Pagina 1 van 2

moeilijke kick start blaster

Geplaatst: di 07 jul, 2009 12:57
door blaster pj
heb net een blaster uit 2000 en hij start een beetje slecht hebben jullie nog tips of trucs?

alvast bedankt

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: di 07 jul, 2009 15:59
door AdlyRS
mss net te weinig benzine ofzo

maar wat bedoel je precies met moelijke start vaak kicken oid.

evt nieuwe bougie een keer cilinder honen/nieuwe zuiger

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: di 07 jul, 2009 16:03
door dieseltank
kun je ff beter uitleggen hoe?

benzine kraan open? :roll: ( kan vergeten he met vervoer)

starte hij wel goed toen je hem ging kijken? en was de motor toen nog koud toen je ging kijken/starten.

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: di 07 jul, 2009 20:39
door AdlyRS
idd ff betere uitleg en dna kunnen we je ook beter helpen

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: di 07 jul, 2009 21:14
door danny_metall
ouwe Benzine??

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: wo 08 jul, 2009 11:13
door blaster pj
de ene keer start die in 2 keer en de andere keer moet ik echt vaak kicken voordat die aan gaat.
benzine kraantje en de choke altijd open om te starten.

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: wo 08 jul, 2009 11:14
door airwolf
eens een nieuwe bougie steken
en indien het nog niet helpt koppakking eens controleren kan zijn dat die lek is!

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: wo 08 jul, 2009 12:44
door dieseltank
geef jij dan vol gass?
ik geef altijd ene klein tikje gas zonder de choke, alleen in de winter een stand choke er op.

luchtfilter nagekeken?

carb mischien zuiver maken?

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: wo 08 jul, 2009 17:24
door AdlyRS
ik denk ook nieuwe bougie steken

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: do 09 jul, 2009 12:55
door blaster pj
heb gister effe de bougie schoongemaakt, nadat ik hem schoongemaakt had starte die in 1 keer.
maar nu wou ik vandaag gaan rijden duurde het weer heel lang.

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: do 09 jul, 2009 18:31
door AdlyRS
nieuwe bougie steken dus

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: do 09 jul, 2009 19:44
door blaster pj
zou dat helpen?
en zou het mischien idee weze om de carburateur bij te stellen?
maar weet wel beetje hoe het moet bij een auto maar niet bij quad, kunnne jullie het uitleggen?
alvast bedankt

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: vr 10 jul, 2009 08:23
door airwolf
carbu bijregelen zou ik niet doen als je er nie genoeg van kent
kuis hem gewoon eens uit dat kan al een heel verschil geven
gewoon carbu afdoen schroefjes op de bodem losdoen
bakje eraf nemen (loopt benzine uit)
sproeiertje eens uitdraaien en goed uitblazen
en eens kijken of er geen smurie in je bakje ligt
succes

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: vr 24 jul, 2009 23:23
door blaster pj
ik heb er nu een nieuwe bougie in gestoken, het hielp vrij weinig.
toen ik effe wou gaan crossen starte dfie weer slecht maar toen had ik de luchtfilter kap eraf gehaald en toen starte die redelijk snel?
kan ik de luchtfilter kap eraf laten?
en ik ken er neit zoveel van maar denk je dat ik dan ook de carbu kan schoonmaken? of is dat echt een makkelijk klusje?

alvast bedankt

gr

Re: moeilijke kick start blaster

Geplaatst: za 25 jul, 2009 00:35
door tjobbie
je moet hem een paar keer starten zonder luchtfilterkap.
als ie hiermee wel goed start betekend dit dat het brandstofmengsel te rijk staat.
dan kun je 3 dingen doen.

1 of powerfilter erop zetten
2 of kleinere sproeier proberen
3 of het brandstofmengsel aanpassen doormiddel van een schroef bij de carb. maar aangezien je er niet zoveel verstand
van hebt moet je er wel mee oppassen.
de laatste stap kun je beste als eerste doen mits je het met beleid doet.
het beste kun je eerst bij een dealer navragen wat de orginele stand van de mengschroef is.
krijg je geen info dan kun je het zelf proberen door de schroef te markeren en dan een half slagje naar links(open) te draaien.
nu proberen en gaat ie niet dan nog eens draaien.
doordat je de schroef hebt gemarkeerd kun je altijd terug naar je orginele stand(let wel op het aantal slagen)
het kan zijn dat de motor harder of zachter stationair gaat lopen, dit regel je weer bij door aan de stationairschroef te draaien.(vaak met een zichtbaar veertje achter de schroef)
let op! als je de mengschroef wilt verstellen en je merkt dat je stationair toerental direct omhoog of omlaag gaat,
betekend het dat je de stationairschroef te pakken hebt. :D
veel succes. :wink: