Voorbocht uitlaat, mijn indruk

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
staso

Voorbocht uitlaat, mijn indruk

Bericht door staso »

Ik heb dan uiteindelijk toch maar de beslissing genomen oom ook de voorbocht van de uiltaat op mijn Raptor te laten vervangen door een White Brothers. Ik had voordien enkel de demper (R4).

Heb dus gisteren een dagje doorgebracht bij Piranha Racing om zelf ook wat te dingen te kunnen leren en dus actief meewerken was de boodschap(ik weet eigenlijk niet te veel van de techniek, maar heb gisteren wel veel bijgeleerd).

Enfin, zoals reeds gezegd door sommigen maakt de voorbocht wel degelijk een verschil, over de hele lijn maar vooral in de hogere toeren.

Voordien was er koppel genoeg onderaan, maar eenmaal hogerop had ik alle moeite om aan 8000 RPM te raken.

2 verschillende sproeier sets geprobeerd 160/165 en 155/160, de laatste was de betere. Zoals reeds aangehaald wordt er niet getest op een bank maar puur op ervaring en met kennis van zaken, dat is zeker.
(misschien ligt er hier nog een opportuniteit om hem nog eens op een bank te zetten, kwestie van vergelijken!)

Ik ben dus weer dik tevreden (voor effkens dan toch ;))

Oh ja, hij produceert nu ook MINDER decibels, is zeer duidelijk. Heeft waarschijnlijk te maken met betere flow in de uitlaat??

Ik moet er naar alle waarschijnlijkheid geen tekeningkse bij maken om te zeggen dat ik mij gisterenavond goed uitgeleefd heb !!

S
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Mooi te horen dat je weer wat vermogen hebt gewonnen. :)
Alleen de vermindering in decibels verbaast me. Ik dacht juist altijd dat extra flow, extra geluid veroorzaakt. Maarja, het is wel weer mooi meegenomen. :D
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Plaats reactie