Quad-aanhangwagen !

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Macronske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Quad-aanhangwagen !

Bericht door Macronske »

Hallo,

Wie kan er mij helpen bij het aanschaffen van een aanhangwagen ?

Ik zou hiermee ook mijne quad willen vervoeren !

Kunnen jullie mij meer info verschaffen aub ?

Thnx
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

Re: Quad-aanhangwagen !

Bericht door andre verzijl »

je kunt je quad op verschilende manieren vervoeren.met een gewoone aanhanger (DAT IS MEESTAL VEEL GOEDKOPER)en dan een paar losse oprijplaten bij kopen.of een speciale quadaanhanger ik weet niet of je in nederland of in belgie woont maar kijk hier eens dan kan je de speciale quad aanhangers zien en deze aanbieder is niet duur vind ik en hij kan ze ook op maat maken niks is hem te dol gewoon een goed adres. http://www.quadtrailer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Macronske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Macronske »

andre verzijl schreef:je kunt je quad op verschilende manieren vervoeren.met een gewoone aanhanger (DAT IS MEESTAL VEEL GOEDKOPER)en dan een paar losse oprijplaten bij kopen.of een speciale quadaanhanger ik weet niet of je in nederland of in belgie woont maar kijk hier eens dan kan je de speciale quad aanhangers zien en deze aanbieder is niet duur vind ik en hij kan ze ook op maat maken niks is hem te dol gewoon een goed adres. http://www.quadtrailer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; groet andre
Beste,

al bedankt voor de info, maar ik woon in België... :shock: :D
Stino89
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Stino89 »

Ik zou een gewone aanhangwagen kopen. Is dikwijls goedkoper, en ge kunt het voor alles gebruiken.
Moest ik een nieuwe kopen zou ik zeker hier is gaan kijken:

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Aa ... n_390.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijzen zien er mij heel goed uit.
Yamaha Yfz 450
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

ja prijzen zijn ok. een van 225 lang en 131cm breed 563 euro incusief btw.
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Ook eens de tweedehands aanhangwagens in de gaten houden. Komen soms nog koopjes op.
porsche lover
Macronske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Macronske »

niko schreef:Ook eens de tweedehands aanhangwagens in de gaten houden. Komen soms nog koopjes op.
Waar ? op Kapaza ofzo ?

Waar dient men op te letten om een goeie aanhangwagen te kopen...?

Qua rijveiligheid, veiligheid tegen diefstal, type aanhangwagen, enkelvoudige as of dubbele, hoge of lag laadbak enz ?

Bedankt voor de tips !!!
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Ja, kapaza, ebay, marktplaza en andere bekende tweedehands sites.
Is natuurlijk een beetje te zien van u bedoelingen met de aanhanger en u budget. Als je die enkel wil gebruiken voor de quad te vervoeren is een enkelasser met lage bak genoeg. Qua rijveiligheid moet je een beetje je gezond verstand gebruiken en de klassieke punten controleren; lichten, disselbalk, roestvorming, vering(ev bladvering), bandenslijtage en natuurlijk een ritje mee maken als de wegligging ok is.
Voor diefstalbeveiliging kan je een disselslot of wielklem kopen.
Als je rijbewijs B hebt mag je aanhanger niet meer wegen dan 750kg inclusief laadvermogen.
Er zijn echter een uitzonderingen;

Als de aanhanger(inclusief laadvermogen) niet meer weegt dan de ledige massa van het trekkende voertuig
en
als de doegelaten maximale massa(tmm) van de totale combinatie niet meer is dan 3500kg
Dus in dit geval mag je toch met een B rijbewijs een aanhanger trekken.
In alle andere gevallen heb je een be nodig.
porsche lover
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

Op de vraag van enkelasser of dubbelasser,
Mijn ervaring is dat als je een dubbelasser hebt en het gewicht niet 100% verdeeld is, is dat deze niet zo snel gaat slingeren als een enkelasser. En een dubbelasser rijdt naar mijn ervaring iets makkelijker achteruit.
2008 Can am outlander 800 max
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

ik heb een laage enkel asser quad aanhanger met kleinewielen en speciale lage hi-speed banden die 140 kmh kunnen hebben ik heb met mijn anhanger nog nooit last gehad van slingeren en ik rij toch best snel met de quad achter mijn auto.mijn advies is als je beurs het toelaat koop een nieuwe dan heb je niet ander mans ellende!!.en als je aanhanger veel buiten staat zo als de mijne neem een gehalvaniseerde metalen aanhanger met een betonpleks plaat .dan gaat hij jaren mee en je hebt bijna geen onderhoud buiten dat je hem eens afspuit met de hogedruk spuit.groet andre
den dj
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door den dj »

Stino89 schreef:Ik zou een gewone aanhangwagen kopen. Is dikwijls goedkoper, en ge kunt het voor alles gebruiken.
Moest ik een nieuwe kopen zou ik zeker hier is gaan kijken:

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Aa ... n_390.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijzen zien er mij heel goed uit.
Hier heb ik mijn eerste aanhanger gekocht ,zitten goed in mekaar en het zijn zeer vriendelijke mensen.
Ik mocht zelfs kiezen uit een reeks van 5 die hij had staan,zeker wel het reservewiel en het neuswieltje erbij nemen want is zeer handig! Let wel ,moest je je quad verbreden dan is 1.31(zijn buitenmaten)niet echt "breed"(spreek uit ondervinding)
Ik heb nu één van 1.50m breed, met identificatieplaatje en dat is voor mij perfect.
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

Afbeelding

dit is de onze ook een dubbel assertje :D :D
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ZmilleZ »

Danny schreef:Op de vraag van enkelasser of dubbelasser,
Mijn ervaring is dat als je een dubbelasser hebt en het gewicht niet 100% verdeeld is, is dat deze niet zo snel gaat slingeren als een enkelasser. En een dubbelasser rijdt naar mijn ervaring iets makkelijker achteruit.
Klopt volledig Danny , maar ik heb toch voor de enkelasser gekozen , omdat ik de aanwagen met quad erop loskoppel van de auto , en hem manueel in de garage moet trekken , en een aantal keren vooruit en achteruit om hem aan de zijkant tegen de muur te krijgen .
Dit is ni te doen met een dubbelasser !
Ik heb er ook al 140 mee gereden op de autostrade , zowel leeg als geladen , en werd niks gewaar .
Ik moet wel zeggen dak 1000 euro betaald heb , en hij is wel in alluminium uitvoering met zwaar neuswiel , reservewiel , en 4 steunpoten , zo dak de quad er ook kan op en af rijden , als de aanhangwagen niet aan de auto hangt .
I 'm one of the two AKRA brothers
Macronske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Macronske »

En kan er iemand mij tips geven ivm waar ik een nieuwe aanhangwagen kan kopen ?

Ben van Oost-vlaanderen... :buig:

Grtz & thnx ! :applaus:
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

dit vind ik het belangrijkste bij het kopen van een aanhanger bekijk de onderkant!!! ik heb bij hornbach mooie aanhangers
gezien met v dissel maar als je er onder kijkt zie je dat de dissel gewoon op de bodemplaat gezchroeft zit :shock: :shock:
de bodem moet goed ondersteund zijn door u profielen :D
Plaats reactie