Geachte heer Van Wingen
Bedankt om uw reactie te bezorgen op het verbod om quads toe te laten in Antwerpen. Het stoort u dat quads niet langer in de bebouwde kom mogen rijden.
Omdat meer en meer werd vastgesteld dat veel quadbestuurders voor overlast zorgden in de stad, was een duidelijk richtlijn nodig. De stad is geen crossparcours voor quads en wil met deze maatregel de stelselmatige uitbreiding van quadgebruik in de stad een halt toeroepen. De gemeenteraad besliste dan ook op 29 juni 2009 om quads niet langer in de straten van Antwerpen toe te laten. Deze beslissing werd gesteund door alle politieke partijen die in de Antwerpse gemeenteraad vertegenwoordigd worden. Het verbod kwam er na veelvuldige klachten over onveilig en onaangepast gedrag van quadrijders.
Het aandeel 'sportief rijgedrag' binnen de groep quadrijders ten opzichte van het aandeel 'sportief rijgedrag' binnen andere vervoersmodi (motoren, bromfietsen, personenwagens) is aanzienlijk anders stelde de politie vast. Onveilig, onaangepast en storend gedrag is in te grote mate aanwezig bij een significant deel van de quadrijders. Helaas wordt de groep quadrijders die wél aangepast gedrag vertoont, ook door deze maatregel getroffen.
De stad Antwerpen is van oordeel dat het toelaten van quads op haar openbare wegen het
harmonieus verloop van menselijke activiteiten in de stad verstoort en de levenskwaliteit van haar inwoners beperkt op een manier die de normale druk van het sociale leven overschrijdt. Vandaar deze, vooral voor quadrijders, ingrijpende beslissing.
De nieuwe richtlijn stelt dat de burgemeester aan bepaalde personen toelating kan verlenen om met quads toch binnen de bebouwde kom te rijden, bijvoorbeeld voor puur beroepsmatige redenen (voor land- of tuinbouw) of omwille van medische beperkingen. Tevens kan de burgemeester, al dan niet gekoppeld aan bepaalde voorwaarden, toelating verlenen om al dan niet tijdelijk op een afgebakend gebied met quads te rijden. Buiten de bebouwde kom kunnen quads in Antwerpen nog steeds rondrijden, uiteraard met respect voor de verkeersregels.
U kunt een toelating aanvragen via het evenementenloket van uw district of via het e-loket op http://www.antwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Er is geen andere manier om een toelating aan te vragen. De aanvraag duurt tien werkdagen en is gratis. De toelating is in principe tot vijf jaar na de afleveringsdatum geldig.
Het volledig reglement staat in de politiecodex onder artikel 142 bis (surf naar http://www.antwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false; en zoek op 'politiecodex'). Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het evenementenloket van uw districtshuis.
Met vriendelijke groeten,
Patrick Janssens
Burgemeester
Stad Antwerpen
Grote Markt 1 | 2000 Antwerpen
+32 3 338 82 06 | +32 3 338 82 28
patrick.janssens@stad.antwerpen.be
http://www.antwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.burgemeestervanantwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
't Stad is van iedereen
Quadverbod Antwerpen
Quadverbod Antwerpen
in antwoord op mijn mail :
Re: Quadverbod Antwerpen
toch iemand die een duidelijk antwoord krijgt ook al zijn we er niet veel mee!
- quadgirl82
- Quadrider
- Berichten: 314
- Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
- Locatie: Puurs (Breendonk)
Re: Quadverbod Antwerpen
Ik stel mij alleen maar meer vragen bij deze mail.
- welke klachten?
- hoeveel klachten?
- Op hoeveel tijd zijn deze klachten geregistreerd?
- Door hoeveel verschillende inwoners is er een klacht neegelegd?
- Over hoeveel verschillende rustverstoorder gaat het hier?
- het aandeel "sportieve rijgedrag" is groter bij de quadrijders dan bij andere vervoersmodi? Hoeveel groter? En ik bedoel dan wel in cijfers. Om dit te kunnen weerleggen moeten ze wel exact weten hoeveel quads er in A'pen zijn ingeschreven en hoeveel daarvan zich niet aan de regels houden.
- ... Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan.
En wanneer ze spreken over klachten tellen wel enkel de officieel geregistreerde klachten of de proces verbalen. Dit moeten ze perfect kunnen weerleggen maar hebben ze tot de dag van vandaag nog steeds niet gedaan.
Schone zinnetjes maar met zeer weinig inhoud en zonder wettelijke vastgestelde feiten.
- welke klachten?
- hoeveel klachten?
- Op hoeveel tijd zijn deze klachten geregistreerd?
- Door hoeveel verschillende inwoners is er een klacht neegelegd?
- Over hoeveel verschillende rustverstoorder gaat het hier?
- het aandeel "sportieve rijgedrag" is groter bij de quadrijders dan bij andere vervoersmodi? Hoeveel groter? En ik bedoel dan wel in cijfers. Om dit te kunnen weerleggen moeten ze wel exact weten hoeveel quads er in A'pen zijn ingeschreven en hoeveel daarvan zich niet aan de regels houden.
- ... Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan.
En wanneer ze spreken over klachten tellen wel enkel de officieel geregistreerde klachten of de proces verbalen. Dit moeten ze perfect kunnen weerleggen maar hebben ze tot de dag van vandaag nog steeds niet gedaan.
Schone zinnetjes maar met zeer weinig inhoud en zonder wettelijke vastgestelde feiten.
My Raptor and me, love at first sight.
Re: Quadverbod Antwerpen
k'heb net dezelfde mail terug gehad!
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Re: Quadverbod Antwerpen
yep ik ook, en vooral het laatste lijntje van de mail vind ik zeer contradictionair !
"'t Stad is van iedereen"
Ik ga hem toch terug antwoorden zunne ..
"'t Stad is van iedereen"
Ik ga hem toch terug antwoorden zunne ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Re: Quadverbod Antwerpen
ja stef da vondt ik ook al straf!
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Re: Quadverbod Antwerpen
Mijn mailke terug (k'laat hem nie gerust zunne)
Beste,
mag ik je danken voor je antwoord, toch zou ik nog graag een paar opmerkingen willen geven;
- nu er een verbod is in het stad van Antwerpen zullen er wel snel vele steden hetzelfde verbod gaan willen gebruiken, krijgen wij 'gedupeerden' dan korting op onze jaarlijkse wegenbelastingen ?
- dit verbod is gewoon discriminatie, omdat er een paar 'rotte appels' in de mand zijn worden anderen ook gestraft, wekelijks gebeuren er dodelijke ongevallen met motoren (met 2 of 3 wielen) en wagens, er zijn genoeg luidruchtige motoren alsook wagens en die worden niet uit het stadsbeeld verbannen. Om nog maar te zwijgen van de bromfietsen die soms evenveel decibels maken als een straaljager, ga je toch ook niet alle bromfietsen verbieden ?
Het spijt me maar Antwerpen zal toch wel beschikken of wat decibel meters en als ik men niet vergist is er tegenwoordig genoeg blauw op de straat om eender welke bestuurder die wangedrag vertoont erop attent te maken en te bekeuren.
En wat ik dan nog meer frappant vind is dat de het onderschrift van je mail het volgende zinnetje bevat "'t Stad is van iedereen" Dit het komt wel vrij onbeleefd en spottend over tegenover gedupeerde quad rijders.
Een zeer teleurgesteld en gedupeerde quad rijder.
Stefaan Bauwens.
Beste,
mag ik je danken voor je antwoord, toch zou ik nog graag een paar opmerkingen willen geven;
- nu er een verbod is in het stad van Antwerpen zullen er wel snel vele steden hetzelfde verbod gaan willen gebruiken, krijgen wij 'gedupeerden' dan korting op onze jaarlijkse wegenbelastingen ?
- dit verbod is gewoon discriminatie, omdat er een paar 'rotte appels' in de mand zijn worden anderen ook gestraft, wekelijks gebeuren er dodelijke ongevallen met motoren (met 2 of 3 wielen) en wagens, er zijn genoeg luidruchtige motoren alsook wagens en die worden niet uit het stadsbeeld verbannen. Om nog maar te zwijgen van de bromfietsen die soms evenveel decibels maken als een straaljager, ga je toch ook niet alle bromfietsen verbieden ?
Het spijt me maar Antwerpen zal toch wel beschikken of wat decibel meters en als ik men niet vergist is er tegenwoordig genoeg blauw op de straat om eender welke bestuurder die wangedrag vertoont erop attent te maken en te bekeuren.
En wat ik dan nog meer frappant vind is dat de het onderschrift van je mail het volgende zinnetje bevat "'t Stad is van iedereen" Dit het komt wel vrij onbeleefd en spottend over tegenover gedupeerde quad rijders.
Een zeer teleurgesteld en gedupeerde quad rijder.
Stefaan Bauwens.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Re: Quadverbod Antwerpen
perfect stef ik ben benieuwd naar de reactie!
Re: Quadverbod Antwerpen
Ik heb ook dezelfde standaard mail terug gekregen. Ik heb 'm al van een snedig antwoord voorzien:
Ik begin dat hier echt kots kots beu te worden!Hypocritische stelling: 't stad is dus niet van iedereen. Uw argumenten slaan nergens op; u hebt geen enkel cijfer van overtredingen. Er rijden in België naar schatting 30.000 quads rond. Sommigen kosten meer dan de gemiddelde gezinswagen. Pak de probleemgevallen aan i.p.v. de hardwerkende mensen te kloten.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
- Quadcrosser01
- Toeschouwer
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 12 jul, 2009 21:09
- Locatie: Mortsel
Re: Quadverbod Antwerpen
Hiere ook dezelfde mail van onze Patrick
Mijn antwoord:
Geacht heer Janssens,
Ik vind uw verbod en uw antwoord iets te makkelijk. Ik geef u volledig gelijk met uw stelling dat het stad geen crossparcour is, maar onderaan uw mail staat wel mooi - 't Stad is van iedereen -De ironie druipt er vanaf !!!
U vermeldt dat er meer en meer werd vastgesteld dat veel quadbestuurders voor overlast zorgden... Kan u deze VASTSTELLINGEN ook staven? Of zijn het enkel wat mondelingen en/of elektronische meldingen van een paar inwoners van 't Stad.
Andere steden zouden massaal hun politiemacht op de baan sturen en deze 'onsportieve' quadrijders op de bon slingeren. Skaters die ergens op de trappen bezig zijn ga je toch ook niet verbannen uit antwerpen. Die worden bv. door de politie erop aangesproken
Mijn antwoord:
Geacht heer Janssens,
Ik vind uw verbod en uw antwoord iets te makkelijk. Ik geef u volledig gelijk met uw stelling dat het stad geen crossparcour is, maar onderaan uw mail staat wel mooi - 't Stad is van iedereen -De ironie druipt er vanaf !!!
U vermeldt dat er meer en meer werd vastgesteld dat veel quadbestuurders voor overlast zorgden... Kan u deze VASTSTELLINGEN ook staven? Of zijn het enkel wat mondelingen en/of elektronische meldingen van een paar inwoners van 't Stad.
Andere steden zouden massaal hun politiemacht op de baan sturen en deze 'onsportieve' quadrijders op de bon slingeren. Skaters die ergens op de trappen bezig zijn ga je toch ook niet verbannen uit antwerpen. Die worden bv. door de politie erop aangesproken
Re: Quadverbod Antwerpen
.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rocky
- Quadrider
- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Re: Quadverbod Antwerpen
Exact dezelfde mail gekregen. Vrees dat ze hier een soort outoreply van gemaakt hebben.....
Ga in ieder geval ook eens een deftige mail terugsturen.
Ga in ieder geval ook eens een deftige mail terugsturen.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Quadverbod Antwerpen
.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rocky
- Quadrider
- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Re: Quadverbod Antwerpen
Hier mijn bijdrage aan Dhr Jaanssens:
Geachte heer Janssens,
Eerst en vooral wil ik melden dat uw schrijven zeer onpersoonlijk is daar u deze brief gewoon gebruikt om naar iedereen te sturen die ook maar iets vraagt over de toestand ivm quads in Antwerpen.
Ikzelf ben recreatief quadrijder, en weet dat er idd sommige "sportieve quadrijders" soms wel eens willen laten zien wat ze kunnen.
Maar, doen dat de mottards met hun snelheidsmachines dan ook niet ? Regelmatig zie je er op hun achterste wiel rijden.
De getunde auto's die met gierende banden en loeiharde muziek door de straten scheuren ....
En wat ivm de geluidsoverlast die sommige Harley's veroorzaken... Een oorverdovend geluid als je het mij vraagt. Maar niemand die erover klaagt.
Door deze wet door te drijven, gaan ze voor de zoveelste keer de quad's in een slecht daglicht zetten, en worden weer de "deftige quadrijders" ervoor afgestraft.
Is het dan niet beter om deze "Onveilige, onaangepaste en storende quadrijders" persoonlijk aan te pakken, ipv iedereen over dezelfde kam te scheren.
Is het al niet erg genoeg dat ze zovele off-road terreinen sluiten, en dat ze ons verplichten om meer op de weg te rijden...
Neen, Absoluut niet de juiste aanpak.
Maar ik had van Antwerpenaars ook niet anders verwacht.
Geachte heer Janssens,
Eerst en vooral wil ik melden dat uw schrijven zeer onpersoonlijk is daar u deze brief gewoon gebruikt om naar iedereen te sturen die ook maar iets vraagt over de toestand ivm quads in Antwerpen.
Ikzelf ben recreatief quadrijder, en weet dat er idd sommige "sportieve quadrijders" soms wel eens willen laten zien wat ze kunnen.
Maar, doen dat de mottards met hun snelheidsmachines dan ook niet ? Regelmatig zie je er op hun achterste wiel rijden.
De getunde auto's die met gierende banden en loeiharde muziek door de straten scheuren ....
En wat ivm de geluidsoverlast die sommige Harley's veroorzaken... Een oorverdovend geluid als je het mij vraagt. Maar niemand die erover klaagt.
