schakelaar extra verlichting

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
bizzi
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 mar, 2009 09:21

schakelaar extra verlichting

Bericht door bizzi »

Hallo forum,

ik zoek een oplossing om de schakelaar van mijn extra verlichting te installeren. Ik weet dat er speciale schakelaars bestaan die je op het stuur kunt monteren, maar ik dacht eerder aan een soort paneeltje (omdat er misschien wel nog enkele gaan bijkomen voor om het even wat). Bovendien vind ik die stuurschakelaars nogal lomp en vooral prijzig.
Ik dacht eerst om een gat te maken in het plastiek onderaan het stuur maar vind het jammer om al van in het begin te moeten boren (beschadigen). Hebben jullie nog andere ideeën en/of foto's?
Het betreft een grizzly 700.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
de geine
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 mar, 2009 17:29
Locatie: Puurs

Re: schakelaar extra verlichting

Bericht door de geine »

bizzi schreef:Hallo forum,

ik zoek een oplossing om de schakelaar van mijn extra verlichting te installeren. Ik weet dat er speciale schakelaars bestaan die je op het stuur kunt monteren, maar ik dacht eerder aan een soort paneeltje (omdat er misschien wel nog enkele gaan bijkomen voor om het even wat). Bovendien vind ik die stuurschakelaars nogal lomp en vooral prijzig.
Ik dacht eerst om een gat te maken in het plastiek onderaan het stuur maar vind het jammer om al van in het begin te moeten boren (beschadigen). Hebben jullie nog andere ideeën en/of foto's?
Het betreft een grizzly 700.

Alvast bedankt!
Het autokerkhof afschuimen en een dasboardplaat(middenconsole)op de kop tikken.
Dan heb je schakelaars en ineens een deftige afdekplaat.
Uiteraard komt er wat knutselwerk aan te pas
low and fast
Kefke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 jan, 2010 21:00
Locatie: Tongeren(België)
Contacteer:

Re: schakelaar extra verlichting

Bericht door Kefke »

Kunnen die schakelaars tegen de vocht?
Gebruikersavatar
de geine
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 mar, 2009 17:29
Locatie: Puurs

Re: schakelaar extra verlichting

Bericht door de geine »

Die zijn niet anders dan de schakelaars op een quad zenne,ge moet uwen bedieningsblok is open doen,ik heb het allezins eens gedaan en dat kan even slecht/goed tegen vocht dan autoschakelaars.Gewoon alles afkitten met siliconen,probleem opgelost.
Geloof mij:het is origineel en een goedkope oplossing dat ideetje :D
low and fast
bizzi
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 mar, 2009 09:21

Re: schakelaar extra verlichting

Bericht door bizzi »

@de geine: ik snap uw goede bedoelingen. Echter, een propere waterdichte schakelaar om in te bouwen kost 6 euro. Een stukje plexi is ook betaalbaar. Het dashboard van een auto is dus goedkoop en mooi na te maken. De vraag is: hoe bevestig je het geheel op de quad?
Probleem bij de grizzly is dat de snelheidsmeter nogal laag zit. Als je dus iets op het stuur bouwt komt dat ervoor.
Gebruikersavatar
de geine
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 mar, 2009 17:29
Locatie: Puurs

Re: schakelaar extra verlichting

Bericht door de geine »

Alle man,snapt ge het niet?GE moet geen volledig dashboard op uwe quad zetten he .
Ik zal een voorbeeld geven,vroeger toen ik nog met een brommerke reed(das ondertussen al zeer lang geleden)had ik ook een klein stukje van een middenconsole gebruikt.
Ik had een Honda Camino met een peugout lichtkap op met als gevolg een grote opening tussen lichtkap en stuurbeugels.
Ik had toen de middenplaat van een golf2(plaat met optieschakelaars onder de radio)gebruikt waar ik de schakelaars voor mijn lichten heb op aangesloten en mijn kilometerteller ingebouwd.Da was heel netjes :D ,spijtig genoeg heb ik daar geen foto van,het is dan ook al 14jaar geleden.
Op uwe grizzly kunt ge bv dat plaatsen daar waar uw warninglabels hangen(linkerkap vooraan) :idea:
Alle ik wou maar helpen he. :crosser: :bier:
low and fast
Plaats reactie