Honda VF400R update P6
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Honda VF400R update P6
Een maand of 3 geleden kocht ik mij een quad.
Het is een Italbike 4takt 200cc (eigenlijk Shineray)
Ik weet ook wel dat je van een hoopke chinesen brol niet kan verwachten dat je met een Raptor rijd, maar hij kost dan ook maar een fractie van hetgeen zo'n raptor kost.
Slecht reed hij niet maar 70km/h is toch wa traag vond ik. Blijkbaar moeten ze 80 à 90 lopen. Hier moest mijnen euro al gevallen zijn.
Nuja, ik had toch gehoopt van er tot de winter te kunnen mee rijden.
Dikken tegenslag, na 2 keer een half uurtje crossen ineens niets meer.
Na het blok open te hebben gegooid blijkt dat er een segment gebroken zit, de piston is bijna niet meer herkenbaar en de cilinder zit vol met krassen.
Normaal ging ik er deze winter een ander blokje inleggen. Deze plannen komen dus sneller dan verwacht.
Ik heb een honda CM400 motor gevonden voor een mooi prijsje. +/-46pk tegenover de 15pk die hij had lijkt mij voorlopig wel voldoende.
Een R6 blok was ook een optie, maar die draaien te veel toeren en ik wil Koppel bij lage toeren
Voor de rest komen niet zo veel aanpassingen, wat verlagen, verbreden, andere velgen en banden en misschien een ander kleurtje...
fototje hoe ik hem kocht:
Het is een Italbike 4takt 200cc (eigenlijk Shineray)
Ik weet ook wel dat je van een hoopke chinesen brol niet kan verwachten dat je met een Raptor rijd, maar hij kost dan ook maar een fractie van hetgeen zo'n raptor kost.
Slecht reed hij niet maar 70km/h is toch wa traag vond ik. Blijkbaar moeten ze 80 à 90 lopen. Hier moest mijnen euro al gevallen zijn.
Nuja, ik had toch gehoopt van er tot de winter te kunnen mee rijden.
Dikken tegenslag, na 2 keer een half uurtje crossen ineens niets meer.
Na het blok open te hebben gegooid blijkt dat er een segment gebroken zit, de piston is bijna niet meer herkenbaar en de cilinder zit vol met krassen.
Normaal ging ik er deze winter een ander blokje inleggen. Deze plannen komen dus sneller dan verwacht.
Ik heb een honda CM400 motor gevonden voor een mooi prijsje. +/-46pk tegenover de 15pk die hij had lijkt mij voorlopig wel voldoende.
Een R6 blok was ook een optie, maar die draaien te veel toeren en ik wil Koppel bij lage toeren
Voor de rest komen niet zo veel aanpassingen, wat verlagen, verbreden, andere velgen en banden en misschien een ander kleurtje...
fototje hoe ik hem kocht:
Laatst gewijzigd door rob de sloper op zo 22 jul, 2012 09:51, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: ItalHondabike 400cc Quad
klinkt als een leuk project!
denk er ook aan dat je je frame armen achterbrug etc moet gaan verstevigen. als er 3x zoveel kracht op komt te staan
succes met je project.
denk er ook aan dat je je frame armen achterbrug etc moet gaan verstevigen. als er 3x zoveel kracht op komt te staan
succes met je project.
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Merci, ondertussen sta ik al een stukje verder.dieseltank schreef:klinkt als een leuk project!
denk er ook aan dat je je frame armen achterbrug etc moet gaan verstevigen. als er 3x zoveel kracht op komt te staan
succes met je project.
Het frame heb ik een paar keer moeten herdoen doordat ik dingen over het hoofd had gezien, maar nu hangt het blok erin.
De uitlaat heb ik op maat gemaakt, maar is ook nog niet ideaal. Hij is moeilijk te demonteren en zal nog ergens aangepast worden. De demper is een 2dehands van één of andere honda moto. Niet te luid en niet te stil.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Nog enkele pics:
De kappen aangepast en geplaatst:
De kappen aangepast en geplaatst:
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Toen ik bijna klaar was probeerde ik hem te starten, dit lukte dus niet meer.
De quad op de remorque en dermee naar motobits.
Daar een nieuwe CDI geplaatst en hij startte direct. Blijkbaar heb ik hem ergens opgesmoord tijdens het lassen.
Ik blij, want der kon bijna een testrit gemaakt worden...
Meteen ook een nieuw stuur meegebracht. Het is een stuk lager dan het std stuur en oogt veel mooier.
De quad op de remorque en dermee naar motobits.
Daar een nieuwe CDI geplaatst en hij startte direct. Blijkbaar heb ik hem ergens opgesmoord tijdens het lassen.
Ik blij, want der kon bijna een testrit gemaakt worden...
Meteen ook een nieuw stuur meegebracht. Het is een stuk lager dan het std stuur en oogt veel mooier.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Vorige week was het dan zover. Snel de kabelboom met snelbinders vastgelegd, den helm op en gaan rijden.
Kort gezegt:
Ik was er even niet goed van. Ik ben wel maar een 200cc chinablok gewoon
Hij loopt super door iedere versnelling en in 5de zit hij vrij snel op zijn max toerental.
Dit heb ik wel niet lang volgehouden, want de ophanging is geen reet waard. Vooraan is hij veel te slap. Zolang ik gas geef is er geen probleem, eens ik afrem of indraai wordt hij heel nerveus en onstabiel vooraan.