Door deze wet door te drijven, gaan ze voor de zoveelste keer de quad's in een slecht daglicht zetten, en worden weer de "deftige quadrijders" ervoor afgestraft.
Is het dan niet beter om deze "Onveilige, onaangepaste en storende quadrijders" persoonlijk aan te pakken, ipv iedereen over dezelfde kam te scheren.
Is het al niet erg genoeg dat ze zovele off-road terreinen sluiten, en dat ze ons verplichten om meer op de weg te rijden...
Neen, Absoluut niet de juiste aanpak.
Maar ik had van Antwerpenaars ook niet anders verwacht.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- quadgirl82
- Quadrider
- Berichten: 314
- Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
- Locatie: Puurs (Breendonk)
Re: Quadverbod Antwerpen
Mijn antwoord naar het burgemeesterke.
"Geachte heer Janssens,
Cabinetsmedewerker,
Aller eerst bedankt voor u reactie. Echter bij het lezen van u mail stel ik mij toch wel een paar vragen bij de inhoud ervan:
1) wanneer u spreekt over "klachten" veronderstel ik dat u spreekt over wettelijke geregistreerde klachten of beter bekend onder de proces verbalen? Andere meldingen behoren niet onder de noemer van "klacht".
2) Over hoeveel klachten spreken we dan?
3) Over een periode van hoe lang zijn deze klachten geregistreerd?
4) Over hoeveel verschillende orderverstoorders zijn er een klacht neergelegd?
5) Heeft u, via de politie, eerst een poging ondergaan om de overtreders hiervoor te verbaliseren?
6) Hebt u al het mogelijke gedaan om eerst te trachten enkel de personen te straffen die zich niet aan de verkeers- en socialeregels houden voor u alle, waaronder de bestuurders die zich wel aan de regels houden, quadbestuurders verbiedt?
7) En zo ja, welke acties heeft u hier dan voor ondernomen?
U vermeldt het volgende: "Het aandeel ‘sportief rijgedrag’ binnen de groep quadrijders ten opzichte van het aandeel ‘sportief rijgedrag’ binnen andere vervoersmodi (motoren, bromfietsen, personenwagens) is aanzienlijk anders stelde de politie vast." Wat verstaat u onder anders? Is het aandeel groter? Hoeveel groter? En ik had dit dan wel graag in cijfers gezien. Hoeveel overtreders in vergelijking met de aantal ingeschreven quads in A'pen.
9) Ik vrees dat ik zo nog wel een tijdje kan doorgaan maar ik zou al tevreden zijn mocht ik een antwoord op mijn voorgaande vragen krijgen.
Met vriendelijke groeten,
een teleurgestelde quadbestuurster."
Het is wel super dat we daar allen op reageren. Heeft hij tenminste nog iets om te lezen tijdens zijn vakantie.
"Geachte heer Janssens,
Cabinetsmedewerker,
Aller eerst bedankt voor u reactie. Echter bij het lezen van u mail stel ik mij toch wel een paar vragen bij de inhoud ervan:
1) wanneer u spreekt over "klachten" veronderstel ik dat u spreekt over wettelijke geregistreerde klachten of beter bekend onder de proces verbalen? Andere meldingen behoren niet onder de noemer van "klacht".
2) Over hoeveel klachten spreken we dan?
3) Over een periode van hoe lang zijn deze klachten geregistreerd?
4) Over hoeveel verschillende orderverstoorders zijn er een klacht neergelegd?
5) Heeft u, via de politie, eerst een poging ondergaan om de overtreders hiervoor te verbaliseren?
6) Hebt u al het mogelijke gedaan om eerst te trachten enkel de personen te straffen die zich niet aan de verkeers- en socialeregels houden voor u alle, waaronder de bestuurders die zich wel aan de regels houden, quadbestuurders verbiedt?
7) En zo ja, welke acties heeft u hier dan voor ondernomen?
U vermeldt het volgende: "Het aandeel ‘sportief rijgedrag’ binnen de groep quadrijders ten opzichte van het aandeel ‘sportief rijgedrag’ binnen andere vervoersmodi (motoren, bromfietsen, personenwagens) is aanzienlijk anders stelde de politie vast." Wat verstaat u onder anders? Is het aandeel groter? Hoeveel groter? En ik had dit dan wel graag in cijfers gezien. Hoeveel overtreders in vergelijking met de aantal ingeschreven quads in A'pen.
9) Ik vrees dat ik zo nog wel een tijdje kan doorgaan maar ik zou al tevreden zijn mocht ik een antwoord op mijn voorgaande vragen krijgen.
Met vriendelijke groeten,
een teleurgestelde quadbestuurster."
Het is wel super dat we daar allen op reageren. Heeft hij tenminste nog iets om te lezen tijdens zijn vakantie.
My Raptor and me, love at first sight.