Pagina 1 van 2

Quad Endurance Fouron 10 juli 2003

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 12:27
door No Limit W-tec
Vrijdag receptie gehad van een trouw, daarna nog even op café geweest en te veel pinten gedronken om goed te zijn. Om 4 uur was ik al wakker en kon ik niet meer slapen, dus om 5 uur opgestaan en vertrokken naar mijn hangaar om nog wat te sleutelen. Moest nog een nieuwe gaskabel steken en luchtfilter verversen, dus kon ik beter opstaan en wat werken daar daar te liggen wentelen. Rond 7.30 u vertrokken richting Deinze om mijn compagnong Tom op te halen en dan nog een door tot in Fouron (een ritje van bijna 300 km in 't totaal... :cry: )

Toen we daar aankwamen was er nog een manche van de autocross bezig. Het plein lag keihard en niets meer van modder waarvoor we gevreesd hadden na de regen van de laatste dagen. De autocrossers hadden er wel voor gezorgd dat er enorme putten lagen in sommige bochten en dat het zeer moeilijk was om een goede (lees : minder slechte :? ) lijn te vinden. Doordat het zaterdag is en er nogal wat BQR rijders afhaakten omdat ze de zondag moesten rijden was er maar een kleine 30 quads ingeschreven wat wel jammer was, maar de vaste toppers zoals Piron en de twee Honda rijders waren er wel dus de tegenstand was er niet minder.

Op het laatste moment heb ik toch nog beslist om mijn Razrs te leggen omdat het terrein zo hard lag en omdat mijn Klaw banden 22" waren en dus te hoog voor de snelle bochten (wacht al 2 maand op 20" Klaw banden...). Mijn collega die altijd start nam een kanonstart en lag direct meters voor op de rest. Ongeloofelijk hoe hij start, hij vliegt er direct in, ik begin pas op toeren te komen in de tweede manche. We hadden gehoopt om te kunnen rijden met twee stops maar het zijn er uiteindelijk veel meer geworden. Langer dan 20 min rijden was echt onmogelijk. In het begin stond mijn vering ook te hard en kreeg ik veel te vlug verzuurde armspieren. Uiteindelijk bleek compression 0 en rebound 0 de beste keuze. De veren alles laten absorberen zodat de armen niet te vlug vermoeid komen. In de eerste manche leverde dat een 3de tijd op.

De tweede manche reed Tom terug een kanonstart en zat ie bijna een halve ronde voor op de rest. Niet te geloven hoe hij dat doet. Daardoor konden we probleemloos twee keer wisselen zonder plaatsen te verliezen. Men had tussen de twee manches gesproeid waardoor de bochten wat gladder lagen en het iets minder vermoeiend was. Filip heeft zicht mispakt op het natte parcours en rond gezet in de eerste ronde, maar is spectaculair terug gekomen. Uiteindelijk zijn we in de laatste stop net achter Filip Blues weggereden uit de wisselzone en zat ik constant te jagen en zat er vlak achter maar naderde niet voldoende om erover te gaan. Zo zijn we derde geworden in de tweede manche. Zowel Filip en ik waren stikkapot maar konden ons niet laten plooien, ook al omdat iedereen ons zat op te jagen in de wisselzone. Echt spannend tot de laatste minuut. Hoe Piron (organisator) uiteindelijk een ronde voor ons is geraakt blijft mij nog steeds een raadsel. Ofwel is er iets gebeurd met de telling ofwel heb ik hem niet zien inhalen want normaal moet hij ons twee keer gepasseerd zijn, naar mijn mening maar één keer.

Nog ne keer proficiat aan Flitser en zijn team met het resultaat.

Het resultaat was mooi en een toffe dag. Volgende afspraak voor mij is Arras op 11-12 september.

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 12:34
door No Limit W-tec
Nog even terug komen op de banden. Het was de eerste keer dat ik op een harde baan met Razrs reed en moet zeggen dat ik niet 100 % tevreden ben. Iedereen beweert altijd dat Razrs perfect zijn voor een harde baan maar volgens mij hebben ze te veel grip. In snelle bochten heb je te veel grip waardoor je teveel moet controleren.