Deels aan de banden, maar vooral aan de schokdempers en veren gelegen denk ik.
Filmpje van de testritten:
http://www.youtube.com/user/robdesloper ... lvcd_B9RCk
http://www.youtube.com/user/robdesloper ... o2gW5JDKAQ
Kort gezegt:
Ik was er even niet goed van. Ik ben wel maar een 200cc chinablok gewoon
Hij loopt super door iedere versnelling en in 5de zit hij vrij snel op zijn max toerental.
Dit heb ik wel niet lang volgehouden, want de ophanging is geen reet waard. Vooraan is hij veel te slap. Zolang ik gas geef is er geen probleem, eens ik afrem of indraai wordt hij heel nerveus en onstabiel vooraan.
Deels aan de banden, maar vooral aan de schokdempers en veren gelegen denk ik.
Filmpje van de testritten:
http://www.youtube.com/user/robdesloper ... lvcd_B9RCk
http://www.youtube.com/user/robdesloper ... o2gW5JDKAQ
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Nu moet ik enkel nog de kabelboom op maat maken, de uitlaat verder afwerken, lichten plaatsen (ben nog naar iets op zoek).
Ook de std nerfbars trekken op geen fluit. Die ga ik laten plooien op mijn werk, maar eerst eens bekijken hoe ze er moeten uit gaan zien.
Ook de std nerfbars trekken op geen fluit. Die ga ik laten plooien op mijn werk, maar eerst eens bekijken hoe ze er moeten uit gaan zien.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: ItalHondabike 400cc Quad
gaaf, dat wist ik niet dat je al zover was!
het is leuk zolang t een beetje heel blijft t frame etc..
aan de wegligging kun je andere banden nemen, verlagen, etc
het is leuk zolang t een beetje heel blijft t frame etc..
aan de wegligging kun je andere banden nemen, verlagen, etc
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Kon je ook niet weten Ik was nog bezig met bovenstaande posts te maken.dieseltank schreef:gaaf, dat wist ik niet dat je al zover was!
het is leuk zolang t een beetje heel blijft t frame etc..
aan de wegligging kun je andere banden nemen, verlagen, etc
Wat bedoel je met verlagen? Enkel veren, of veren en schokdempers?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: ItalHondabike 400cc Quad
de vering, of compleer met schokdempers,
je kunt ook verlagings link kopen, maar ik denk in jouw geval dat je die zelf moet/kunt maken
je kunt ook verlagings link kopen, maar ik denk in jouw geval dat je die zelf moet/kunt maken
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Kleine update.
Ik heb een setje Fourtec veren kunnen bemachtigen. (bedankt Nielsje )
Op het eerste zicht pasten ze direct, ware het niet dat ze 5 cm langer zijn dan de std veren. Niet echt handig als je wil verlagen...
Dus heb ik dan maar een soort brug gemaakt die in de originele bevestiging past. Hierop passen de Fourtec veren dan weer.
Het rijgedrag is er sterk op vooruit gegaan. Ik was wel vergeten om de wielen uit te lijnen, hierdoor begint hij te slingeren tijdens het lossen van het gas.
Enkele pics:
Ik was ook nog vergeten dat de voorste pinkers vrij dicht tegen de voorwielen kwamen. Gevolg: pinker rechts naar de kl*ten.
Ik heb een setje Fourtec veren kunnen bemachtigen. (bedankt Nielsje )
Op het eerste zicht pasten ze direct, ware het niet dat ze 5 cm langer zijn dan de std veren. Niet echt handig als je wil verlagen...
Dus heb ik dan maar een soort brug gemaakt die in de originele bevestiging past. Hierop passen de Fourtec veren dan weer.
Het rijgedrag is er sterk op vooruit gegaan. Ik was wel vergeten om de wielen uit te lijnen, hierdoor begint hij te slingeren tijdens het lossen van het gas.
Enkele pics:
Ik was ook nog vergeten dat de voorste pinkers vrij dicht tegen de voorwielen kwamen. Gevolg: pinker rechts naar de kl*ten.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 22
- Lid geworden op: zo 15 nov, 2009 14:31
Re: ItalHondabike 400cc Quad
ik vindt het altijd mooi hoe mensen van een kut quadtje een top quad van maken
netjes ga zoo door
netjes ga zoo door
-
- Quadfanaat
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 14 nov, 2009 09:23
Re: ItalHondabike 400cc Quad
Ik doe m'n best . Er moet nog veel gebeuren, maar ik doe het liever niet allemaal in één keer. Tussendoor eens een ritje maken zorgt ervoor dat ik het niet te snel beu ben...Teun Meesters schreef:ik vindt het altijd mooi hoe mensen van een kut quadtje een top quad van maken
netjes ga zoo door
-
- Toeschouwer
- Berichten: 22
- Lid geworden op: zo 15 nov, 2009 14:31
Re: ItalHondabike 400cc Quad
ik weet wat je bedoelt ja ikheb ook zon projectje en ik heb het snel beu en dan rij je effe een test rondje en dan
kan ik niet wachten om te verbeteren
soms denk ik weleens waar ben ik nu weer aan begonne
kan ik niet wachten om te verbeteren
soms denk ik weleens waar ben ik nu weer aan begonne
Re: ItalHondabike 400cc Quad
alé dan hebben mijn veertjes een 3de eigenaar