bout uitboren Raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

bout uitboren Raptor 700

Bericht door Kev006 »

Waar de knalpot aan de motorblok bevestigd is heb je een plaatje met 2 bouten zitten die de knalpot in de motorblok houdt.
1 bout is hier afgebroken en zit er natuurlijk nog in voor een stuk. er steekt niets uit dus ik kan hem niet vastpakken.

Ik heb er al een gaatje in geboord en gebrobeerd er een bitje in te kloppen en dan uit te draaien, maar het zit veel te vast en het is er niet uit te krijgen.

Iemand een idee hoe ik dit het beste doe ?
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Re: bout uitboren Raptor 700

Bericht door dieseltank »

als je al een gaatje in hebt geboord, heb je een setje gereedschap voor.

het lijkt op een soort van schroef alleen dan met linkse draad, die draaid zich eigen er vast in, en draad daarna de bout mee er uit.

Afbeelding

veel succes. :wink:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

zijn normaal draadstangen die in de cilinder vast gezet zijn met locktite gaat dus moeilijk zijn maar met wat geluk krijg je die eruit met een linkse tap zoals dieseltank zegt en anders volledig uitboren een helicole (of hoe je het ook schrijft :oops: )er in of een dikkere schroef
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

zo'n setje hebben we hier normaal wel ergens liggen. eens proberen en hopen dat het lukt.

Merci voor de info alvast !!

Fingers crossed. (wel dikke misérie voor zo'n dom boutje wa afbreekt)

Quad rijders Limburg:
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

nog een tip warm eerst de plaats rond de afgebroken bout op dan word de locktite terug week en lost deze makkelijker.

grtz jelle
raptor 660 power
Michael_Dee
Quadrider
Quadrider

Bericht door Michael_Dee »

Mocht het eventueel niet lukken,

een gat boren ( maar niet de origenele draad raken dus een iets kleinere boor gebruiken!) en dan opnieuw tappen op de oorspronkelijke dikt...

heb het ook zo moeten doen mijn uitlaat bout. was ook afgebroken namelijk, dus ik weet hoe k*t het is!
'09 Yamaha Grizzly 700 FI EPS - Practice makes perfect!
jimmya3
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jimmya3 »

pas wel op met die linkse tap want als die afbreekt dan hebt ge een groter probleem omdat deze harder zijn als een bout/tapeind

helicoil kan idd maar alleen in uiterste geval lijkt me eerst zo proberen en idd goed warmstoken voordat je begint te draaien doordat metaal uitzet (gat groter word) bij heet stoken gaat het normaal gezien makkelijker los ;)

GreetZz
Laatst gewijzigd door jimmya3 op ma 19 okt, 2009 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaiger
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Vaiger »

Dit heb ik wel eens gehad met mijn quad, ik heb hier wel foto's van staan (http://www.vaiger.nl/Reparatie_afgebrok ... oto_s.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Om te voorkomen dat ik niet nieuw tapdraad moest tappen, heb ik 2 gaten in de bout geboord (met een titanium boor) en vervolgens deze schuin doorgeboort zodat er een ovaal gat kwam, in dit ovale gat kon ik een schroevendraaier steken en zo de bout eruit draaien.

Dit alles heb ik gedaan omdat ik nergens een linkse tap kon vinden

Hoop dat je hier misschien wat aan hebt
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

Hmm, het is dus echt een groter en groter probleem aan het worden.

Kheb van't weekend dus geprobeerd linkse draad erin te tappen, maar als ik wil tappen draait hij er z'n eigen (het tapboor) altijd vanzelf terug uit. er staat nu een gat in geboord wat iets kleiner is als het normale gat. maar ik krijg er dus geen linkse draad in. Hij wil zich niet vast zetten.

Ik heb ook geprobeerd er een bitje in te kloppen en dan met een sleutel proberen los te draaien, maar de boel zit zo pot vast dat m'n bitje der al helemaal krom van draaide.

Quad rijders Limburg:
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

blijkbaar is het materiaal van die stud of bout die er nog in zit veel te hard voor je linkse tap.
Dan denk ik dat je ze nog enkel kan uitboren, nieuwe draad tappen en een helicoil erin.
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Ik heb juist hetzelfde voorgehad bij men raptor 350
dikke mizerie !

Die bout zit er veel te vast in , die krijg je er nooit meer uit ;-)
dus enige optie is uitboren , MAAR de cilinderkop waar je moet boren is van ALUMINIUM , dus cilinderkop moet gedemonteerd worden anders kan je nooit 100% recht boren. Wijk je ietsje af dan is de cilinderkop voor de vuilbak , dus wees er zeer voorzichtig mee !
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Kev006 schreef:Hmm, het is dus echt een groter en groter probleem aan het worden.

Kheb van't weekend dus geprobeerd linkse draad erin te tappen, maar als ik wil tappen draait hij er z'n eigen (het tapboor) altijd vanzelf terug uit. er staat nu een gat in geboord wat iets kleiner is als het normale gat. maar ik krijg er dus geen linkse draad in. Hij wil zich niet vast zetten.

Ik heb ook geprobeerd er een bitje in te kloppen en dan met een sleutel proberen los te draaien, maar de boel zit zo pot vast dat m'n bitje der al helemaal krom van draaide.
in welke richting draai je het is een linkse tap dus links draaien voor de bout los te krijgen :p
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

yamahakoppel schreef:
Kev006 schreef:Hmm, het is dus echt een groter en groter probleem aan het worden.

in welke richting draai je het is een linkse tap dus links draaien voor de bout los te krijgen :p
Zo ver was ik ook al :idea:

Quad rijders Limburg:
Stino89
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Stino89 »

Hoe groot is uw gat dat ge geboord hebt al?

Kijk is of het nog mogelijk is van een torx bit erin te kloppen. Maar echt vast eh, dus dat ge echt diep in uw materiaal klopt, en niet zo maar ff lichtjes erin.

Als dat lukt, dat hij echt vast zit, dan er een slagschroevendraaier en daarop meppen. Dat ding maakt dan de slagbeweging en een draaibeweging tegelijk. Wij gebruiken dit heel veel (vliegtuigmotoren,dus van de hitte zit het al regelmatig is echt vast)
Best de bits gebruiken die bij zo een slagschroevendraaier zitten, die zijn sterker en ook dikker.

En zowiezo eerst goed opwarmen

En ivm die linkse tap, probeer zeker eens met een groffe, niet van die fijne gedraaide die hier afgebeeld zijn.
De groffe zijn sterker en werken beter naar mijn ervaring.
En terwijl je die erin draait ook met de hamer op kloppen, dat die zich goed vast zet
Yamaha Yfz 450
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

Kev006 schreef:
yamahakoppel schreef:

Zo ver was ik ook al :idea:

:lol: :D tja.........................
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Plaats reactie