quad verzekering

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

quad verzekering

Bericht door peterrrrr »

hallo,

het quad virus is weer bij mijn in me bol gestegen en ben weer van plan quad te kopen, nu alleen op kenteken.
maar mijn vraag is kan ik deze op mijn naam verzekeren ik ben 19 jaar.

heeft iemand hier ervaring mee. ?

grtz peter
cor
Quadrunner
Quadrunner

Re: quad verzekering

Bericht door cor »

als je in het bezit bent van rijbewijs b kan je hem voor zover als ik weet gewoon verzekeren ik weet niet of je meer moet betalen omdat je nog geen 24 ben

m.v.g.cor
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

ja heb me rijbewijs maar ik kan geen maatschapij vinden die hem wil verzekeren. moet je hem dan als auto verzekering aan vinken of ?
cor
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cor »

ben bij unigerant gewoon even bellen
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Het verzekeren kan wel, maar het is enorm duur. Je kunt beter verzekeren op naam van je ouders en dan evt jijzelf als hoofdzakelijk bestuurder! ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Unigarant heeft een goede dekking en is niet duur, ik geloof dat hij onder de motorfietsen valt daar. Als je ook tegen diefstal wilt verzekeren, wat wel aan te raden is, dan moet je even goed letten op de eisen die ze stellen aan de plek waar je hem stalt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
RteBrake
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RteBrake »

Jazzy schreef:Unigarant heeft een goede dekking en is niet duur, ik geloof dat hij onder de motorfietsen valt daar. Als je ook tegen diefstal wilt verzekeren, wat wel aan te raden is, dan moet je even goed letten op de eisen die ze stellen aan de plek waar je hem stalt.

Ik heb zelf ook de unigarant verzekering, afhankelijk van de waarde moet hij of op slot staan met een ART Cat4 slot of binnen gestald staan dan wel ergens aan vast gezet staan met een eveneens ART CAT 4 gekeurde ketting en slot.
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

Dus ik kan hem gewoon verZekeren op mijn naam ook al Ben ik 19
zal vanmiddag is gaan bellen
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

net gebeld naar unigarant ze maakten meteen een offerte en als ik dadelijk een quad heb hoef ik maar te bellen en hij is verzekerd. leefd tijd doet er niet zo zolang je maar een rijbewijs hebt. en kost geen drol !!
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

RteBrake schreef:
Jazzy schreef:Unigarant heeft een goede dekking en is niet duur, ik geloof dat hij onder de motorfietsen valt daar. Als je ook tegen diefstal wilt verzekeren, wat wel aan te raden is, dan moet je even goed letten op de eisen die ze stellen aan de plek waar je hem stalt.

Ik heb zelf ook de unigarant verzekering, afhankelijk van de waarde moet hij of op slot staan met een ART Cat4 slot of binnen gestald staan dan wel ergens aan vast gezet staan met een eveneens ART CAT 4 gekeurde ketting en slot.
Bespreek dit punt heel goed en laat het zwart op wit staan.

Bij mij stond ook die regel in de voorwaarden, maar toen hij gestolen werd heb ik niks uitgekeerd gekregen, omdat hij dus altijd binnen moest staan.
Raptor 660 SM
RteBrake
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RteBrake »

Mark_T schreef:
RteBrake schreef:

Bespreek dit punt heel goed en laat het zwart op wit staan.

Bij mij stond ook die regel in de voorwaarden, maar toen hij gestolen werd heb ik niks uitgekeerd gekregen, omdat hij dus altijd binnen moest staan.
Het is op de mail bevestigt, wat helemaal bizar is, is het feit dat een schijfrem slot volstaat, wanneer ze de quad dus oppakken en meenemen is dit gewoon gedekt. Zoals aangegeven is het een en ander wel afhankelijk van het verzekerde bedrag!

-edit- zie net dat de polis net bij de post in binnen gekomen (heb de quad sinds begin september) ik zal het vanavond eens even goed doorlezen.
RteBrake
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RteBrake »

Net even de voorwaarden doorgelezen, bij mij staat er als enige voorwaarde voor uitsluiting van uitkering in het geval van diefstal:

Diefstal van de motor is uitsluitend verzekerd indien de motor op slot was gezet met een ART catagorie 4 goedgekeurd slot

De quad hoeft dus niet binnen te staan.
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

precies hij hoeft niet binnen te staan, staat ook in mijn polis,art cat4 is genoeg

let wel, ook binnen dient de quad afgesloten te staan :bier:
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
cor
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cor »

kijk ook even of er ook brandschade bij zit dit zit namelijk niet meer bij de inboedelverzekering in
RteBrake
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RteBrake »

cor schreef:kijk ook even of er ook brandschade bij zit dit zit namelijk niet meer bij de inboedelverzekering in
Kan beter de hele polis scannen dan overtypen, even kort samen gevat:

Verzekerd is:

A)Brand, kortsluiting, zelfontbranding en blikseminslag.
B) Diefstal (Joyriding en poging eveneens)
C) Storm (minstens windkracht 7)
D) Natuurrampen
E) Hagel
F) Aantoonbare botsing met dieren
G) Transport per boot, trein of vliegtuig. Niet verzekerd tegen krassen of lakschade
H) Motorkleding, tot een maximum van 1000 euro.
Plaats reactie