Pagina 1 van 4

HELP

Geplaatst: do 03 jul, 2003 18:11
door Hanzie
heb dus al m'n spullen erop zitten:

K&N met outerwear
airbox vents
Vforce delta 2 reeds

maar nu...

het JETTEN:

ik kan het dus niet, weet niet waar ik aan moet draaien, aan moet beginnen, kan iemand mij please helpen, stap voor stap, zodat ik eindelijk kan gaan testen... :cry: ik weet het tot hier: ik heb de carburateur los, en nu?

Geplaatst: do 03 jul, 2003 19:03
door Daan
Als je carb er af hebt, schroef je eerst de vlotterkamer open. Dat is zeg maar het halfronde 'behuizinkje' aan de onderkant van je carb. Pas op voor je kleding want er komt meestal nog het nodige aan benzine uit.
Ik ga er van uit dat je alleen je hoofdsproeier wilt vervangen?
Als je die hebt opengeschroefd kun je je hoofdsproeier al zien zitten (als het goed is word hij 'omgeven' door een soort plastic kapje). Pak een perfect passend dopje uit je doppendoos of een perfect passend sleuteltje en schroef hem los (pas op dat het plastic kapje niet op de grond valt) en schroef de juiste sproeier erin. Schroef hem niet te strak aan (vast is vast). Zet nu weer je vlotterkamer erop. Schroef hem nog niet vast, maar schud even een paar keer. Zo kun je controleren of je vlotters niet blijven steken (je hoort een rammelend geluid wanneer ze los zitten). Als je vlotters nog gewoon los zitten, kun je de schroefjes erin draaien en ben je klaar.
Je hebt kans dat je alleen je stationair nog moet finetunen met de draaischroef op je TORS-unit.

Hieronder staat een afbeelding van een Mikuni 26mm SS (Blaster en Banshee carb) waarop je alles duidelijk (nou ja :roll: :lol: ) kunt zien.
Succes.
Afbeelding

Geplaatst: do 03 jul, 2003 19:35
door Hanzie
whaaaaaa daan, je bent een engel :lol:

ik snap het nu, maareuh, ik heb geen andere sproeiers :? waar haal ik die? en welke jet stel je voor?

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:19
door Daan
Geen andere sproeiers? Dan word jetten wel lastig. :wink:
Ik denk dat Mark als Blasterspecialist het beste even kan bijspringen met je sproeierkeuze, maar ik denk dat je maximaal 1 tot 2 maatjes omhoog moet (er van uitgaande dat je jetting goed stond) aangezien de V-Force het mengsel ook rijker maakt. Ik zou in ieder geval meerdere maten kopen (minimaal 2) zodat je uit kan proberen welke het beste is. Welke sproeier het beste is is van zoveel factoren afhankelijk dat ik je dat vanaf hier niet exact kan vertellen. Is gewoon een kwestie van uitproberen dus.
Ik heb mijn sproeiers tot mijn spijt bij de lokale (straat)motordealer besteld en moest 1 maand wachten. :x Maar misschien heb je mazzel en heeft je dealer ze. Anders kan je nog kijken bij de winkels voor motocross.

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:27
door Hanzie
en hoe weet ik dat die sproeier goed is?

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:31
door Hanzie
ik kom er juist bij uit, dat de vorige eigenaar er een sproeier bij heeft gestoken, het is maat: 240...

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:32
door Daan
Hoe je uiteindelijk weet of je de goede hoofdsproeier erin hebt? Door een plugchop te doen. De procedure staat een aantal keer hier op het forum beschreven. Via de zoekfunctie heb je zo de juiste thread te pakken. :)

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:34
door Daan
Wat voor maat heb je er nu in zitten?

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:34
door Hanzie
hm ja, iemand foto van een ideale bougie?

is 240 te klein?

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:39
door Hanzie
zal morgen eens kijken welke ik er heb inzitten, ik denk 260 ofzo, dat is de standaard maat?!

op blasterhq raden ze 280 aan...

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:40
door Daan
lol, we posten steeds tegelijk.
Kun je je gebruikershandleiding erbij pakken? Daar staat in hoeveel er standaard in een Blaster zit, hoewel het beter zou zijn om hem even open te schroeven en te checken wat er nu in zit.

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:42
door Hanzie
zal morgen eens kijken welke ik er heb inzitten, ik denk 260 ofzo, dat is de standaard maat?!

op blasterhq raden ze 280 aan...

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:43
door Daan
280 lijkt me een beetje groot als je geen aftermarket pijp hebt. Bij Ralph hadden we er een 290 in gedaan en hij zat precies goed.
Even wachten op Mark dan maar. :)

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:44
door Hanzie
ja, maaaaaaaaaark......

hm, wanneer moet je er dan een kleinere induwen zoals een 240? als je in de bergen gaat rijden?

Geplaatst: do 03 jul, 2003 20:56
door Daan
Kleinere is inderdaad voor warme temperaturen of als je op grotere hoogte gaat rijden.