moeilijke kick start blaster
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 14:34
moeilijke kick start blaster
heb net een blaster uit 2000 en hij start een beetje slecht hebben jullie nog tips of trucs?
alvast bedankt
alvast bedankt
Re: moeilijke kick start blaster
mss net te weinig benzine ofzo
maar wat bedoel je precies met moelijke start vaak kicken oid.
evt nieuwe bougie een keer cilinder honen/nieuwe zuiger
maar wat bedoel je precies met moelijke start vaak kicken oid.
evt nieuwe bougie een keer cilinder honen/nieuwe zuiger
Mijn extra grote KittyCat
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: moeilijke kick start blaster
kun je ff beter uitleggen hoe?
benzine kraan open? ( kan vergeten he met vervoer)
starte hij wel goed toen je hem ging kijken? en was de motor toen nog koud toen je ging kijken/starten.
benzine kraan open? ( kan vergeten he met vervoer)
starte hij wel goed toen je hem ging kijken? en was de motor toen nog koud toen je ging kijken/starten.
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Re: moeilijke kick start blaster
idd ff betere uitleg en dna kunnen we je ook beter helpen
Mijn extra grote KittyCat
-
- Quadrunner
- Berichten: 726
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 21:29
- Contacteer:
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 14:34
Re: moeilijke kick start blaster
de ene keer start die in 2 keer en de andere keer moet ik echt vaak kicken voordat die aan gaat.
benzine kraantje en de choke altijd open om te starten.
benzine kraantje en de choke altijd open om te starten.
Re: moeilijke kick start blaster
eens een nieuwe bougie steken
en indien het nog niet helpt koppakking eens controleren kan zijn dat die lek is!
en indien het nog niet helpt koppakking eens controleren kan zijn dat die lek is!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: moeilijke kick start blaster
geef jij dan vol gass?
ik geef altijd ene klein tikje gas zonder de choke, alleen in de winter een stand choke er op.
luchtfilter nagekeken?
carb mischien zuiver maken?
ik geef altijd ene klein tikje gas zonder de choke, alleen in de winter een stand choke er op.
luchtfilter nagekeken?
carb mischien zuiver maken?
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 14:34
Re: moeilijke kick start blaster
heb gister effe de bougie schoongemaakt, nadat ik hem schoongemaakt had starte die in 1 keer.
maar nu wou ik vandaag gaan rijden duurde het weer heel lang.
maar nu wou ik vandaag gaan rijden duurde het weer heel lang.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 14:34
Re: moeilijke kick start blaster
zou dat helpen?
en zou het mischien idee weze om de carburateur bij te stellen?
maar weet wel beetje hoe het moet bij een auto maar niet bij quad, kunnne jullie het uitleggen?
alvast bedankt
en zou het mischien idee weze om de carburateur bij te stellen?
maar weet wel beetje hoe het moet bij een auto maar niet bij quad, kunnne jullie het uitleggen?
alvast bedankt
Re: moeilijke kick start blaster
carbu bijregelen zou ik niet doen als je er nie genoeg van kent
kuis hem gewoon eens uit dat kan al een heel verschil geven
gewoon carbu afdoen schroefjes op de bodem losdoen
bakje eraf nemen (loopt benzine uit)
sproeiertje eens uitdraaien en goed uitblazen
en eens kijken of er geen smurie in je bakje ligt
succes
kuis hem gewoon eens uit dat kan al een heel verschil geven
gewoon carbu afdoen schroefjes op de bodem losdoen
bakje eraf nemen (loopt benzine uit)
sproeiertje eens uitdraaien en goed uitblazen
en eens kijken of er geen smurie in je bakje ligt
succes
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 14:34
Re: moeilijke kick start blaster
ik heb er nu een nieuwe bougie in gestoken, het hielp vrij weinig.
toen ik effe wou gaan crossen starte dfie weer slecht maar toen had ik de luchtfilter kap eraf gehaald en toen starte die redelijk snel?
kan ik de luchtfilter kap eraf laten?
en ik ken er neit zoveel van maar denk je dat ik dan ook de carbu kan schoonmaken? of is dat echt een makkelijk klusje?
alvast bedankt
gr
toen ik effe wou gaan crossen starte dfie weer slecht maar toen had ik de luchtfilter kap eraf gehaald en toen starte die redelijk snel?
kan ik de luchtfilter kap eraf laten?
en ik ken er neit zoveel van maar denk je dat ik dan ook de carbu kan schoonmaken? of is dat echt een makkelijk klusje?
alvast bedankt
gr
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: moeilijke kick start blaster
je moet hem een paar keer starten zonder luchtfilterkap.
als ie hiermee wel goed start betekend dit dat het brandstofmengsel te rijk staat.
dan kun je 3 dingen doen.
1 of powerfilter erop zetten
2 of kleinere sproeier proberen
3 of het brandstofmengsel aanpassen doormiddel van een schroef bij de carb. maar aangezien je er niet zoveel verstand
van hebt moet je er wel mee oppassen.
de laatste stap kun je beste als eerste doen mits je het met beleid doet.
het beste kun je eerst bij een dealer navragen wat de orginele stand van de mengschroef is.
krijg je geen info dan kun je het zelf proberen door de schroef te markeren en dan een half slagje naar links(open) te draaien.
nu proberen en gaat ie niet dan nog eens draaien.
doordat je de schroef hebt gemarkeerd kun je altijd terug naar je orginele stand(let wel op het aantal slagen)
het kan zijn dat de motor harder of zachter stationair gaat lopen, dit regel je weer bij door aan de stationairschroef te draaien.(vaak met een zichtbaar veertje achter de schroef)
let op! als je de mengschroef wilt verstellen en je merkt dat je stationair toerental direct omhoog of omlaag gaat,
betekend het dat je de stationairschroef te pakken hebt.
veel succes.
als ie hiermee wel goed start betekend dit dat het brandstofmengsel te rijk staat.
dan kun je 3 dingen doen.
1 of powerfilter erop zetten
2 of kleinere sproeier proberen
3 of het brandstofmengsel aanpassen doormiddel van een schroef bij de carb. maar aangezien je er niet zoveel verstand
van hebt moet je er wel mee oppassen.
de laatste stap kun je beste als eerste doen mits je het met beleid doet.
het beste kun je eerst bij een dealer navragen wat de orginele stand van de mengschroef is.
krijg je geen info dan kun je het zelf proberen door de schroef te markeren en dan een half slagje naar links(open) te draaien.
nu proberen en gaat ie niet dan nog eens draaien.
doordat je de schroef hebt gemarkeerd kun je altijd terug naar je orginele stand(let wel op het aantal slagen)
het kan zijn dat de motor harder of zachter stationair gaat lopen, dit regel je weer bij door aan de stationairschroef te draaien.(vaak met een zichtbaar veertje achter de schroef)
let op! als je de mengschroef wilt verstellen en je merkt dat je stationair toerental direct omhoog of omlaag gaat,
betekend het dat je de stationairschroef te pakken hebt.
veel succes.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves