Yamaha 700R als 1e quad?!

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
FabiusMaximus
Toeschouwer
Toeschouwer

Yamaha 700R als 1e quad?!

Bericht door FabiusMaximus »

Welkom beste leden,

Ik heb het voornemen een quad aan te schaffen met kenteken, met name voor gebruik op openbare weg (NL). Graag wil ik naast het autorijden iets leuks erbij hebben :-) Ik zal er beperkt mee gaan crossen vermoed ik. Na enig speurwerk van enkele weken heb ik mijn zinnen gezet op een Yamaha R700 raptor. Ben zelf 31 jaar, heb beperkte quad ervaring (aantal keren op gereden, wel ervaring met autorijden (50.000km p/j), maar quad dus niet noemenswaardig en beperkt tot < 100cc niet openbare weg.
Is een dergelijke quad geschikt voor beginners vraag ik mij telkens af. Natuurljk snap ik heel goed dat dit geen instapmodel is, maar ben op zoek naar een type waar ik een tijd mee vooruit kan, waar ik mee kan komen in het verkeer, jaren plezier van heb en waarvan ik niet na enkele maanden spijt krijg (had ik maar geen 250cc gekocht bijv, zonder de bezitters hiervan te beledigen) als jullie begrijpen wat ik bedoel
Ik ken mijzelf en ben in staat om e.e.a. rustig op te bouwen en voorzichtig te rijden en ervaring op te doen. Is er iemand van jullie die ook op deze wijze is begonnen? Of ben ik nr. 1 en zeggen jullie: je bent gek als je dat doet!`

Aanvulling!
Het gaat mij i.p. om de vraag, is het mogelijk om o.b.v. dergelijk vermogen als beginner quad te (leren) rijden.
Alvast bedankt voor reacties.
Fabian
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Yamaha 700R als 1e quad?!

Bericht door yamahakoppel »

is totaal geen probleem om met een 700 te beginnen zeker niet als je u kunt beheersen en de ervaring langzaam opbouwd
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Pindapotje »

Ik ben dus wel begonnen met een 250cc, en had hier inderdaad na een paar weken al spijt van :muur:
Nu heb ik ook een Raptor 700. en deze bevalt me prima, kortom maak gewoon eerst even een proefritje op beide en misschien schrik je wel en ga je alsnog voor een 250cc........

Succes met je keuze :crosser:
jeppe
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jeppe »

direct kopen die 700cc ga je geen spijt van krijgen

gr jeppe
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

idem als de reacties hierboven.
Voor een raptor 700 gaan!

grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
FabiusMaximus
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door FabiusMaximus »

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Maakt mij alleen maar enthousiaster!
Groeten,
Fabian
gdog
Quadrider
Quadrider

Bericht door gdog »

ik zou ook zeker een 700 kopen :evil:
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

Mijn eerste quad was ook een raptor 700. De enige ervaring die ik met een quad was een keer op vakantie en een keer op sportdag int school. Voor de rest niks. Gewoon rustig aan beginnen en dan ga je vanzelf zien dat je de juiste keuze gemaakt hebt om toch niet een lichter model te nemen
2008 Can am outlander 800 max
de geine
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door de geine »

yep 700 kopen,ge gaat het u beklagen als ge lager begint(ik ook trouwens,ik heb mijne raptor 350 aan mijn madam gegeven en zelfs die klaagt al dat ze nie hard genoeg gaat :lol: )
low and fast
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Voor zo'n persoon als jij zou ik ook een raptor 700 als eerste quad aanbevelen. Ik hoor ook weleens mensen die zeggen: Als ik zo'n quad heb dan rijdt ik mezelf hartstikke dood! ;)

Als je een lichte quad hebt gehad die je helemaal onder de knie had, dan heb je een groot voordeel! Als je die ervaring niet hebt, dan kan het heeeel lang duren voordat je de raptor 700 helemaal onder de knie hebt...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
B j o r n
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door B j o r n »

gewoon een 700 kopen
je moet geen schrik hebben qua vermogen
ze gaan goed vooruit maar is nu ook weer niet enorm
je kan er zeker mee leren rijden
gewoon je verstand gebruiken
www.demoorverkens.net

LTR450
Raptor 700
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

B j o r n schreef:gewoon een 700 kopen
je moet geen schrik hebben qua vermogen
ze gaan goed vooruit maar is nu ook weer niet enorm
je kan er zeker mee leren rijden
gewoon je verstand gebruiken
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

de geine schreef:yep 700 kopen,ge gaat het u beklagen als ge lager begint(ik ook trouwens,ik heb mijne raptor 350 aan mijn madam gegeven en zelfs die klaagt al dat ze nie hard genoeg gaat :lol: )
zo had ik het ook gedaan en tijgetje klaagde na een tijd ook dat hij te licht was maar ze vond een 700 toch nog te zwaar. daarom dat we toen besloten hadden om de warrior helemaal op te maken maar na enkele maanden verder vond ze hem opeens VEEL te licht en wou ze toch een 700 maar stak toen al teveel geld in zodat we maar een moter tuning gedaan hebben na deze door de steeds te hoge toeren kapot gereden te hebben :oops: persoonlijk wou ik toen het uiterste uit het blok halen maar dat was weer TE voor madam :x en na de rodage mocht het toch WEER meer zijn :x en DAT was dan het einde :oops: van de relatie

dus voor geen spijt te krijgen van uw beslissingen direct het zwaarste
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Gewoon kopen die 700cc, zeker omdat je zegt dat je er wel verstandig mee zal kunnen omspringen.
Liever in het begin een beetje power over hebben, dan na 2 maand de lichtere versie alweer te moeten verkopen.
Rij zelf met een ltz400, die zelfs al een beetje meer power heeft dan standaart, mag had toch beter voor een 4000cc gekozen. :p
porsche lover
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Bericht door Thomaz »

Ik ben op men 18e begonnen met een 350 raptor. Dit omwille van financiële redenen :D . En inderdaad dat ding zijt ge na een paar maanden beu. Als ge op een grote baan rijdt 75 - 85 per uur zit ge heel krap tegen uwe begrenzer aan. Weinig vermogen, weinig fun.

Nu rijd ik ruim een jaar met een 700 raptor en da is nog altijd mijn grote liefde. Cruise snelheden van 85 - 90 per uur (ideaal)
Zeer krachtig onderin en ik vind persoonlijk een 5 vitesse veel aangenamer en brutter rijden dan een 6 vitesse. Ik denk dat veel mensen hier mijn mening in volgen :D . Gewoon kopen die handel, baanbanden, spoorverbreders, uitlaat en klaar is Kees :D
Plaats reactie