zijn. Deze bashan's zouden niet zo geschikt zijn om te crossen (het is natuurlijk te zien wat je verstaat onder crossen). Ben eerder iemand van het rustige type en zou niet zijn voor gekke dingen
Zoals ik hierboven al eens zei zou ik ook wat ervaring willen opdoen op gebied van techniek en dergelijke zaken.
Dat stoerder lijken maakt voor mij ook niet zoveel uit, ben die periode zo al wat voorbij
Ik zie dat je zelf ook een bashan 200 hebt. Welke snelheid (standaard) haal je daar zo mee op een veilige manier?
(ik veronderstel een 60-65).
Zijn top zou liggen op 90km/h, maar dat lijkt me niet echt aan te raden.
Ben je daar ook over het algemeen tevreden over?
Zoals ik hierboven al eens zei zou ik ook wat ervaring willen opdoen op gebied van techniek en dergelijke zaken.
Dat stoerder lijken maakt voor mij ook niet zoveel uit, ben die periode zo al wat voorbij
Ik zie dat je zelf ook een bashan 200 hebt. Welke snelheid (standaard) haal je daar zo mee op een veilige manier?
(ik veronderstel een 60-65).
Zijn top zou liggen op 90km/h, maar dat lijkt me niet echt aan te raden.
Ben je daar ook over het algemeen tevreden over?
- hardcorechaam
- Quadracer

- Contacteer:
200cc is goed genoeg om wat te crossen, en als je een rustig type bent al zeker.
ik ben iemand die als het harder kan ook echt harder moet
ik had hem standaard (wel wat afgesteld) op de 91km/u. nu hij een beetje getuned en afgesteld is rijdt hij 110km/u
ik ben er zelf zeer tevreden over, ik sleutel graag dus als er iets kapot gaat heb ik er geen problemen mee.
ik ben iemand die als het harder kan ook echt harder moet