Welke olie gebruiken

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Ikke

Welke olie gebruiken

Bericht door Ikke »

Kzou eens graag te weten komen welke olie je best
gebruikt, mijne quad verdeler zij om na 20uur met
de quad binnen te komen om de olie te veranderen
maar kzie dat niet echt zitten en zou het zelf doen.
Rij met een kfx 400
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Haha hij zou wel lekker binnenlopen zo ja, om de 20 uur zoveel vangen voor het verversen van je olie.

Lekker zelf doen!

Is simpel, iedereen kan dat.
Rij de quad lekker warm.
Zet m in de garage, neem een emmer ofzo om de olie in te laten lopen en draai de bout onderin je olietankje eraf. Olie stroomt nu eruit.
Als er nix meer uitkomt zet je de emmer onder je blok, waar ook eenzelfde bout losgedraaid moet worden. Ook hier rustig leeg laten lopen.
Bouten weer erin draaien.

Aan de rechterkant van de quad (de kant waar de duimgas zit dus) vind je op het blok een soort van rond uitsteeksel met 3 boutjes erop.
Daar zit je oliefilter.
Boutjes losdraaien, olie eruit laten lekken, filter eruit halen, nieuwe erin op dezelfde manier en weer dichtdraaien. (gelijkmatig de boutjes vastdraaien)

Als je de filter vervangen hebt moet je vervolgens 2,2 liter olie in je tankje gieten. Daarna quad ff stationair laten draaien.
Als je hem weer warmgereden hebt even stationair laten draaien en uitzetten.
Wacht ongeveer 3minuten en check het oliepijl. Indien te laag dan wat bijvullen.

En je hebt je weer een boel geld bespaard.
20uur is trouwens erg radicaal, als je enkel recreatie rijdt mag je best wat langer met dezelfde olie doorkarren.

Succes!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ikke

Bericht door Ikke »

en welke olie gebruik je best
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ben ik zelf ook nog niet helemaal aan uit, ze hebben mij Putoline Quad RF4 10W40 aangeraden, schijnt speciaal voor quads te zijn.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Teunie schreef:Ben ik zelf ook nog niet helemaal aan uit, ze hebben mij Putoline Quad RF4 10W40 aangeraden, schijnt speciaal voor quads te zijn.
Zie het nut niet in van een speciale quad olie, volgens mij gewoon marketing. Motorblokken van quad en moto zijn in veel gevallen gelijk (zoals Z400/DR400 en YZ450 en YZF450).

Een volsynthetische olie met API kenmerk SG is volgens mij het best (zie ook andere topics hierover op het forum)
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie