opvoeren GOES220
opvoeren GOES220
Hallo, ik ben de bezitter van een GOES220 van 200cc. Als standaard uitvoering haalt mijn quad nu 65 km op de weg. Wat voor een snelheidsverhoging geven elk van de onderstaande wijzigingen :
-achtertandwiel van 15T naar 13T
-voortandwiel van 36T naar 28T
-carburator naar 26 mm
-standaard CDI naar race CDI, niet om topsnelheid te halen maar om van die stomme begrenzer (inhouden) af te zijn.
-andere uitlaat
-achtertandwiel van 15T naar 13T
-voortandwiel van 36T naar 28T
-carburator naar 26 mm
-standaard CDI naar race CDI, niet om topsnelheid te halen maar om van die stomme begrenzer (inhouden) af te zijn.
-andere uitlaat
- hardcorechaam
- Quadracer

- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: opvoeren GOES220
ik zou voor en achtertandwiel wel omdraaien
met tandwielverhouding gaat ie sneller, maar hij moet die kracht wel hebben
met tandwielverhouding gaat ie sneller, maar hij moet die kracht wel hebben
Re: opvoeren GOES220
Ik ben niet op de hoogte van begrenzers van de Goes 220 maar normaal gesproken haal je de meeste winst uit de 'big three':
- Uitlaat (slip-on of eventueel volledige lijn)
- Inlaat (sportfilter die meer lucht doorlaat)
- Carburatuer (grotere sproeir, jetten)
Afhankelijk van hoe je het doet ben je dan zo'n 300 tot 500 euro kwijt. Met meer vermogen kun je een hogere topsnelhied halen en dat doe je met de tandwielverhouding, vooran een tandje of 2 groter is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te bereiken.
Verwacht niet dat je nu opeens 100 kunt rijden trouwens.
- Uitlaat (slip-on of eventueel volledige lijn)
- Inlaat (sportfilter die meer lucht doorlaat)
- Carburatuer (grotere sproeir, jetten)
Afhankelijk van hoe je het doet ben je dan zo'n 300 tot 500 euro kwijt. Met meer vermogen kun je een hogere topsnelhied halen en dat doe je met de tandwielverhouding, vooran een tandje of 2 groter is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te bereiken.
Verwacht niet dat je nu opeens 100 kunt rijden trouwens.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- hardcorechaam
- Quadracer

- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: opvoeren GOES220
uit 200cc is best 100km/u te halen hoor... mijn loopt nu 96km/u met standaard uitlaat en tandwielen 
Re: opvoeren GOES220
I know, mijn 234cc Barossa liep 105 met standaard uitlaat en tandwielen.hardcorechaam schreef:uit 200cc is best 100km/u te halen hoor... mijn loopt nu 96km/u met standaard uitlaat en tandwielen
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- hardcorechaam
- Quadracer

- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: opvoeren GOES220
hoe kan een goes 220 dan maar 65 halen al wij rond de 100 halen?
Re: opvoeren GOES220
mijn goes220 haalt maar 65 km/uur omdat het toerental door de CDI is begrenst, hij trekt "redelijk" op tot 65 km/uur, en dan voel je dat het toerental wordt afgeknepen. ik hoef echt geen 120 met mijn quad maar met 90 km/uur kan ik tenminste met het overige verkeer meekomen. kan het frame of het motorblok zo'n verhoogt toerental eigenlijk zonder problemen wel aan?
Re: opvoeren GOES220
Volgens de mensen hier http://www.quadforum-rnz.de/showthread.php?t=37108" onclick="window.open(this.href);return false; is het frame en dergelijke niet echt geschikt voor snelheden richting de 100 km/h. Denk dan niet aan kromtrekken wegens te veel vermogen, maar aan een brakke wegligging waardoor je je niet echt veilig voelt. 
Je hebt wel gelijk trouwens, die CDI vervangen zorgt er voor dat je meer toeren kunt maken. Dat zou dan inderdaad de eerste stap zijn.
Je hebt wel gelijk trouwens, die CDI vervangen zorgt er voor dat je meer toeren kunt maken. Dat zou dan inderdaad de eerste stap zijn.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- hardcorechaam
- Quadracer

- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: opvoeren GOES220
en dan dacht ik dat goes toch wel wat beter zou zijn dan bashan 
-
Kefke
- Toeschouwer

- Berichten: 25
- Lid geworden op: vr 29 jan, 2010 21:00
- Locatie: Tongeren(België)
- Contacteer:
Re: opvoeren GOES220
De Breezer (125cc 4T) loopt al 60 bijna 70 op offroad banden, dus volgens mij scheelt er wat met je quad niet?
- hardcorechaam
- Quadracer

- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: opvoeren GOES220
dat leek mij dus ook, maar blijkt dat het frame dat niet aan kan. wat mij sterk lijkt omdat 200cc eigenlijk ook bijna geen kracht heeft
wat zal het zijn? 20pk?
Re: opvoeren GOES220
20 pk? bijlange na niet, volgens kenteken 9KW (=12PK) enne nou niet gaan lachen he...........
- hardcorechaam
- Quadracer

- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: opvoeren GOES220
12pk maar? dat is net een scooter joh
ik haal rond de 30pk
ik haal rond de 30pk
Re: opvoeren GOES220
Mijn derbi senda heeft 9.2pk en hij rijdt 69km
Meschien omdat u Goes zwaar is ofzo ?
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Re: opvoeren GOES220
de GOES220 weegt ongeveer 185 kg. De (race) CDI is besteld, dus extra toeren tbv topsnelheid van 8.500 naar 10.000. tevens het luchtfilter voorzien van 2 extra gaten () 28 mm, dat moet de topsnelheid verhogen tot maar liefst 75 a 80 km per uur.
dit is pas mijn 1e quad, vandaar die 200CC, eerst "veilig" leren spelen en dan pas een echte quad aanschaffen .....
dit is pas mijn 1e quad, vandaar die 200CC, eerst "veilig" leren spelen en dan pas een echte quad aanschaffen .....