Ik heb liever een band met iets minder grip waarmee je iets meer glijdt en daardoor meer gas kan geven omdat je niet moet controleren om niet te kantelen. Voor mij dus zonder twijfel de Klaw banden. Met Klaw's kan je je quad veel gemakkelijker 'zetten' voor de bochten en vol gas erdoor gaan.

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 12:36
door No Limit W-tec
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 12:38
door No Limit W-tec
Oh, nog een verhaaltje over de Gasgas van ons team. Reed zeer goed, zat constant rond ons, dus ook aan het strijden voor het podium toen plots een wiel de quad inhaalde. Centrole moer verloren, waarschijnlijk zodanig veel getrild dat splitnagel kapot is gegaan. Jammer...

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 12:41
door Fré
:D

leuk verslag!

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 12:43
door Rik350
Als je te veel grip hebt misschien eens met de bandenspanning spelen?

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 20:07
door Hanzie
leuke foto's!

op hard terrein moet je turf tamers eens proberen!

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 20:40
door stoftje
mooie foto's en tof verslag
liggen er daar ook spring heuvels of is alles vlak ?

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 20:55
door B@ckBone
Uiteidelijk is Filip bleus( flitser ) en hakke 1 ste geworden . Een puike prestatie !!

Het parcours was klote . Met de baja zijn we uiteindelijk 7 de geworden . We hadden in de eerste manche supermotard veren gelegd , maar deze waren VEEEL te hard . Dan maar in de 2 de manche de originele teruggelegd.Dit ging veel beter !

In ieder geval waren de spoorverbreders een must op de baja X , nu nog de piloot wat beter trainen en dan komt dat dik in orde !

Alex van Piranha racing heeft ook heel goed gereden voor zen eerste wedstrijd.

Het was al bij al een leuke dag !

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 21:05
door No Limit W-tec
Parcours was even wennen maar het kon nog heel wat slechter. In drie bochten was het echt werken door de putten en incasseren van de schokken. Voor de rest viel het mee. Alex heeft idd goed gereden !

Als er water gevoerd was vond ik het stukken aangenamer om te rijden en meer fun dan in de eerste manche.

Fysiek blijft natuurlijk de belangrijkste factor in een endurance en daar wordt de komende maanden zeker aan gewerkt als ik eventjes de tijd vindt. Het zandseizoen is nog stukken zwaarder op fysiek gebied dus is er nog werk aan de winkel.

Ik zit momenteel op 125 cm breedte met de YFZ en denk dat ik achteraan nog spoorverbreders op ga steken van 2 x 2.5 cm zodat ik op 130 cm zit. Dit is het maximum dat toegelaten is in Frankrijk. Denk dat we zo nog wat kunnen winnen. Misschien iets lager zetten vooraan voor de harde parcours. Motorisch zit het goed, daar moet niet meer aan gewerkt worden. Wel terug nieuwe wol in de uitlaat want die is er weer helemaal door... :?

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 21:07
door bulcky
chike foto's jammer van dat wiel :shock:

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 21:11
door No Limit W-tec
bulcky schreef:chike foto's jammer van dat wiel :shock:
Ja, nogmaals dank aan Inge, onze enige pitspoes deze keer voor de mooie foto's. Mega fototoestel is dat man, laptop mee en direct op CD zetten, dit is echt topservice !

Geplaatst: zo 11 jul, 2004 21:28
door stefan00
leuk verhaal!! Ben jij nr 75?? Of 73??

Lijkt me erg gaaf die wedstrijden, waar spelen die af? belgie? frankrijk of gewoon nederland?

gr Stefan

Geplaatst: ma 12 jul, 2004 06:41
door No Limit W-tec
stefan00 schreef:leuk verhaal!! Ben jij nr 75?? Of 73??

Lijkt me erg gaaf die wedstrijden, waar spelen die af? belgie? frankrijk of gewoon nederland?

gr Stefan
Ik ben 75, is in Fouron, de buurt van Luik, België dus.

Geplaatst: ma 12 jul, 2004 08:45
door Mika
Mooie foto's!

Parcours lijkt me toch helemaal niet zo zwaar, is echt bqr stijl. Maar ja, op foto's zie je meestal de kippe en gaten niet echt

Werd de quad niet onstabiel en nerveus als je de rebound op nul zette?